Motor draait maar 1 keer rond

NiekB

Member
17 sep 2017
11
7
Trophies
2
Goedenavond allemaal.

ik heb mijn gearbox los gehaald, en besloten deze te shimmen, dmv de bevel to pinion methode. ik heb dubbel gechecked of de gears vrij rondspinnen. na lang bezig te zijn geweest, zit die weer in elkaar. alleen toen ik de motor erin had gedaan en de lipo aangesloten had. lijkt vervolgens de motor vast te slaan. tevens als ik de motor uit de grip haal en hem dan vervolgens een keer de trigger overhaal, draait deze maar 1 keer (dit geld ook voor de full auto functie. heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
er is niets veranderd qua motor of gears.

het betreft een G&G cm16 SRXL

hopelijk kunnen jullie me helpen met een oplossing te vinden.

mvg Niek

Hoi Niek, bedoel je hiermee te zeggen dat je replica alleen maar in semi auto vuurt, of echt dat de motor vast loopt?

Hoi Niek, bedoel je hiermee te zeggen dat je replica alleen maar in semi auto vuurt, of echt dat de motor vast loopt?

Hij schiet momenteel alleen maar in semi, als ik de trigger overhaal op full auto dan spint de motor ook maar 1 keer
Ik kan helaas verder ook niet veel vinden op het internet,

Als je motor maar 1x draait ook al is hij uitgebouwd dan lijkt me dat er iets mis is met je mosfet.
Als ik ff snel zoek zou het om een ETU moeten gaan. Ik weet niet hoe een ETU werkt maar er is denk ik iets niet goed teruggebouwd.
Zo te zien werkt een ETU met micro switches dus wellicht zit de switch van de cut off lever, de lever zelf of het veertje van de lever niet helemaal goed en blijft hij daardoor denken dat je replica op semi staat.
Heb ooit iets soortgelijks gehad tijdens het inbouwen van een Jefftron V2.

• Leuk
Waarderingen: NiekB en Prawnge
Kijk ook even of alles bij je fire selector wel lekker werkt en de juiste levers e.d. aanduwt...

• Leuk
Waarderingen: NiekB
Dank voor de informatie! vanavond zal ik mn replica weer openmaken, en dan zal ik alles nalopen wat jullie gezegd hebben.

Heb de gearbox open, alleen wat me opvalt is dat de selector plate, door de bearing word opgewipt (met andere woorden) de bearing steekt uit de gearbox, nou heb ik net al even gekeken maar de je kan alleen bushings/bearings vinden die in de diameter zijn, maar mijn bushing moet juist qua hoogte korter zijn,

Heb de gearbox open, alleen wat me opvalt is dat de selector plate, door de bearing word opgewipt (met andere woorden) de bearing steekt uit de gearbox, nou heb ik net al even gekeken maar de je kan alleen bushings/bearings vinden die in de diameter zijn, maar mijn bushing moet juist qua hoogte korter zijn,

Maar is dit ook de oorzaak van je single shot issues om het maar zo te noemen? Lijkt me niet dat dat zo is eigenlijk. Tenzij je selector plate zo raar naar buiten staat dat het veertje de cut off lever niet meer goed bediend, maar dat lijkt me niet.
Nu je je gearbox hebt uitgebouwd kun je overigens meteen iets makkelijker testen of alles werkt. Gewoon je motor aansluiten, handmatig de selector plate bedienen en kijken of je motor op een gegeven moment wel door blijft draaien. Zo niet, dan kun je links en rechts wat rommelen tot hij het misschien wel gaat doen.
Wel ff je motor vasthouden als je de trekker overhaalt, de mijne knalt anders de hele kamer door namelijk.

• Leuk
Maar is dit ook de oorzaak van je single shot issues om het maar zo te noemen? Lijkt me niet dat dat zo is eigenlijk. Tenzij je selector plate zo raar naar buiten staat dat het veertje de cut off lever niet meer goed bediend, maar dat lijkt me niet.
Nu je je gearbox hebt uitgebouwd kun je overigens meteen iets makkelijker testen of alles werkt. Gewoon je motor aansluiten, handmatig de selector plate bedienen en kijken of je motor op een gegeven moment wel door blijft draaien. Zo niet, dan kun je links en rechts wat rommelen tot hij het misschien wel gaat doen.
Wel ff je motor vasthouden als je de trekker overhaalt, de mijne knalt anders de hele kamer door namelijk.

het is gelukt, heb hem getest met alleen de gearbox en de motor. Het bleek dat mijn selector plate bleef haken. Hij doet het weer na wat prutsen.

Welkom in de wondere wereld van airsoft techen. Heb gisteren nog met wat spacer ringetjes en wat karton een alignment issue (tijdelijk) opgelost. Hoeft niet zo moeilijk te zijn!

• Leuk