motor veertjes los/slecht contact

dpstod

New Member
31 jul 2015
4
2
Trophies
2
collega's!

FYI: Ik heb denk ik best veel ervaring met het repareren en upgraden van AEG's.

Een probleem waar ik veel tegenaan loop en waar ik nog geen goede fix voor heb kunnen vinden is het probleem dat de veertjes van de koolstofborsteltjes losschieten of geen goed contact maken. Dit probleem heb ik bij twee lonex A1 motoren en nu ook met een G&G strong motor. Mega irritant - vallen dus te pas en te onpas uit.

Nu vermoed ik dat de oorzaak ligt aan het draaien met 11.1 lipo's en een AAB mosfet (trilling). De motoren heb ik getaped zodat ze mooi strak in de grip passen en geen speling hebben, maar wel op en neer kunnen bewegen.

Ik ben met name op zoek naar een goede fix om de veertjes te fixeren zodat ze niet van het palletje afschieten of meer info over de oorzaak en de oplossing hiervoor.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

PS:
koolstofborsteltjes wel eens vervangen. Ook de veertjes, probleem blijft. op 1 puntje solderen verhinderd op den duur de gelijkmatige druk dit de borsteltjes moeten houden op de borsteltjes (contact stator. Stator ook gecleaned en borsteltjes "break-in" uitgevoerd. Bedrading vervangen, connectors vervangen, zelfs andere grips geprobeerd.

probleem AEG's
- VFC Quake met G&G strong motor met Nano AAB
- Zelfbouw M4 met G&P body, Lonex gearbox en Lonex A1 met nano Merf AAB
- Ares Amoeba met lonex A! (standaard ASCU
- Zelfde probleem gehad met G&G 35K motor
 
Ligt het mogelijk aan de motors zelf, als in dat ze een te hoog aantal RPM hebben, het zijn tenslotte lage TPA motors, mogelijk dat het met een "torque" motor wel goed werkt? De springs die de brushes vast houden zelf zie ik niet echt iets wat je daar aan kan doen, zeker als solderen ook al niet goed werkt of je zou ze moeten vast klemmen zodat ze niet zo makkelijk meer loskomen. Ik vraag me zowieso af dat wanneer je voor hoge aantal RPS gaat je niet aan een DSG hebt gedacht/bent begonnen?
 
Rebelattack bedankt voor je reactie!

Ze schieten allemaal zo'n 25bb/sec en het zijn high torque motoren (high speed worden vaak te snel te warm). Zeker de lonex A1 motoren staan erg goed aangeschreven.

DSG gaat me te ver (veel smeer onderhoud) en te hoge rps.

Denk je niet dat een dsg net zo veel of misschien wel eer stress heeft op de motor?
 
Dacht zelf nog aan

Ren zilverfolietje vouwen en er tussen steken

Of

De veertje bewerken zodat ze iets meer neerwaartse druk geven op het palletje en meer in een natuurlijk weg lopen
 
dpstod;21948 zei:
Rebelattack bedankt voor je reactie!

Ze schieten allemaal zo'n 25bb/sec en het zijn high torque motoren (high speed worden vaak te snel te warm). Zeker de lonex A1 motoren staan erg goed aangeschreven.

DSG gaat me te ver (veel smeer onderhoud) en te hoge rps.

Denk je niet dat een dsg net zo veel of misschien wel eer stress heeft op de motor?

Lonex zijn zeker goede motoren maar het zijn geen echte high torque motoren, het zijn gewoon standaard 14 TPA armatures met neo magneten. Ja ze leveren meer torque dan een standaard motor door de neo magneten, maar een SHS HT of JG Blue is bijvoorbeeld qua torque een stuk sterker.

DSG is inderdaad een stuk meer onderhoud en levert meer stress, maar je pakt dan ook een high torque motor vanwege het feit dat je een sterke veer moet trekken, bij een DSG wordt de piston ook niet volledig naar achteren getrokken, want je gebruikt maar 7 of 8 tanden van de piston, daarom gebruik je ook een veer in de M200+ range. Ik weet ook niet precies hoe het exact werkt maar dacht omdat je al een speed motor pakt en dan ook nog een 11.1 V lipo dan zal je wel voor een hoge RPS gaan.

Misschien dat je het palletje wat de veer en bedrading van de brush vast houden misschien in een V-vorm moet buigen zodat de veer niet zo maar kan weg glijden bij trillingen en dus echt erin vast wordt gehouden. Ik weet het echter ook niet goed en probeer mee te denken. Ik heb hier wel losse motors liggen maar kan me niet goed inbeelden hoe het los moet komen.
 
Ok thanks, weer wat geleerd ;).


hele weekend gespeeld in gasselte en ze hebben het aardig gehouden muv veel koolstof dust van de A1, maar krijg 1 deze dragen via garantie een nieuwe via Lonex, maar dan de A1 plus.

Bedankt voor de extra uitleg. JG blue heb ik pas in mijn handen gehad. SHS HT ken ik (nog) niet, maar ga ik zeker in mijn achterhoofd houden en me er verder in verdiepen.

11.1 en HT inderdaad voor hogere RPS en respons, maar wil het niet overdrijven. Zijn uiteraard geshortstroked.

Ik ga eens wat dingetjes proberen en koppel het terug.

Met vriendelijke groet,

Peter van der Plas

PS palletje in v buigen onder hitte neem ik aan?

Vraag: heb je nog een tip qua merk/type koolstof borsteltjes?
 
Durf niet te zeggen hoe je het beste het palletje kan buigen, je moet inderdaad op passen met afbreken waar jij denk ik op duid. Sorry qua aftermarket onderdelen voor motors heb ik nog geen kennis om daar een goed antwoord op te geven.

Ik heb dit weekend mijn eigen SHS HT uitgetest en ondervonden dat de motor snel opwarmt bij lange tijd in semi of lang op full auto schieten. Sander van het forum duidde mij erop dat het bekend is dat SHS motoren sneller warm worden, ik moet nog even een linkje krijgen naar waar hij het vandaan heeft. Met deze reden durf ik de SHS motoren vanuit mijn eigen op het moment niet meer direct aan te raden ondanks dat ze heel hoog staan aangeschreven online, ik moet zelf nog achterhalen of dit puur komt door de motor of dat er iets nog niet helemaal super loopt, binnen het mechaniek van de Gearbox. Houdt hier dus rekening mee en ik laat weten als ik zeker weet of dit ook klopt of dat het puur aan iets anders ligt.

Als je graag warme handen wil in de winter dan is het natuurlijk wel een goede /sarcasm.
 
Ja heb ik ook met diverse motoren in diverse replica's, die echt wel goed zijn geshimmed. Vraag me af of er mensen zijn met set-ups als wij (aanname) die dit niet ondervinden
 
dpstod;22072 zei:
Ja heb ik ook met diverse motoren in diverse replica's, die echt wel goed zijn geshimmed. Vraag me af of er mensen zijn met set-ups als wij (aanname) die dit niet ondervinden

Ook met de Lonex motors? Had verwacht dat die wel wat efficiënter zouden draaien en dus minder warmte opwekken. Misschien maar eens een tienly HT motor aanschaffen en kijken hoe die het doet qua warmte opwekking.

Edit: Ga kijken wanneer ze weer de Tienly GT-30000 binnen hebben bij skirmshop en dan haal ik er eentje. Zal eens kijken wat de temperatuur toename is bij een x aantal minuten constant draaien van verschillende motors, buiten de GB dan wel. Is natuurlijk dan niet helemaal correct maar het is wel de meest betrouwbare en gelijke test die ik kan uitvoeren.
 
Classic army schijnt met iets heel moois te komen, soort "best of breed" (TIENLY , lonex, systema onderdelen), misschien het wachten waard?
 
dpstod;22083 zei:
Classic army schijnt met iets heel moois te komen, soort "best of breed" (TIENLY , lonex, systema onderdelen), misschien het wachten waard?

Maybe maar denk dat deze dan echt niet x keer beter gaat presteren dus weet niet of het wachten waard is. De eerst volgende keer ga ik toch spelen met de SHS HT om te zien hoe deze werkt en ik kijk wel wanneer de tienly's in stock komen, hoe het dan zit met de classic army ontwikkeling. Heb je een linkje naar een artikel of pagina waar ze hier iets over vertellen?
 
Ik heb het uit een betrouwbare bron ;)

Ik zie de resultaten graag tegemoet.
 
CA verhaal heb ik ook gehoord. Tja... Ik heb nu al een jaar een Tienly motor en deze worden gewoon goed warm.