motor veertjes los/slecht contact

dpstod

New Member
31 jul 2015
4
2
Trophies
2
collega's!

FYI: Ik heb denk ik best veel ervaring met het repareren en upgraden van AEG's.

Een probleem waar ik veel tegenaan loop en waar ik nog geen goede fix voor heb kunnen vinden is het probleem dat de veertjes van de koolstofborsteltjes losschieten of geen goed contact maken. Dit probleem heb ik bij twee lonex A1 motoren en nu ook met een G&G strong motor. Mega irritant - vallen dus te pas en te onpas uit.

Nu vermoed ik dat de oorzaak ligt aan het draaien met 11.1 lipo's en een AAB mosfet (trilling). De motoren heb ik getaped zodat ze mooi strak in de grip passen en geen speling hebben, maar wel op en neer kunnen bewegen.

Ik ben met name op zoek naar een goede fix om de veertjes te fixeren zodat ze niet van het palletje afschieten of meer info over de oorzaak en de oplossing hiervoor.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

PS:
koolstofborsteltjes wel eens vervangen. Ook de veertjes, probleem blijft. op 1 puntje solderen verhinderd op den duur de gelijkmatige druk dit de borsteltjes moeten houden op de borsteltjes (contact stator. Stator ook gecleaned en borsteltjes "break-in" uitgevoerd. Bedrading vervangen, connectors vervangen, zelfs andere grips geprobeerd.

probleem AEG's
- VFC Quake met G&G strong motor met Nano AAB
- Zelfbouw M4 met G&P body, Lonex gearbox en Lonex A1 met nano Merf AAB
- Ares Amoeba met lonex A! (standaard ASCU
- Zelfde probleem gehad met G&G 35K motor

Ligt het mogelijk aan de motors zelf, als in dat ze een te hoog aantal RPM hebben, het zijn tenslotte lage TPA motors, mogelijk dat het met een "torque" motor wel goed werkt? De springs die de brushes vast houden zelf zie ik niet echt iets wat je daar aan kan doen, zeker als solderen ook al niet goed werkt of je zou ze moeten vast klemmen zodat ze niet zo makkelijk meer loskomen. Ik vraag me zowieso af dat wanneer je voor hoge aantal RPS gaat je niet aan een DSG hebt gedacht/bent begonnen?