Nadat ik laatst mijn nieuwe gearbox had afgebouwd en getest liep ik tegen het probleem aan dat mijn motor redelijk snel warm werd na snel schieten in Semi of lange bursts in full auto. Ik heb in de GB de gears geshimt, de aoe gecorrigeerd een mosfet geïnstalleerd en een SHS HT motor geplaatst. Als eerste heb ik gekeken naar de motor height welke iets te hoog bleek te zitten, maar na het aanpassen van deze op een hoogte dat alles goed liep bleek hij toch nog wel snel op te warmen. Ik heb al een paar ideeën wat het kan zijn en welke ik wil testen, maar mogelijk hebben jullie nog ideeën waar ik aan kan denken. Ik had de dingen al willen controleren maar ik heb de schroeven van mijn pistol grip dol gedraaid dus wanneer ik dit heb gefixt dan kan ik dingen gaan checken. De spring is een M90 en schiet 310 FPS (best tevreden hiermee, goede air seal ), dus de spring is niet te zwaar, zeker niet voor de HT motor :|.
Ik hoor graag als mensen nog ideeën hebben.
Checklist:
- De wiring is mogelijk ergens niet perfect, mogelijk ergens de contacten los of het solderen. Echter de XT60's worden niet warm, de bullet connectors en motor connectors moet ik nog testen.
- Het shimmen is te strak, dit lijkt me echter onmogelijk vanwege de 4 dagen die ik er heb in gestopt en het uitgebreide testen, zelfs met de hele GB dicht geschroefd.
- Het hoeveel ampere dat de batterij levert is niet genoeg voor de motor, heb een hoog aantal MaH en discharge rate batterij besteld om dit te testen.
Mogelijk warmt de nieuwe motor gewoon sneller op, heb nog niet veel ervaring met aftermarket motors.
Ik hoor graag als mensen nog ideeën hebben.
Checklist:
- De wiring is mogelijk ergens niet perfect, mogelijk ergens de contacten los of het solderen. Echter de XT60's worden niet warm, de bullet connectors en motor connectors moet ik nog testen.
- Het shimmen is te strak, dit lijkt me echter onmogelijk vanwege de 4 dagen die ik er heb in gestopt en het uitgebreide testen, zelfs met de hele GB dicht geschroefd.
- Het hoeveel ampere dat de batterij levert is niet genoeg voor de motor, heb een hoog aantal MaH en discharge rate batterij besteld om dit te testen.
Mogelijk warmt de nieuwe motor gewoon sneller op, heb nog niet veel ervaring met aftermarket motors.