Motor

Voormalig-Forumlid-161220

Well-Known Member
15 feb 2016
5.221
2.538
Trophies
21
Nadat ik laatst mijn nieuwe gearbox had afgebouwd en getest liep ik tegen het probleem aan dat mijn motor redelijk snel warm werd na snel schieten in Semi of lange bursts in full auto. Ik heb in de GB de gears geshimt, de aoe gecorrigeerd een mosfet geïnstalleerd en een SHS HT motor geplaatst. Als eerste heb ik gekeken naar de motor height welke iets te hoog bleek te zitten, maar na het aanpassen van deze op een hoogte dat alles goed liep bleek hij toch nog wel snel op te warmen. Ik heb al een paar ideeën wat het kan zijn en welke ik wil testen, maar mogelijk hebben jullie nog ideeën waar ik aan kan denken. Ik had de dingen al willen controleren maar ik heb de schroeven van mijn pistol grip dol gedraaid dus wanneer ik dit heb gefixt dan kan ik dingen gaan checken. De spring is een M90 en schiet 310 FPS (best tevreden hiermee, goede air seal :)), dus de spring is niet te zwaar, zeker niet voor de HT motor :|.

Ik hoor graag als mensen nog ideeën hebben.

Checklist:
- De wiring is mogelijk ergens niet perfect, mogelijk ergens de contacten los of het solderen. Echter de XT60's worden niet warm, de bullet connectors en motor connectors moet ik nog testen.
- Het shimmen is te strak, dit lijkt me echter onmogelijk vanwege de 4 dagen die ik er heb in gestopt en het uitgebreide testen, zelfs met de hele GB dicht geschroefd.
- Het hoeveel ampere dat de batterij levert is niet genoeg voor de motor, heb een hoog aantal MaH en discharge rate batterij besteld om dit te testen.

Mogelijk warmt de nieuwe motor gewoon sneller op, heb nog niet veel ervaring met aftermarket motors.
 
Het ligt waarschijnlijk aan de motor.
You get what you pay for.
Een tienly blijft bv koeler maar is een stuk duurder.

Als de accu niet voldoende ampère zou leveren doet je motor simpel weg niks daar word ie echt niet warm van.

Tevens zou je ventilatie gaten in de pistol grip kunnen overwegen of in de motor plate

Edit: wat is jouw definitie van warm? Warm in: ik brand mijn vingers als ik hem eruit wil halen? Of warm als in: goh lekker warm.

Edit2: Net even gezocht maar het is een bekend probleem dat shs motors veel meer warmte genereren dan andere motors van bv lonex etc. Etc.
 
Sander;22027 zei:
Het ligt waarschijnlijk aan de motor.
You get what you pay for.
Een tienly blijft bv koeler maar is een stuk duurder.

Als de accu niet voldoende ampère zou leveren doet je motor simpel weg niks daar word ie echt niet warm van.

Tevens zou je ventilatie gaten in de pistol grip kunnen overwegen of in de motor plate

Edit: wat is jouw definitie van warm? Warm in: ik brand mijn vingers als ik hem eruit wil halen? Of warm als in: goh lekker warm.

Edit2: Net even gezocht maar het is een bekend probleem dat shs motors veel meer warmte genereren dan andere motors van bv lonex etc. Etc.

Dus in essentie betaal je bij duurdere motors niet eens per se voor performance maar eerder voor efficiëntie in overdracht van hun energie, oftewel minder verlies door opwekking van warmte :)?
Meer als in goh lekker warm en het is ook puur als ik heel lang sta te vuren, wat over het algemeen ook niet altijd zou zijn, dan is of mijn mid cap op of heb ik dekking gezocht omdat een tegenstander vast terug gaat schieten.
Kan nog kijken naar een ventilated motor plate, zal eens kijken hoeveel ik er van merk bij de volgende skirm en dan maar eens een dure motor kopen en vergelijken :) en ook met een JG Blue. Had zelf nog niet gevonden dat SHS motoren sneller warm worden, heb je een linkje ervan?
 
Linkje zijn er best veel, Google op shs HT temperature dan krijg je aardig wat hits.
Maar dat schijnt dus vrij normaal te zijn voor de shs HT. Dus niet echt een probleem.
 
Okey dan ga ik hem eens buiten de pistol grip draaien kijken hoe snel hij warm wordt, mogelijk dat ik de shimming toch nog even controleer, maar zou het anders ook niet weten.
 
Ik heb twee Tienly's HT motoren en worden ERG warm :-) normaal gedrag dus.

PS: ik FPS met een M90 veer 350/355 :innocent:
 
Doron;22174 zei:
Ik heb twee Tienly's HT motoren en worden ERG warm :-) normaal gedrag dus.

PS: ik FPS met een M90 veer 350/355 :innocent:

Okey mooi om te weten, ga ook eerst de SHS testen, maar wil wel eens empirisch testen wat het verschil is :).

Lol welke veer is dat dan? Is ook een beetje appels en peren vergelijken als er verschillende barrel, cylinder en etc. in zit. De Lonex M90 trekt bij mij maar 315, met een Type 2(3/4) cylinder, de AOE gecorrigeerd op een 229 mm barrel, zie online dat mensen ook rond de 315 zitten met de M90 van lonex dus dan ga ik er vanuit dat de seal bij mij prima is, als ik het weer open haal dan zet ik er een SP100 van Guarder in om dan tegen de 350-360 aan te komen ook al is het niet zo zeer nodig om er heel veel performance eruit te halen is het wel makkelijker om zwaardere bb's te tillen.
 
Ben benieuwd naar het resultaat!

Ligt idd aan diverse factoren. Hier een type 0 cilinder, 455mm 6.03 tbb.
 
Heb gelezen dat de SHS cylinder hun glijders soms net iets te strak zitten om de GB, vanwege het nylon dat tijdens het spuitgieten nog wel eens lichtelijk in deze plekken kan warpen, waardoor mogelijk hij iets stroefer loopt. Ik ga het wel zien.