MPX GBB

kenneth1743

Member
9 aug 2024
6
2
En nog een vraagje,

Een Airsoft buddy heeft een GBB MPX gekocht en deze schiet uit de doos 1,8 joule. Is er een makkelijke ingreep om de MPX
naar de 1,2 joule te krijgen?

Alvast bedankt..

Je moet wel wat meer info geven. Welk soort gas gebruik je nu? wat waren de omstandigheden? als het warm is schiet je altijd meer joule met een GBB en moet je blue gebruiken

Joule meeting gedaan bij het NAC in Geldermalsen denk dat het rond de 23 graden was binnen.
Ik heb de groene fles van Nuprol High performance green gas

En nog een vraagje,

Een Airsoft buddy heeft een GBB MPX gekocht en deze schiet uit de doos 1,8 joule. Is er een makkelijke ingreep om de MPX
naar de 1,2 joule te krijgen?

Alvast bedankt..
Joule meeting gedaan bij het NAC in Geldermalsen denk dat het rond de 23 graden was binnen.
Ik heb de groene fles van Nuprol High performance green gas
Mijn kennis van GBB replica is niet heel hoog, maar ik vindt een meting van 1.8 joule op Nuprol 2.0 Green Gas bij de FPS meter in Geldermalsen bij een tempratuur van rond de 25C wel heel erg opvallend afwijkend. Het geheel schiet wel heel hard. Dat zou bijna nooit zo skirmbaar zijn in NL. 🧐

Even een dubbelcheck: Je had de chrono ingesteld staan op het meten van 0.30g BB's en schoot ook daadwerkelijk met dat gewicht BB's en toen kwam er herhaaldelijk een meting van ongeveer 1.8 joule uit? Dat lijken mij eerdere waarden voor Blackgas, wat overkill is met deze tempraturen voor deze replica. Dat zorgt sowieso voor hoge slijtage.

Ik ken verder de replica niet, maar het is wel zo dat er voor veel GBB replica's NPAS'en beschikbaar zijn, waarmee de kracht van de replica kan afstellen. Of dit standaard in het aangeschafte exemplaar zit, weet ik niet. Ik zie dat er namelijk meerdere soorten/merken MPX GBB replica's zijn. Moet je maatje zelf maar even zoeken. Misschien handig om even te controleren met de winkel van aanschaf wat er opgegeven FPS/Joule waarden zijn.

Extra tip: Je maatje kan verder trouwens ook heel goed terecht met vragen over GBB's bij de Heavy Recoil Club. Zit heel veel kennis daar. :)

Ja bedankt ik heb ook afgegeven dat ze even naar shogun moet bellen waar de replica vandaan komt.

Ik vond het ook wel erg hard. Maar hij schoot wel lekker.

Groetjes

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie