NABV in the pocket...en dan nu...gear zoeken. (Vragen! > G&G)

Benjah

Well-Known Member
29 okt 2017
96
40
Trophies
6
Hai mensen, ik was er al een tijdje mee bezig na wat avonturen in België en na de laatste ACM/ACS introdag in Gasselte (wat een topdag!) de knoop doorgehakt en vrijwel meteen mn VOG aangevraagd en daarna lidmaatschap NABV. Anyway, de boel is binnen en nu kan 'het gaan beginnen'.

Ik heb mijn oog laten vallen op een M4 model om mee te starten. Na wat onderzoek (ook 'budgettair' gezien ;)) kom ik in de richting van een G&G Warthog of Wild Hog. Ben ook wel gecharmeerd van de Krytek LVOA C (Prijstechnisch in een wat hoger segment), maar gok dat een G&G een behoorlijk sturdy - prijs/kwaliteits verhouding - apparaat is om mee af te trappen.

Wat vragen, met name aan G&G bezitters.

Ben vrij handig, repareer en onderhoud voor een groot gedeelte de internals van mn (bijna classic) Volvo, bouw mijn eigen apparatuur voor mn werk dus een gearbox van een AA zal ook wel lukken. ;-)

- Ik heb het nog nergens kunnen vinden, maar stel ik ga voor een Wild Hog en ik ga me toch ergeren aan die flashhider style sound-amplifier, kan ik er een andere op zetten? Zo ja, wat zouden de mogelijkheden zijn?

- Wat betreft upgrades/mods, wat raden de vets hier aan om als eerste te doen? Ik dacht zelf eerst aan shimming. Heb er een hekel aan als dingen niet lekker 'lopen' ;)
Ik heb genoeg washers/shims liggen hier, ben graag goed geïnformeerd en voorbereid, weet iemand zo de binnen en buiten maat nodig voor de gears van een G&G? Kan wellicht zo'n zakje bestellen of halen bij Com-Bat oid, maar als ik ze toch heb.

- Verder...ik kijk sinds mijn 10e door scopes van o.a. Crossman airguns, wil uiteindelijk wel doorgroeien naar sniper, maar dat is voor later zorg.
Brengt me bij mn vraag: Precisie...Wellicht een barrel-upgrade? Of beter eerst Hopup en piston vervangen? Of beiden?

- Dan...scope, ik had al eea topics over scopes voorbij zien komen hier. Iron sights heb ik mee leren mikken op de ouwe Tokyo .22 van mn pa, maar ik heb in Gasselte wel een scope gemist op de huurkit. Uiteraard een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar wat is gangbaar onder jullie? Red dot of Holo? Moet ook nog een klein beetje betaalbaar blijven. Tips: welkom!

Dit was het even voor nu denk ik....

Hai mensen, ik was er al een tijdje mee bezig na wat avonturen in België en na de laatste ACM/ACS introdag in Gasselte (wat een topdag!) de knoop doorgehakt en vrijwel meteen mn VOG aangevraagd en daarna lidmaatschap NABV. Anyway, de boel is binnen en nu kan 'het gaan beginnen'.

Ik heb mijn oog laten vallen op een M4 model om mee te starten. Na wat onderzoek (ook 'budgettair' gezien ;)) kom ik in de richting van een G&G Warthog of Wild Hog. Ben ook wel gecharmeerd van de Krytek LVOA C (Prijstechnisch in een wat hoger segment), maar gok dat een G&G een behoorlijk sturdy - prijs/kwaliteits verhouding - apparaat is om mee af te trappen.

Wat vragen, met name aan G&G bezitters.

Ben vrij handig, repareer en onderhoud voor een groot gedeelte de internals van mn (bijna classic) Volvo, bouw mijn eigen apparatuur voor mn werk dus een gearbox van een AA zal ook wel lukken. ;-)

- Ik heb het nog nergens kunnen vinden, maar stel ik ga voor een Wild Hog en ik ga me toch ergeren aan die flashhider style sound-amplifier, kan ik er een andere op zetten? Zo ja, wat zouden de mogelijkheden zijn?

- Wat betreft upgrades/mods, wat raden de vets hier aan om als eerste te doen? Ik dacht zelf eerst aan shimming. Heb er een hekel aan als dingen niet lekker 'lopen' ;)
Ik heb genoeg washers/shims liggen hier, ben graag goed geïnformeerd en voorbereid, weet iemand zo de binnen en buiten maat nodig voor de gears van een G&G? Kan wellicht zo'n zakje bestellen of halen bij Com-Bat oid, maar als ik ze toch heb.

- Verder...ik kijk sinds mijn 10e door scopes van o.a. Crossman airguns, wil uiteindelijk wel doorgroeien naar sniper, maar dat is voor later zorg.
Brengt me bij mn vraag: Precisie...Wellicht een barrel-upgrade? Of beter eerst Hopup en piston vervangen? Of beiden?

- Dan...scope, ik had al eea topics over scopes voorbij zien komen hier. Iron sights heb ik mee leren mikken op de ouwe Tokyo .22 van mn pa, maar ik heb in Gasselte wel een scope gemist op de huurkit. Uiteraard een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar wat is gangbaar onder jullie? Red dot of Holo? Moet ook nog een klein beetje betaalbaar blijven. Tips: welkom!

Dit was het even voor nu denk ik....

Hoi Benjah!

Gaaf om te horen dat je zo enthousiast bent, dat is een juiste basis haha!

Over puntje een; zolang je een threaded barrel hebt, (waar ik vanuit ga aangezien er een amplifier op zit) kan je er altijd iets anders op zetten b.v. een andere flash hider of zelfs een mock supressor (vaak is dit ook in de beschrijving van de betreffende replica terug te vinden).

Puntje twee; heb ik weinig tot geen verstand van, maar de rest hier wel!

Puntje 3, Ik zou je adviseren om eerst een paar skirms met je replica te spelen zoals ie nu is. Out of the box schiet G&G zeker niet slecht! maar als je er nu al van alles aan gaat upgraden zonder eerst te weten hoe hij zonder upgrades schiet, ga je er minder van merken wanneer je alles al gelijk upgrade. Een precision barrel gaat er voor zorgen dat je accurater schiet, maar het ligt er dan natuurlijk ook aan wat je koopt.

Puntje 4; Tja, ik heb altijd al gevonden dat dit toch je persoonlijke voorkeur is. Nu is het natuurlijk niet handig om als een sniper of DMR met een simpele reddot te spelen, maar hopelijk snap je wat ik bedoel. Koop in het begin anders een goedkope reddot, en ga tijdens skirms eens op onderzoek. Vraag aan de mensen daar wat hun hebben, en zoals ik zelf ook heb meegemaakt mag je vaak de replica wel even vasthouden en door de scope heenkijken.

Dit is mijn mening, hopelijk kan je hier wat mee!

• Leuk
Waarderingen: Benjah
Puntje een wss 14mm ccw dus veel opties.

2: as is 3mm binnen, buitenkant zo klein mogelijk om te zorgen dat andere gear tanden ze niet kunnen raken vooral bij bevel handig, maar een shim sets kunnen cheap zijn. Voor de rest aoe is een goeie om te doen, air seal fixen met teflon tape (zal je wel hebben liggen) om de cylinderhead.

3: upgrades ik zou niet meteen alles gaan upgraden g&g internals zijn prima van binnen. Qua range en accuracy kan je de barrel vervangen en een flat hop plaatsen of zelfs de stock bucking flat hoppen g&g greens zijn heel goed. Je zou een air nozzle kunnen overwegen a 5 euro voor een stabielere fps.

4: persoonlijke voorkeur ik vind dat je niks hebt aan magnificatie op een aeg en is er meer voor spotten dan werkelijk schieten, want je kan redelijk je bb volgen op sub 360 fps. Een red dot kan wel handig zijn ivm sneller op een target kunnen richten, dan met iron sights, maar ieder zijn voorkeur. Kan ook een short dot nemen met variable zoom van 1.25-5 dan heb je beide in een praktisch gezien.

Ps: ik heb een g&g.

• Leuk
Thanks alvast @RamonDales @Rebelattack

14mm Counter Clockwise dus, dan gaat het goed komen.

Ik ga effe kijken wat ik aan inner 3mil washers heb liggen. Anders een paar euro voor een setje, ach...

Wat betreft upgrades/mod bedoelde ik ook dingen als airseal, hop en evt barrel. Mijn keuze viel ook op G&G vanwege de prima internals en hoe eea is geassembleerd.

OOB proberen is natuurlijk het verstandigste, maar ik ben een modder/hacker/bouwer/sloper van nature. ;) MOET en KAN beter!
Eerst maar eens even op zoek naar een apparaat en wat andere spullen.

Wbt, aim...denk idd dat een reddot/holo prima gaat zijn. Ik zat zeker nog niet te denken aan een (A)RCO replica, tis meer voor het mikken tov de ironsights idd. Short-dot ga ik even onderzoeken.

@Rebelattack Wat denk je, meteen een 11.1V erin?

Maar dat klopt alles kan je upgraden, zelfs een tm kan je (relatief) beter laten schieten, maar het is afhankelijk van de base hoeveel meer je eruit kan halen :P. Ik zie al wel dat we een nieuwe techneut op het forum hebben.

Shimmed en aoe corrected, yeah sure 11.1 kan prima dan, piston zal geen eeuwig leven hebben maar it will last some time. Motor upgrade zal echter meer doen.

Ik ga mee met wat hier boven al is gezegd. Leuk dat we er weer een techneut bij hebben. Onderhoud zelf ook mijn kadett uit 86. :)
Kwa airsoft heb ik elke aeg build wel gedaan(normal, highspeed, dmr en wat er tussenin) en 2 sniper builds.

Out of the box zou ik idd shimmen + angle of engagement in de gearbox en de bucking in een licht sopje ff wassen en de barrel polijsten en echt goed schoon maken met oplosmiddel naar keuze. Er zit zo veel meuk in als ze uit de fabriek komen en je bucking wassen kan ook zo maar eens 10-15m schelen in range, vergeten best veel mensen.

Scope of red dot is eigen voorkeur maar als je iets pakt met 1,5-5x zoom heb je alles in een.

Stock barrel is aluminium bij G&G (iig dat was de mijne dus gok zo dat dit nog steeds is) en die kan je niet goed polijsten, maar idd alles qua barrel en hop up schoon maken en al het vet verwijderen is idd wel een goeie toevoeging.

EDIT: Vet verwijderen in hop up en barrel niet gearbox XD.

Laatst bewerkt:
Maar dat klopt alles kan je upgraden, zelfs een tm kan je (relatief) beter laten schieten, maar het is afhankelijk van de base hoeveel meer je eruit kan halen :p. Ik zie al wel dat we een nieuwe techneut op het forum hebben.

Shimmed en aoe corrected, yeah sure 11.1 kan prima dan, piston zal geen eeuwig leven hebben maar it will last some time. Motor upgrade zal echter meer doen.

Ik zal eerst een standaard accu-pack erin drukken.
Shimmen at first, it is.

@Ties Dat schoonmaken is nieuw voor me, dank voor de tip!

Offtopic: Kadett uit '86..nice. Originele kleur of iets wat heel funky is? Heb van de zomer een Kadett uit '84 mogen bewonderen van een automonteur, prachtbakkie. Mijn 850 is uit '96, moet nog een hoop doen.

Meeste is eigenlijk al genoemd, maar voor je zoektocht naar shimms in je eigen voorraad is het misschien ook handig om te weten dat in airsoft de meeste gebruikte diktes 0.1; 0.3 & 0.5mm zijn. Voor het hele fijne afstelwerk hebben sommige shim setjes er ook 0.05mm in zitten.

• Leuk
Offtopic: Kadett uit '86..nice. Originele kleur of iets wat heel funky is? Heb van de zomer een Kadett uit '84 mogen bewonderen van een automonteur, prachtbakkie. Mijn 850 is uit '96, moet nog een hoop doen.

Offtopic:
Origineel wit en soms met een groene tint...:oops: als ik m een tijd niet gewassen heb.

• Leuk
Goeoeoed. Errrug...het virus heeft me te pakken. Ben een klein beetje van G&G aan het afstappen merk ik, maar nou kan ik dus weer niet kiezen...

Ben inmiddels hier aanbeland:

https://gunfire.pl/product-eng-1152216913-SA-H08-Carbine-Replica.html
https://gunfire.pl/product-eng-1152216914-SA-H09-Carbine-Replica.html

Ik heb eea SA reviews bekeken en ze klinken lekker, schijnen prima te presteren OOB, full metal (ja, een dingetje voor me blijkbaar) voor een redelijke prijs tov G&G GC series. Deze gek wil er natuurlijk nog wel iets aan verbouwen en zo hou ik nog wat budget over.

Deze had ik eerst op het oog.
https://gunfire.pl/product-eng-1152208363-GC16-Wild-Hog-12-Assault-Rifle-Replica.html

Maar nu zit ik weer met de lengte tov de SA's...First World Problem...
Nu zie ik mezelf niet op korte termijn een CQB omgeving (hoewel er een op letterlijk 5 minuten lopen zit, geen idee of het wat is) binnenstappen, woodland/buiten is toch meer mn ding. Ben vreselijk aan het procrastinaten haha...

Hellup. Maar ja, dan weer...meningen. ;)

Ow, effe wat anders: @Sadiek Ik zat van de week op een A3 Wastelandserver en was wat teambuddies op steam aan het toevoegen, zie ik ineens een bekende naam in de current game list staan. Was jij dat toevallig?

Specna is ook een goede start, zeker als je meteen er wat aan wil vervangen, ook al zijn de laatste revisies aan de specna arms gearboxen wel weer positief geweest en hoef je in principe minder te vervangen als deze hier ook in zitten.

Lengte zou ik niet teveel naar kijken op basis van performance, omdat barrel lengte geen invloed heeft op je range, dus koop vooral het model wat je mooi vindt of praktisch.

• Leuk
Dank weer. Ben deze lengtes wel gewend op zich. Ik ga even experimenteren.

Ow, effe wat anders: @Sadiek Ik zat van de week op een A3 Wastelandserver en was wat teambuddies op steam aan het toevoegen, zie ik ineens een bekende naam in de current game list staan. Was jij dat toevallig?

Haha nee, dat was ik niet. Zegt me niks A3 Wasteland :P

Is het nog aan te raden zo'n SA gearbox te shimmen en de AOE aan te passen?
Don't worry, ik zal niet meteen gaan vijlen. :P

NU al zin in. ;)
Ik haat geschraap en geratel. Een van de fans van mn Hackintosh heeft kuren zo nu en dan...kan alleen nog niet vinden welke...ook zo'n leuk project...