NABV laser tester

Liever dat ik het nu gelijk aankaart dan dat je straks een te sterke laser over het terrein oogjes aan het kapot maken is.

En ik zoek graag mogelijkheden om uit te vinden hoe te cheaten. Niet om te gebruiken maar om te waarschuwen zodat men hier op in kan spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter en Jan
Goeie review! En heel goed dat je hebt uitgezocht of de stickers inderdaad er niet heel af te krijgen zijn.
 
Misschien een beetje een rare vraag, maar moet de sticker duidelijk zichtbaar zijn? Of mag 'ie ook aan de onderkant van bijvoorbeeld je AN/PEQ zitten?

Ik vind het een prima idee om het de marshalls wat makkelijker te maken bij het oordelen of een laser veilig(er) is tijdens een skirm. Voor mij telt het impressionisme alleen ook erg, en een sticker op bijvoorbeeld een AN/PEQ doet daar wel wat afbreuk aan.

Laat ik het zo zeggen, ik weet op welk rail slot mijn AN/PEQ zit en ben best bereid om eventueel het ding los te schroeven. Als het maar niet bovenop het ding geplakt zit ;)
 
Goed dat je dat gelijk hebt getest met de waterkoker ook! :p

Dan zou je met die tester ook kunnen kijken wat vergroting met de kracht van een laser doet? Ik meen dat we daar op dit forum al een keer wetenschappelijk/natuurkundig naar hebben gekeken. Maar dit zou dan de laatste test kunnen zijn toch?
 
@Jan pak je laser en je vergrootkijker en ga er "op de koffie". Kun je het testen en NABV ziet ook wat evt schade ervan is of niet ;)
 
[QUOTE="Fl4m3s87, post: 34594, member: 351 Voor mij telt het impressionisme alleen ook erg, en een sticker op bijvoorbeeld een AN/PEQ doet daar wel wat afbreuk aan.
[/QUOTE]
Zo'n ding is al helemaal vol geplakt met stikkers zoals: warning! class II laser enz. De stikker die je van de nabv krijgt is dan de enige die legit(echt) is. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Toothpick
Nabv sticker (mits zelfde style blijft) valt door zijn kleuren ook bijna niet op. Zie film
(Of je moet andere kleur dan zwarte housing van je laser hebben)
 
ieder zijn mening maar gekeurd of niet ik zelf ben er niet een fan van en zal er ook nooit een fan van worden. Je zal dit nooit water dicht krijgen met betrekking tot veiligheid en als iemand zn ding open schroeft of enige technische kennis heeft en hem opvoert en de laser stikker laat zitten dan heeft hij dus in principe een illegale laser waar mee je dus iemand permanent kan verblinden. Wat je kan doen is de stikker plakken over eventuele schroeven om ervoor te zorgen dat op die manier dat gesjoemel weg gehaald wordt maar dat kan alleen als je dus ook schroeven hebt. daarbij vind ik het zelf ook best wel respectloos naar je tegenstander als je zn ding gebruikt maar dat is ook mijn mening

Los van dit alles mooi en informatief filmpje toothpick ga zo door :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Hoezo is dit respectloos? Beetje een rare opmerking. Als je er met opzet in iemand zijn ogen mee gaat schijnen okey, maar dat is heel wat anders. Bij normaal gebruik en met een sticker die aangeeft dat hij binnen de reglementen valt zie ik niet in wat hier respectloos aan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
ik bedoelde ook net wat je zij als je met opzet dit gaat doen en als je het een rare opmerking vind dan is dat prima en respecteer ik je mening gozer. Wil alleen zelf nog wel veilig zijn als ik aan het airsoften ben en heb zelf geen zin in on nodige risico's snap je?

Komt miss bot over rebel maar mijn post was niet bedoeld om bot over te komen
 
ik bedoelde ook net wat je zij als je met opzet dit gaat doen en als je het een rare opmerking vind dan is dat prima en respecteer ik je mening gozer. Wil alleen zelf nog wel veilig zijn als ik aan het airsoften ben en heb zelf geen zin in on nodige risico's snap je?

Komt miss bot over rebel maar mijn post was niet bedoeld om bot over te komen

Lol no problemo vond alleen het respectloze raar maar als je dan doelt op het schijnen in ogen dan kan ik het goed begrijpen. Ik heb zelf al een bril dus ik hoef ook niet nog blinder te worden dan dat ik nu al ben :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
deal ;) ik kan je een ding zeggen ik heb het meegemaakt en zag dus letterlijk een tegenstander de hoek omkomen met een heel fel rood lampje. De cat 1 waarde is vergelijkbaar met IR en dat kan niet veel schade doen maar die gozer was niet al te netjes dus ik riep die kant op zet de laser uit niemand mag met laser en hij laat hem dus aanstaan en gaat vrolijk de hoek om ja dan draai je weg natuurlijk omdat je maar 1paar ogen hebt:)

Organisatie had het wel goed aangepakt trouwens werd effe een gesprek voor hem en uitgelegd waarom het gewoon niet mag :)

(ben zelf ook een blinde vink effe tussen door met -5.25 en -4.75 :p)
 
deal ;) ik kan je een ding zeggen ik heb het meegemaakt en zag dus letterlijk een tegenstander de hoek omkomen met een heel fel rood lampje. De cat 1 waarde is vergelijkbaar met IR en dat kan niet veel schade doen maar die gozer was niet al te netjes dus ik riep die kant op zet de laser uit niemand mag met laser en hij laat hem dus aanstaan en gaat vrolijk de hoek om ja dan draai je weg natuurlijk omdat je maar 1paar ogen hebt:)

Organisatie had het wel goed aangepakt trouwens werd effe een gesprek voor hem en uitgelegd waarom het gewoon niet mag :)

(ben zelf ook een blinde vink effe tussen door met -5.25 en -4.75 :p)

Zeker begrijpelijk en dat ga ik winnen ene rond -7 andere -8 en ja I know it is bad. Mensen die mijn bril opzetten krijgen meteen koppijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Okay hoe zit het dan volgens jou op het gebied van laser sterkte sander?
 
Een ir laser hoeft niet per definitie onder cat 1 te vallen.
Dat je een ir laser niet ziet wil niet zeggen dat het geen hele sterke laser kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Klopt een ir laser laser zit ook niet direct standaard binnen de waarde maar als het goed is is cat 1bijna alle ir maar de cat 1 waarde toestaan is volgens mij afgekeken bij de ir/lichte lasers van lasergamen en als je zo iets in je oog krijgt is er niks aan de hand maar durf het niet met zeker heid te zeggen

Sorry maar soms lukt het me niet om de woorden in mijn hoofd goed uit te drukken in zinnen en dan kan het zo zijn dat ik dingen anders zeg dan dat ik ze bedoel
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball en Toothpick