NABV pas

Paashaas

Well-Known Member
15 apr 2022
75
24
Trophies
2
Ik las net de nieuwsbrief van NABV.
Daarin stond dat we geen fysieke pas meer krijgen, tenzij we daar 5 euro extra voor betalen.
Geen slimme zet nu er een 2de vereniging bestaat, en qua contributie wel aardig dicht in de buurt zit.
Nu kunnen we gaan bakkelijen wat je voor je lidmaatschap krijgt (????) , maar voor die 7 tientjes moet je toch een pasje kunnen krijgen ???
Ik vind het hebben van een fysieke pas wel zo prettig, dat ik me MAKKELIJK kan indentificeren als ik aangehouden wordt terwijl ik replica's bij me heb.

Ik las het gisteren ook, maar zou prima kunnen leven met een digitale pas of QR code; de contributie is daardoor wel zo'n €5 à €6 lager dan afgelopen jaar, dus mocht je echt een fysiek pasje willen, dan betaal je gewoon het oude tarief.

6 euro waar hebben we het over op jaar basis 50 cent per maand. ik leg daar echt niet wakker van

Het is inderdaad zoals @QuickFix aangeeft: het fysieke pasje is volgens mij nog steeds de ouderwetse prijs, waarbij je dus theoretisch €5,- korting krijgt als je een digitale pas krijgt.

Er is dus eigenlijk een optie om het goedkoper aan te bieden door een fysieke pas te schrappen, wat in mijn ogen redelijk is.

Ik zie dit dan ook niet als een probleem, eigenlijk.

Ik vond het persoonlijk intressanter dat je vanaf nu dus elke 4 jaar opeens een nieuw pasfoto (conform dezelde matrix als die van je paspoort) moet gaan aanleveren, zie het nieuwe huishuidelijke regelement. Dat is wel nieuw en hoewel ik opzich de gedachte hierachter kan begrijpen, (je uiterlijk kan in 4 jaar flink veranderen), een rijbewijs en paspoort is 10 jaar geldig en daar zit dus letterlijk dezelfde foto op...