Need advice->> welke sniper kopen

Yann1ckk

New Member
21 okt 2014
1
0
Trophies
1
Hallo hier een nieuwe airsofter, pas aangemeld bij NABV nu nog op mijn pasje wachten.. Zodra ik deze heb wil ik zo snel mogelijk een spring powered sniper rifle halen (die rond de 470 FPS kan schieten). Aangezien spring powered mij het makkelijkste lijkt te onderhouden. <br style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(51, 51, 51); font-family: 'Open Sans', sans-serif; line-height: 19.5120010375977px; background-color: rgb(255, 255, 255);"><br style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(51, 51, 51); font-family: 'Open Sans', sans-serif; line-height: 19.5120010375977px; background-color: rgb(255, 255, 255);">Nu heb ik een budget van rond de 200euro en zelf was ik aan het denken om de Well MB08 te halen <a class="postlink" href="http://gunfire.pl/product-eng-1152194839-MB08-OLIVE-Sniper-Rifle-replica.html" style="margin: 0px; padding: 0px; direction: ltr; unicode-bidi: embed; text-decoration: none; color: rgb(229, 121, 40); border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: rgb(229, 121, 40); font-family: 'Open Sans', sans-serif; line-height: 19.5120010375977px; background-color: rgb(255, 255, 255);">http://gunfire.pl/product-eng-115219483 ... plica.html</a> en vervolgens los een bipod en scope te kopen. Echter heb ik al op verschillende plekken gelezen dat het enige nadeel van deze sniper de plastic trigger box is. Nu kan ik nergens een metal triggerbox voor deze sniper vinden. Weet iemand waar deze wel te krijgen is, of weet iemand een betere sniper te halen die stock al heel goed is of redelijk goedkoop up te graden is?

Ik heb zelf net de asg aw.308 en ik ben heel tevreden. Alles wat van metaal hoort te zijn is van metaal en hij schiet rond de 490 fps. Ik had m voor €151,00 en ik heb er zelf een losse scope bij gekocht voor circa €85,-

Dus als ik het goed begrijp bevat die sniper van jou ook een metalen trigger box die dus zeker genoeg is voor een 500 FPS spring?? 

Correct, alleen zit je wel al gevaarlijk dicht bij 500 om nog te gaan upgraden.

<font face="Arial, Verdana" size="2">Een plastic trigger box is op zich geen probleem. Alleen wanneer je gaat upgraden dien je de trigger box ook mee te nemen. Plastic is breekbaarder dan metaal dus de kans dat de trigger sneller kapot gaat is groter. </font>Het is echt niet zo dat de trigger box uit elkaar zal springen nadat je hem een keertje hebt gebruikt. 
Ik heb zelf een Well MB04 met de standaard trigger box en deze voldoet nog prima. Op termijn wil ik de trigger box vervangen alleen doe ik dat pas in een later stadium (of hij moet voor die tijd kapot gaan).
Persoonlijkvind ik de plastic trigger box niet een groot probleem. De plastic piston en andere internals hebben veel meer directe invloed dan de triggerbox. De airseals waren ook niet bepaald je-van-het.
Lees ook dit topic eens door:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/274/airsoft-sniper-geweer/p1</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Hou ook nog rekening met de afnemende kracht van de veer. Bij mij zakte de FPS vrij snel in met de stock onderdelen. Toen ik de replica kreeg schoot deze (uit mijn hoofd) 450 FPS maar dat zakte al vrij snel in.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Je keuze is op zich vrij goed, overigens. het is een degelijke sniper die goed naar wens te upgraden is. Bij mij was de hopup ook niet echt lekker fa te stellen, die heb ik meteen vervangen door een PDI hopup en doet het nu een stuk beter. </font><font face="Arial, Verdana" size="2">Op termijn wil ik nog een keer een R-hop testen om te zien of dat uit maakt. Het nadeel voor mij is dat ik hier nergens in de buurt de sniper kan testen.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">En het is net wat Tim zegt, bij elke upgrade/aanpassing moet je echt je FPS weer meten. Je mag bij een FPS meting niet over de 500 FPS heen.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>

Een goede sniper, zo uit de doos, bestaat niet (tenminste de customs niet meegerekend) en over die goedkope chinese dingen ga ik niet eens meer woorden vuil maken. Bedenk ook dat een hoge fps niet garant staat voor prestaties en range.

Verder ook in je aankoopplan een sidearm plannen, deze is zeer vaak verplicht voor het aangrijpen van tegenstanders binnen de 20 meter.

Heel erg bedankt voor jullie reactie's hier heb ik zeker iets aan! Thanks.