net nieuwe L85A2 met kapotte hopup...

Brisky

New Member
22 aug 2017
4
1
Trophies
2
Hallo,

Ik heb van de week mijn (eerste) eerste airsoft geweer, een ICS L85A2 ontvangen. (uit Amerika) Vandaag was ik de hopup aan het afstellen, en ik denk dat hij nu kapot is.

Even wat er gebeurt is:

Ik had al gemerkt dat de hopup op het geweer veel te hoog was. (Dat het projectiel gelijk omhoog vliegt, en niet meer naarbeneden komt.) En ik probeerde de hopup omlaag te brengen. Alles ging netjes, maar op een gegeven moment zat het hopupwiel vast. Hij zat toen nogsteeds wat aan de hoge kant, en ik nam aldus aan dat dat niet de bedoeling was.

Ik probeerde het verstelwieltje weer terug omhoog te draaien, om te hopen het probleem op te lossen, maar dit ging ook niet. Tot hij plots loskwam nadat ik er (mischien iets te veel) kracht op had gezet.
Het wieltje draait weer, maar de hopup zit veel te hoog, en verstellen heeft geen effect.

Ik ben net nieuw in de airsoft sport, en weet niet echt wat ik met dit probleem aanmoet. Heeft iemand advies?

Ik neem aan dat ik ergens een nieuwe hopup kan kopen en deze gewoon in het geweer kan (laten) installeren? Of is het wellicht een te-repareren probleem?

Alvast bedankt!

hoi brisky
Mede omdat airsoft net nieuw is en zo van de baangeveegd kan worden houden we het ipv geweer op een replica ;)
Wat je nu beschrijft klinkt als een kapot meganisme wat vervangen moet worden.

https://www.unit13shop.eu/nl/hop-up-units-parts/ics-l86-l85-hop-up-unit/a-3369-20000095
Voor wat je beschrijft is dit waarschijnlijk een vervanged product voor je l85
100Procent garantie kan niemand je geven maar ik zou zeggen vergelijk effe je unit met de foto en als hij overeen komt heb je een match

Misschien vind je ergens anders deze hop up kamer voor wat goed koper

Met hoeveel gram bbs schoot je eigenlijk?

Het internet zegt dat deze replica het het beste doet bij 0.28 en het ziet eruit als een leuk platform volgens reddit btw
https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/3big9d/a_few_questions_about_the_ics_l85a2/

• Leuk
Waarderingen: Brisky
Gezien je de replica toch moet ophalen om het te vervangen zou ik gewoon eerst kijken wat er mis is met de stock unit, misschien is het te repareren zonder een nieuwe te kopen en zo niet dan kan je altijd nog een vervangende unit halen. Volgens mij is bij de barrel en hop up unit komen bij een L85 ook niet zo moeilijk.

• Leuk
je kan er idd makkelijk bij
well aardig proriatry gearbox maar ook weer aardig compadible
hiero

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Zelf 2 ICS L85's in bezit. Ik geloof niet dat die kapot is.

Ik zou doen wat @Rebelattack zegt.

Als het goed is zit er een DVD bij je doos in.
Dit is geen reclame iets.
Hier staan filmpjes op van het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de replica's.
Echt super handig. Leer je heel veel van.

Waar kom je vandaan? Als je hier uit de buurt komt ( Kampen) kan ik misschien een keer helpen als het niet alleen lukt.

• Leuk
Allen, bedankt voor het advies!

Ik heb de replica even uit elkaar gehaald, en het blijkt toch aan de hopup arm te liggen...

Het pikkie waarme het afstelwiel de arm aangrijpt is afgebroken, waardoor de arm, door de veerdruk, helemaal de hopupkamer in is geduwd. Dat verklaart de overdreven hopup en het afwijkende geluid. Alleen een nieuw hopup armpje, en het probleem zou opgelost moeten zijn..

Zoals ik in pm al aangaf kun je voor alu hopup arm gaan uit UK. Of je kan originele bestellen.

• Leuk
Waarderingen: chris93