net te hoog fps WE raptor

Action Hank

Well-Known Member
23 aug 2014
45
12
Trophies
3
hoi allemaal
afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn eigen replica gespeeld.
ben erg tevreden over de WE raptor katana..
Bij aankoop zit de rode cilinder er in,die schoot te hard(375).. een andere veer in de cilinder laten zetten(bij dutchstockhouse) en wederom een chrono gedaan.
die kwam toen op 360 359 356 en een enkele keer op 361.kan niet beter dacht ik zo
Maar nu de chrono bij balls and arrows.
360 365 359 361 TE HARD!...meld je maar bij de balie..gelukkig zagen ze het voor een keer door de vingers,en mocht ik lekker meedoen..
De zaak waar ik hem vandaan heb zegt dat ze er wel nog een andere veer voor hebben maar dat de fps dan drastisch omlaag gaat naar 320 330..
Hier nog ideen om mijn replica een iets veiligere marge voor chrono tests te geven?

Je kan je veer iets inkorten door een spoel er af te knippen dat kan zo weer een paar fps schelen,
volgens mij hebben meerdere mensen op dit forum daar ervaring mee.

Verder schiet ik zelf rond de 320 fps en heb ik er niet echt behoefte aan om perse rond 360 te schieten,
maar daar verschillen de meningen over.

Zet hem op auto. Doe een keer een hele korte ruk aan je trekker, zodat hij niet schiet.. Maar je de gears wel een slag hoort maken.  Je veer staat nu gespannen.. Zet hem een dagje weg.. En de volgende keer schiet je gemiddeld 5 FPS lager... Hoe langer je hem weg zet, des te lager de FPS op word...  Let er wel op, dat je door er mee te skirmen, de veer langzaam weer zijn kracht terug krijgt.
Maar waarschijnlijk zal hij de 360 FPS niet meer halen. Zeker niet als je hem 2 dagen weg zet..  Als je zelf een chrono hebt, probeer je het eerst met 1 dag weg zetten.. heb je zelf geen chrono.. Ga dan gelijk voor 2 dagen.. Dan zit je in de toekomst gewoon veilig.

Ik heb een WE Katana, zelfde split gearbox en had hetzelfde probleem met de fps (+-365 fps). Niet helemaal eerlijk, maar de fps kan per merk bb behoorlijk verschillen, met een merk als Bioval  schoot ik rond de 355 fps. Als je die bb's pakt tijdens de chrono test kom je door de test heen (niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar dat is met een gespannen veer wegzetten ook niet), maar als ze je in het veld controleren dan ben je waarschijnlijk de lul :p

(niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar dat is met een gespannen veer wegzetten ook niet)
Wat is daar niet eerlijk aan?.... Ik geef alleen als waarschuwing dat de veer sterkte mogelijk weer om hoog kruipt, zodat hij niet voor verassingen komt te staan.. Maar zijn originele waarde gaat hij niet meer halen... Het is praktisch een permanente downgrade..
Wij hebben een G36C welke uit de doos of en toe de 361 a 362 max schoot, maar meestal er onder.. En daar zijn we een keer mee gematst bij Gasselte.. Maar toen wouden we er wel wat aan doen..  Dus op de boven genoemde wijze de FPS omlaag gebracht en de volgende dag thuis gemeten, toen schoot hij max 352... Op een skirm een paar weken later schoot hij 358 FPS. Maar nog steeds legaal.  Naar meerdere skrims, komt de slijtage van de veer en airseal ect om de hoek kijken. Dus hij schiet nu 353. Maar dat mag allemaal.

Met jouw methode val je trouwens wel erg snel door de mand. Volgens de NABV regels, MOET de organisator voor de BB's bij de chrono zorgen. En dat kan elk merk zijn.  Meestal mag je met je eigen BB's chonoen, maar als de NABV toevallig op het zelfde evenement is, dan gaat het dus wel volgens de regels, en drukken ze een speedloader met een willekeurig merk BB's op je magazijnen, en dan mag je FPS testen... heeft dit merk bredere BB's dan jouw. dan kun je dus een andere replica gebruiken, of heb je mogelijk pech! en kun je niet spelen.  Daarom is een grotere marge niet onverstandig.

ok bedankt!! dit zijn al wat bruikbare tips..
en iemand met ervaring met de methode waar lockheed mee kwam : het afknippen van een spoel vd veer?

<a class="Username" href="http://www.airsoftclubnederland.nl/forum/profile/56/Eviltwin-NL"><font color="#1e79a7" size="3">Eviltwin-NL</font></a>
Met jouw methode val je trouwens wel erg snel door de mand. Volgens de NABV regels, MOET de organisator voor de BB's bij de chrono zorgen. En dat kan elk merk zijn.  Meestal mag je met je eigen BB's chonoen, maar als de NABV toevallig op het zelfde evenement is, dan gaat het dus wel volgens de regels, en drukken ze een speedloader met een willekeurig merk BB's op je magazijnen, en dan mag je FPS testen... heeft dit merk bredere BB's dan jouw. dan kun je dus een andere replica gebruiken, of heb je mogelijk pech! en kun je niet spelen.  Daarom is een grotere marge niet onverstandig.

in mijn geval zou ik evt voor de zekerheid de blauwe cilinder kunnen aanschaffen voor dit "doemscenario"
het lijkt mij alleen zo zonde..en eigenlijk ook raar om ver van de max af te moeten gaan zitten omdat er zo veel afwijkende factoren kunnen zitten in een officiele fps test..

Ik zou niet de blauwe cylinder van WE á 70 euro kopen in dit geval, dan zou ik gewoon de veer zelf vervangen. Zorg wel dat je een PTW veer koopt in dat geval, want normale veren passen niet in de cylinder. Ben je klaar voor 15 euro.

Zoals Spectre al aangeeft, kan het merk BB's al 10 FPS uit maken in je meting..  Tel daarbij op ook nog eens de afwijking in de chrono ect.  
Dan zijn er gewoon te veel variabelen waardoor je met 2 a 3 FPS onder de 360 wel erg veel risico loopt.  Met een blauwe Cilinder zul je altijd door de FPS komen natuurlijk, maar het mooiste is als je gewoon 1 legale setup hebt. Die je overal kan gebruiken..

Het afknippen van een veer heb ik ook wel gedaan BTW.. Dit is een mogelijkheid, let er alleen wel op dat je hem na het afknippen ook weer vlak maakt... (Verhitten met een gasbrander of dergelijk en even plat drukken)  Dit is natuurlijk niet de meest nette oplossing. Maar het werkt wel.

Zeker als je een eigen chrono hebt zou ik voor Evil zijn manier gaan, gewoon met een gespannen veer weg zetten.
In korten van veren heb ik al vaker gedaan, maar blijft een lastig ding.
Zeker voor maar 5 tot 10 FPS is het inkorten van de veer een te grove manier.
En 70 euro voor een nieuwe cilinder is wel erg veel geld.
Daar kan je ook een chrono voor kopen om te zorgen dat je met bovenstaande manier zeker goed weg komt.
En die chrono zal je in de toekomst toch wel vaker willen gaan gebruiken als je 1 keer met upgraden begint ;)
Greetings

Ik persoonlijk zou voor de andere veer gaan en dan gewoon lekker 330 fps schieten.Dat scheelt je namelijk maar 2 a 5 meter.Investeer je geld in een goede hop-up en een andere barrel daar pak je veel meer afstand mee.