newbie wil tracer unit plaatsen

peter hendriks

New Member
5 mei 2023
2
0
Trophies
1
Hoi allemaal, als beginneling heb ik een vraagje:
ik ga voorlopig nog niet veel zelf sleutelen aan wapens , eerst oefenen en dan zien we wel. maar een ding wil ik nu wel doen.
ik heb vorige week een ics mars cxp komodo gekocht en wil daar nu een tracer unit opzetten (die as i type ligt op te laden.) ik heb net de originele mondingsdemper eraf gedraaid. is het nu slechts een kwestie van de tracer unit er weer op draaien? met of tegen de richting van de klok?

hoewel ik denk dat er niet veel mee fout kan gaan wil ik niet meteen mn wapen beschadigen, en ics heeft 1 nadeel waar ik al heel snel achter ben , er zijn geen tot zeer summiere handleidingen van...

als jullie me willen helpen met wat noob instructies wordt dat gewaardeerd :)
bedankt
 
Hallo Peter.

Er zijn heel veel merken en soorten tracers, dus ik kan zo niet met zekerheid zeggen hoe het in werkelijkheid is.

Maar er zijn inderdaad verschillende soorten schroefdraad, zowel de maat als de draai richting.
Vaak zit er een verloop stukje bij je tracer om van 13mm naar > 11mm draad te gaan dacht ik, al ben ik niet 100% zeker van die maten.
Maar of je de juiste maat hebt merk je waarschijnlijk snel genoeg.

Met de richting van het schroefdraad moet je gewoon voorzichtig proberen of de schroefdraad pakt.
Gewoon met beleid, voel je lang voor het eind de schroefdraad weerstand krijgen stoppen terug en eventueel nog eens proberen.
Wil het dan nog niet dan heb je mogelijk de schroefdraad niet goed opgelijnt.
Als je draadrichtingen verkeerd om zijn pakt de draad gewoon helemaal niet en kan je volgens mij niks kapot draaien.
 
Inmiddels zal de tracer er al wel opzitten neem ik aan? :)
De meeste geweer replica's (want we spreken van replica's; NIET van wapens) hebben 14mm CCW schroefdraad op de outer barrel. (counter clock wise = tegen de klok in, dus linkse draad)
Pistolen hebben meestal 11mm draad; er bestaan 11>14 verloopstukjes die maken dat je je14mm CCW tracer daar op kunt schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en campesteijn