nieuw met airsoft welke replica

max hendriks

Well-Known Member
5 dec 2017
48
3
Trophies
6
Hoi hoi,

Ik en een vriend hebben nu 2x airsoften geprobeerd door een huursetje te huren maar nu wordt het toch tijd voor een eigen replica. Mijn vraag is wat is een goede CQB replica want dat is wat wij voornamelijk willen gaan doen. Ik heb een budget van ongeveer 300€ voor de complete replica (replica,magazijnen,batterij,oplader,enz.)

Ik wil het liefst iets Amerikaans zoals een m4. Welk merk kan hiervoor het beste nemen? Die goed out of the box zijn maar toch wel onderdelen van te vinden zijn mocht er iets kapot gaan.

Ik heb ook zitten kijken naar een 2e hands set zoals op airsoftmarkt.nl maar weet niet of dit slim is. is toch men eerste replica maar.

Iemand ideeën of tips?

groetjes max

ICS, G&G, VFC of specna arms ik zou daar eens tussen kijken en dan kiezen wat je mooi vind. 2de hands is risky en de meeste dingen die goed geprijsd zijn daar is ook wat mee mis, beter te doen als je ervaring hebt met replica's open maken.

ICS, G&G, VFC of specna arms ik zou daar eens tussen kijken en dan kiezen wat je mooi vind. 2de hands is risky en de meeste dingen die goed geprijsd zijn daar is ook wat mee mis, beter te doen als je ervaring hebt met replica's open maken.
harstikke bedankt ik ga eens kijken

Veel mensen beginnen inderdaad met een G&G of Specna Arms.
Cyma maakt tegenwoordig ook heel degelijke beginner-replica's (zeker hun AK-lijn) maar hun M4's heb ik helaas geen ervaring mee.
Met een ICS ga je al snel richting het (hogere) middensegment, afhankelijk van het model dat je kiest natuurlijk.

Veel mensen zweren ook by Krytac M4 modellen, maar ook hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Zie ook beneden in dit bericht voor suggesties. Wat je ook kan doen is tweedehands kijken, maar dan specifiek naar advertenties met bijna nieuwe of nieuwe replica's. Zeker nu aan het einde van het jaar zal je zien dat mensen stoppen hun hun praktisch ongebruikte replica's verkopen. Vaak met haast ook, want het moet voor het einde van het jaar weg zijn omdat hun nabv verloopt. Je kan zo best voor 50 tot 100 euro minder heel leuke replicas op te kop tikken. Maar: je hebt geen garantie, dus het blijft opletten en een risico.

hoi maffo bedankt ik heb mijn oog laten vallen op de G&G cm16 weet niet of dit een solide keuze is?

Hoi max, Ik heb dit traject afgelopen jaar ook doorlopen :)

mijn budget was ongeveer vergelijkbaar,
Ik ben uiteindleijk ook voor een m4 gegaan (nadeel en voordeel is veel mensen hebben een m4 :)
nadeel je bent neit uniek
voordeel, makkelijk veel onderdelen voor te krijgen,heel veel hebben er verstand van bij mankementen en sleutelen)

mijn keuze is uiteindelijk op een specna m4 gevallen (200-250 euro range,de beste gezocht op dat moment)
mooi prijs, full "metal" (vond ik persoonlijk belangrijk, is ook de keuze die je maakt abs plastic en iets beter internals of metal en iets mindere internals (maakt enit heel veel uit)
Heb er toen gelijk 1 extra high cap bijgekocht (idee daaribj was ik wilde nog geen vest e.d. kopen dus is makkelijk en goedkoper die ging gewoon in mijn broekzak :)

Inmiddels omdat ik veel buiten skrim toch wat upgrades gedaan
andere barrel bucking en hopup en moet zeggen schiet nu als een zonnetje voor nu rond de 350 euro total

maar met replica van 200-250 heb je nog wat budget voor
extra magazijn
oplader
batterij

Denk ook aan je gezichtsbescherming)
bril facemask

s6 met zoeken is op zich al leuk zoeken revieuws lezen youtube filmpjes bekijken etc

bedankt voor je reactie ik ga hem zeker ever effe checken heb nog 2-3 weken tot men pas er is dus dan wil ik wel men mandje vol hebben :)

en heb een budget voor de replica zelf van 200-300 euro exclusief oplader enz.

Als je dit budget tot je beschikking hebt zou ik niet voor een G&G CM16 gaan. Dit model is qua body voornamelijk polymeer. Licht maar zeker ook breekbaar. Zeg niet dat hij slecht is maar mijn voorkeur heeft het niet.

Dan zou ik persoonlijk bij Gunfire naar een klasse beter gaan kijken. Wat @Rebelattack al aangeeft ga dan kijken voor een full metal Specna Arms of VFC kijken.
Zelf pas geleden een SA-H05 gekocht voor €240,-

Andere optie is dat je bij QTAC voor een CM 16 Wild Hog van 9 of 12 inch of die CM 16 SRXL of Red Edition uitvoering gaan. Ben je €270 voor je replica kwijt maar heb je al een mosfet aan boord.

Batterijen zou ik bij Hobbyking bestellen scheelt echt enorm veel geld. Die zijn in de NL shops gewoon echt veel te duur.

@Wijnand wel tegenstrijdig als je eerst cm16 af raad en dan toch weer aanraad xD. Also het plastic van de cm kan net zoveel geweld aan als de meeste metalen replica. We kunnen tegenwoordig meer met plastic dan je verwacht ;).