Nieuwe APS AK 74 een blaffende rus.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Gister een nieuwe AK ontvangen. APS ASK201 full metal, real wood electr. blow back
2nd version gear box met de mogelijkheid snel je veer te wisselen. Uit de doos doet dat malle ding al 420 fps. Door de fabriek al fraai gereliced, met kale plekken die logisch zijn na combat.
Alleen zelf de kolf opnieuw gebeitst want dat leek wel Bart Smit kwaliteit.

Heb de holle ruimte van de kolf gevuld met..... kiezelsteentjes. ( bij gebrek aan lood ) Dit om een nog mooier balans te krijgen. Gewicht is top 3.9 kg.

Heb er zelf een 140 fp spring in gemonteerd. Chrono 510 fps

dussssss. Aangelijnd binnen gebruiken deze Rus.
Mag voorlopig alleen mn kaarten en targets verpulveren momenteel.

Voor zn prijs een absolute aanrader. Heb deze gekocht bij Taiwangun Polen.
( Krakman )

Zal er t.z.t. een andere 100 fp veer voor bestellen.
Met een 11.1v Li Po en zn blow back blaft het ding als een ........ echte !

Wat een apparaat geweldig.

ASK201A12.jpg

APS-AEG-ASK201-4.jpg

APS-gearbox-metal-AK-74-MOS-FET-3.jpg

Cool! Hopelijk heeft je gearbox niet teveel te lijden van de blowback. Ziet dat er ook een beetje realistisch uit?

ChaoSState;21392 zei:
Cool! Hopelijk heeft je gearbox niet teveel te lijden van de blowback. Ziet dat er ook een beetje realistisch uit?

De tandwielen van deze zien er erg goed uit. Goed gehard. Heb ik ook van foto's van deze gearboxes. En de motor is een heavy duty type. Ik blijf alles wel goed smeren. Ook de blowback onderdelen. Daar zat heel weinig vet op. Belangrijk wel. De trigger is al voorzien van een Mosfet en heeft betere bekabeling dan standaard.
Mocht ik met deze een keer gaan skirmen dan gaat er een andere veer in die ook weer minder van de motor en gear box vraagt. Nu is het af en toe wat targets en kaarten schieten. Dus geen piekbelasting.

Erg bijzonder model. Het is een beetje een twijfel/fantasie- AK. De ene helft is 47, en de andere helft weer 74 :smiley:
Houtkleurtje is wel tof.

Strelok;21426 zei:
Erg bijzonder model. Het is een beetje een twijfel/fantasie- AK. De ene helft is 47, en de andere helft weer 74 :smiley:
Houtkleurtje is wel tof.

Inderdaad weer een eigenzinnige variant. Vandaag nog even mee bezig geweest.
Het is echt een heel gaaf ding. Had het idee om t.z.t. een E&L te kopen maar dat is niet leuk meer die prijzen.

Uh...je zou toch blijven bij wo2 gerelateerde replica's?
Ben benieuwd hoelang deze in je arsenaal zit haha ;-)

sten_mk2_10.jpg

Redrum;21432 zei:
Uh...je zou toch blijven bij wo2 gerelateerde replica's?
Ben benieuwd hoelang deze in je arsenaal zit haha ;-)
Doe ik ook. Kon deze niet langer weerstaan op de site van Taiwangun. WWII heeft echt mijn voorkeur. Heb nog een veertje 100 fp liggen voor de AK, maar mn Sten en MP40 gaan 1 mei naar B&A !!!

@"Tri Shot" de prijs voor wat je krijgt bij de aanschaf van een E&L zijn heel reeel en dan duid ik niet alleen op de externals.

Mee eens :3
Voor weinig geld koop je een leuke AK, maar voor E&L-geld koop je een super AK.
En mocht je ooit je autokrik verliezen thuis dan kan je zo een E&L AK gebruiken voor hetzelfde werk :P

ChaoSState;21440 zei:
En mocht je ooit je autokrik verliezen thuis dan kan je zo een E&L AK gebruiken voor hetzelfde werk :P

Absoluut mee eens E&L is echt top maar kan me momenteel geen E&L veroorloven. Vind ze ook niet te duur maar moet gewoon even kunnen. Denk dat als ik een E&L had gekocht ik daar klapjes mee had gekregen van mijn vrouw ! hahaha

Strelok;21426 zei:
Houtkleurtje is wel tof.

Heb e.e.a. eens lopen vergelijken op het web en het is inderdaad een AK 74 en geen 47 !!! Maakt niet uit hij is mooi !

Tri Shot;21443 zei:
ChaoSState;21440 zei:

Absoluut mee eens E&L is echt top maar kan me momenteel geen E&L veroorloven. Vind ze ook niet te duur maar moet gewoon even kunnen. Denk dat als ik een E&L had gekocht ik daar klapjes mee had gekregen van mijn vrouw ! hahaha

Dat is natuurlijk ook een zeer belangrijke factor :D.