Nieuwe gears..

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Gisteravond heb ik mijn nieuwe barrel en hop up geïnstalleerd in mijn m16. Tijdens de test hoorde ik dat de gearbox behoorlijk wat herrie maakte en na nog wat meer testschoten hoorde ik veel geratel en was dan ook niet verbaasd toen ik zag dat er een stuk of zes tanden van de middelste gear waren afgebroken/weggesleten. :(
Nu dus op zoek naar nieuwe gears en mijn oog viel op deze sets van modify:

https://www.unit13shop.eu/index.php?action=search&lang=nl&srchval=Modular+gearset

Nu vroeg ik mij af of iemand hier toevallig ervaring mee heeft..
Het lijkt mij een handig setje voor iemand zonder ervaring met shimmen.

De set is leverbaar met verschillende bushings en ik heb geen idee welke ik nodig heb voor mijn standaar cyma v2 gearboxje ( ala deze: http://www.airsoftstation.com/cyma-complete-m4-rear-wired-version-2-metal-gear-box/ )
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je één M16 variant hebt van CYMA, maar iig gebruiken die allemaal 8mm bearings. Ik heb geen ervaring met de set zelf, maar heb wel gelezen dat je soms wat modificaties moet doen om de set goed in de gearbox shell te krijgen. Naar mijn mening kun je een hoop geld besparen door of een los setje tandwielen te kopen en ze zelf te shimmen of slechts de gear te vervangen die het heeft begeven en opnieuw te shimmen, waarin optie 1 waarschijnlijk beter is. Shimmen is nog niet zo heel moeilijk.
 
Klopt het is een cyma..

Ik weet dat een losse set gears voordeliger is, maar dit leek mij gewoon een makkelijke oplossing met weinig gepriegel :)
 
Klopt het is een cyma..

Ik weet dat een losse set gears voordeliger is, maar dit leek mij gewoon een makkelijke oplossing met weinig gepriegel :)

Denk dat alsnog wel moet priegelen, want de hele gearbox moet uit elkaar. Naar mijn mening veel te duur, maar ik snap de redenering ervoor enigszins wel.
 
Denk dat alsnog wel moet priegelen, want de hele gearbox moet uit elkaar. Naar mijn mening veel te duur, maar ik snap de redenering ervoor enigszins wel.
Dat is waar... Maar mijn idee erbij is dat het dan ook in één keer goed zit. Dus blijft het ook bij die ene keer open maken
 
Ik heb in wat buitenlandse forums gelezen dat je deze sets zelf ook nog enigszins zelf moet reshimmen en dan moet je ook weer een speciale modify sleutel kopen om die set uit elkaar te kunnen draaien, dus het is toch niet zo ideaal als dat het lijkt volgens mij, ook gelijk de reden dat ik er zelf maar van af heb gezien om te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Het lijkt een beetje een gevalletje 'too good to be true' te zijn als ik het dus goed begrijp :(
 
Heb net wat lopen zoeken maar kan er even niets meer over terugvinden, maar ik zie wel opmerkingen dat ze niet in alle gearboxen passen zonder ze aan te moeten passen (wat rebelattack dus ook al zei), maar dat komt veelal uit hele oude forums, dus wie weet zijn ze ondertussen al doorontwikkeld. Dus als er echt een aan wilt schaffen, zou ik wel even goed uitzoeken of ze uberhaupt goed passen in de gearbox.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Ik denk er even over. Heb Unit 13 ook een mailtje gestuurd met wat vragen dus wacht ook hun antwoord af...
 
Toch maar vor de shs gears gegaan.
Wordt een avondje priegelen. :)

@Rebelattack bedankt voor de engelse site! Scheelde een boel geld
 
Toch maar vor de shs gears gegaan.
Wordt een avondje priegelen. :)

@Rebelattack bedankt voor de engelse site! Scheelde een boel geld

Jeah, uhm btw bestellen daar gaat via facebook, ja ik weet het heel raar, maar ik heb tot nu toe gewoon al mijn dingen binnen gehad, krijg gewoon een tracking nummer en je krijgt ook insured shipping. Aardige gast shipped meestal de dag erna.
 
Oei! Jammer om te lezen Michiel!

Is het ook niet verstandig om te kijken waardoor dit is gebeurd? Aan de barrel en hop-up kan het niet liggen lijkt me. Voordat je je nieuwe gears ook weer kapot hebt... :O
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Heb ik ook over nagedacht, maar het ksn natuurlijk ook zo zijn dat dit deels slijtage is.. Heb de replica tweedehands gekocht en weet niet hoeveel ermee geschoten is tot nu toe.

Nu staan de CYMA gears niet echt goed bekend, naar wat ik heb begrepen. Dus het zou ook zomaar daar aan kunnen liggen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan