Nieuwe pas en airsofters die stoppen.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Valt mij op dat er, net nu de nieuwe aanvraag voor de NABV pas 2016 op de mat valt, 

er een flink aantal alweer stoppen met deze mooie hobby.

Ik lees best vaak op diverse FB airsoft fora, wegens beeindigen hobby dit en dat te koop.

Zonde is dat.

Stoppen heeft voor ons geen enkele zin.

Dan moeten wij onze replica's gaan verkopen en voordat we die allemaal aan de man/vrouw hebben gebracht zijn we minimaal weer een jaar verder en dus weer contributie voor een jaar kwijt.

Wat ik gemerkt heb is dat mensen soms ver weg van een veld wonen waardoor ze maar heel soms kunnen airsoften. Ik kan dat wel begrijpen als je 800 euro aan gear hebt gekocht en je het maar 2x per jaar kan gebruiken. Wat ik soms ook zie zijn mensen die spullen op facebook verkopen en er bij zetten "ik moet stoppen van mijn vriendin/vrouw".

Hoe kun je nu ver van veld wonen? Volgens mij kun je vanaf elk dorp wel in een uur bij een veld nabij zijn. Er zijn al best veel velden verspreid. M.u.v. waddeneilanden als je net de boot mist.

Niet iedereen heeft een auto dus als je afhankelijk bent van de OV kan het best lastig zijn om een veld te bereiken.

Dat een veld in de buurt zit betekent niet dat je daar elke keer heen wilt, terwijl het veld waar je wel heen wilt misschien wel 3 uur rijden is waardoor het toch minder toegankelijk voor deze persoon. Elke keer naar het zelfde veld moeten gaan wat je eigenlijk niet leuk vindt om toch iets van je hobby te maken kan voor sommige niet echt reden blijven om te sport te blijven te beoefenen.

daar hebben jullie beiden wel een punt. Al is het eigenlijk volgens de vervoersregels van het OV niet toegestaan om te reizen met AEG. Maar volgens de regels van de wet is het ook niet toegestaan sneller te rijden dan toegestaan en doen we ook zolang ze het niet merken ;)

Al was ik 18 geworden zou ik toch eerst voor mijn rijbewijs gegaan zijn.

Dan kan je altijd een auto lenen, huren Etc.
Carpoolen heb je dan nog als optie.

Maar stoppen met airsoft... Never!