Nieuwe replica scorpion evo 3 a1

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daqn
  • Startdatum Startdatum

Daqn

Active Member
18 aug 2020
44
8
Trophies
3
Hey luitjes

Ik en 2 vrienden willen graag ieder een scorpion evo 3 a1 aanschaffen de nieuwste versie 2020.
Iets dat out of the box gewoon goed is en niet zo zeer upgegrade hoeft te worden. Althans dat denken we.
Als er mensen zijn met ervaringen hoor ik dat graag.

Nu komt deze out of the box met een te hoge joule rating voor de Nederlandse speel velden. Nu vroegen we ons af wat is nu de beste setup hiervoor en wat hebben jullie?
Voor welke spring en welke batterij moeten we nu eigenlijk gaan ? De 1 zegt 7.4lipo de ander weer 11.1lipo m95 spring dan zit je rond de 1 joule maar is het niet beter om toch net onder de 1.2joule te zitten ? Wie kan ons helpen ??? En zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden ?

Met vriendelijke groet

Hi Daqn,

Zelf geen ervaring met Scorpion, en dus ook geen ervaring met het specifieke model wat jij noemt. Nu ken ik er wel een aantal verhalen van vanuit de Airsoft wereld en die waren omtrent de EVO 3 A1 vrijwel altijd positief te noemen.

Wat betreft je spring, ik hou een AEG meestal gewoon aan de veilige kant, kom nog steeds vaak genoeg het verhaal tegen: Ja bij mij thuis op de chrono schiet hij 1.18 en dan wordt hij gemeten voor de skirm en schiet hij door hun chrono net 1.22 ofzo, helaas maar dan wordt je replica gewoon afgekeurd. Ik zit meestal lekker rond de 1.05-1.1J om een veilige marche voor mezelf te hebben en hoef me echt nooit zorgen te maken bij de chrono. Als je Scorpion voorzien is van een mosfet zou hij in principe gewoon 11.1V LiPo aan moeten kunnen, 11.1V t.o.v. 7.4V merk je voornamelijk in je response vanuit je gearbox. (Dit zou je eventueel moeten kunnen vinden onder technische eigenschappen van de replica)

Ik zou persoonlijk zorgen dat je replica gewoon onder de 1.2J schiet (dus veer vervangen) en vervolgens een goede LiPo aanschaffen en gaan met de banaan. Wellicht dat je dan na 1-2 keer spelen nog een paar dingen wilt upgraden omdat je het een of ander mist, maar ik zou er eerst lekker mee gaan spelen.

Succes!

• Leuk
Waarderingen: Daqn
Ik heb nu al een jaar of 3 een scorpion evo met een asg m95 spring en de upgraded spring guide (geen idee of die standaard in het 2020 model zit) daarmee zit hij bij mij op 1.10-1.15 joule, is ook niet gaan zakken vanaf het begin.

De buitenkant is inmiddels bij mij niet meer standaard, maar het is wel de enige replica waar ik zo veel mee heb gespeeld en nog steeds intern geheel stock is.
(op de spring guide en veer na dan, maar dat vind ik niet echt tellen tov de upgrades in al mijn andere replica's)
Dat zegt voor mij wel veel over de prestaties van de replica.

Oh, ik speel met een 11.1, maar in het begin had ik alleen 7,4v lipos die pastten, dat werkte ook prima.
Aangeraden wordt boven de 1 joule met 11.1 te spelen. Hij is dan merkbaar 'snappier'.

• Leuk
Waarderingen: Daqn