NOS incident en airsoft

DennisW

New Member
30 jan 2015
2
0
Trophies
1
Ik heb zo'n gevoel dat niet nog wel eens gevolgen kan krijgen voor airsoft.

Geenstijl begint al goed met dit stukje over hoe makkelijk het is om aan een "nep-wapen" te komen:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/airsoft_tarik.html

Lijkt me erg sterk, "wereldheerschappij d.m.v. Airsoftreplica's".... Sure.

Bovendien kan je door een Europese regel nu ook replica's kopen in speelgoedwinkels, mits vergezeld door een CE keurmerk en het niet harder schiet dan 0,05 joule.

Een gek kan net zoiets aanrichten met een mes en ik zie de regering nog niet snel alle Blokker filialen sluiten.

Het gaat om de gek die onverstandige akties onderneemt, niet het middel.

Laten we het hoofd koel houden en niet meteen vervallen in het zien van allerlei dreiging vanuit de, in mijn ogen, zeer sociale airsoftgemeenschap.

Juist, men zou er veel meer aan hebben aan WAAROM sommige mensen dit soort acties ondernemen. Je voorkomt het nooit, maar maakt de omgang ermee wel duidelijker.

Ach, er is weinig aan te doen. Zoals we recentelijk al in een discussie hebben besproken, mag je in België zonder NABV-pas of wat dan ook (enkel + 18) een replica kopen. En door de open grenzen, heb je dat ding zo in NL.

We kunnen de wet en registratie procedure in NL wel dicht timmeren, maar dat heeft geen zin zolang de grenzen open zijn.

Wel geinig, eerst weigeren we iemand te helpen omdat hij duidelijk de intentie heeft een replica te kopen in BE zonder ooit een nabv pas aan te gaan/willen schaffen. En daarna vertellen we in een ander topic dood leuk hoe makkelijk het is..

Het Was vandaag uitgebreid in het nieuws hoe het werkt en te doen valt. Dus zag er weinig kwaad in. Maar als je hebt wel wilt halen, ga je gang.

Het verschil met het weigeren te helpen die de intentie heeft de wet te overtreden en het bespreken van hetzelfde in een topic als deze is dat je, indien de persoon die je geholpen hebt daadwerkelijk de wet gaat overtreden je (deels) medeplichtig kan worden gesteld, en niet alleen voor het over de grens brengen, maar ook voor alles wat die persoon er daarna mee doet.

Hadden we het onlangs niet op een ander topic over dit soort gevallen?

Maar ben een paar dagen vrij geweest dus weet niet of het al bevestigd is of het hier om een Airsoft replica ging.

#alsjehetoverd'nduvelhebt

Hadden we het onlangs niet op een ander topic over dit soort gevallen?

Maar ben een paar dagen vrij geweest dus weet niet of het al bevestigd is of het hier om een Airsoft replica ging.

#alsjehetoverd'nduvelhebt

Het ging in ieder geval om een pistool die nep was. Heb voor de rest niet mee gekregen of het airsoft was of gewoon een prop.  

Misschien moeten we er gewoon niet over praten en het voorbij laten waaien. Uiteindelijk willen we allemaal niet dat airsoft in het geding komt.

Misschien moeten we er gewoon niet over praten en het voorbij laten waaien. Uiteindelijk willen we allemaal niet dat airsoft in het geding komt.

Precies dit. Hetzelfde verhaal als met dat zwarte piet gebeuren. Als je het geen aandacht geeft blaast het ook niet zo op. 

Ik maakte me hier ook al direct zorgen over. Voor er iets bekend was, keek ik al direct vlak na achten op 112meldingen .nl, en ik zag al meteen dat alles uitgerukt was voor die malloot. Dan nog snap ik niet waarom mensen zich zorgen maken om die populaire typetjes die altijd op geenstijl grappige / kwetsende / of cynische dingen plaatsen. Net zoals met Pownews die de burgemeester van Maastricht erin heeft laten lopen. Ik neem die lui niet serieus. Is gewoon sensatie en laat je daar dus ook niet door beïnvloeden. Negatief gedrag loont tegenwoordig altijd. Dat zie je overal, en deze post (waarvan ik niet alle reacties heb gelezen) verbuigt zich waarschijnlijk al snel in politieke discussies. Dat moet je vaak gewoon mijden. Op de werkvloer, en ook hier denk ik? Iedereen veel airsoftplezier!

Ik vind wel dat de NOS een goed item heeft gemaakt dat airsoft in nederland niet

schaadt.

Halverwege het artikel staat ook nog een filmpje*

http://nos.nl/op3/artikel/2016941-zo-n-grote-geluiddemper-is-bij-echte-vuurwapens-ongebruikelijk.html

http://nos.nl/video/2017008-net-over-de-grens-koop-je-zonder-problemen-een-nepwapen.html

ook interresant. Wel mooi wat ie zegt over "de burgers trevreden willenstellen".

Inderdaad, het is allemaal een beetje moeilijk-doenerij. De grenzen zijn open, dus je kan overal aan illegale spullen komen. Bijv. pepperspray in Duitsland. Ik meen dat ze dat zelfs bij tankstations verkaufen... Als het rijk zo graag strikt wil zijn, gooi de grenzen dan ook weer dicht!

Waar baseer je op dat "het rijk" strikt wil zijn dan?

Volgens mij is het gewoon de media die de boel loopt te "hypen" en is het nu alweer aardig rustig omtrent het hele NOS gebeuren.

Het probleem is wel dat de airsofters vaak zelf overal beren op de weg zien en met name op social media onstaan vaak discussie's die dan in de media allang al weer voorbij zijn.

Inderdaad, het is allemaal een beetje moeilijk-doenerij. De grenzen zijn open, dus je kan overal aan illegale spullen komen. Bijv. pepperspray in Duitsland. Ik meen dat ze dat zelfs bij tankstations verkaufen... Als het rijk zo graag strikt wil zijn, gooi de grenzen dan ook weer dicht!

"Het rijk" heeft nooit iets gezegt over strikt zijn omtrent de situatie met de NOS. De storm is allang weer overgewaaid, je hoort er niemand over. Op ons na die zich zorgen maken om niks.