Nozzle te lang?

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Van mijn G&P M4 heb ik onlangs de originele tappet plate vervangen voor een versterkte tappet plate van Ultimate, omdat ik de originele nogal buigzaam vond. De gears en nozzle heb ik origineel gelaten.
Echter bij het uittesten had ik constant feeding problemen. Na wat uitpluiswerk blijkt de Ultimate tappet plate 1mm langer te zijn waardoor de nozzle dus 1mm minder ver naar achter wordt getrokken en ik gok dat dat dus de feeding problemen veroorzaakt.
Nu vraag ik me dus af of ik nu ook de bijpassende nozzle van Ultimate zou moeten aanschaffen (in de hoop dat deze dan dus 1mm korter is gemaakt dan een stock nozzle) of dat ik de sector gear/delay clip moet veranderen, zodat ie beter matched met de nieuwe lengte van de tappet plate. Of kan ik zomaar klakkeloos een stuk van de stock nozzle afhalen?
 
Ik heb bij mijn l86 gewoon een stuk van de nozzle afgezaagd.
De lonex nozzle bleek daarbij ook 1 millimeter te lang te zijn.
 
Ik heb ergens gelezen dat je de voorkant (de kant die tegen de gearbox shell aankomt) kunt verdunnen met schuurpapier. Zo zou je misschien een mm kunnen weghalen.

Overigens vraag ik mij ook af wat een goede oplossing hiervoor is. Zelf heb ik het opgelost met een kleine 0-ring tussen de hopup unit en de gearbox.

Succes ermee!
 
Gewoon de dremel op de nozzle-punt plaatsen en inkorten.
Heb ik ook gedaan met een messing nozzle die ik besteld had en te lang bleek.
Mijn voerproblemen zijn daarmee opgelost.
Probeer daarna wel weer de schuine kantjes terug te slijpen om soepel inglijden van de nozzlepunt in de Hop-Up Chamber te bewerkstelligen.(brrr,klinkt dit jullie ook ietwat pervers in de oren???)
 
Wat Joost zegt, voorkant van de tappet plate iets afvijlen, zodat de nozzle weer verder naar voren komt. Nozzle aanpassen leidt eigenlijk altijd tot airleak en val je van de regen in de drup.

Er zijn site die tot de 100ste mm de nozzle lengte tonen, kan je ook nog doen.

PS Wel heel raar dat je een feeding probleem hebt terwijl je nozzle juist verder naar achter zou zitten. Je zou eerder double feeds moeten hebben dan geen feed.

Meest simpele mod in dit soort gevallen is eigenlijk altijd een delayer chip op je sector gear zetten. Wel even goed testen of je nu geen air leak hebt tussen nozzle en hopup rubber. Klein stukje iepschuim op het bb gaatje van je hopup leggen (EG op de kop) en schieten. Als het piepschuim echt ophoog springt heb je daar een lek