npas niet consistent

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
In mij WE HK416 heb ik een Aluminium bolt met ingebouwde npas van RA-tech.
Ideaal om de fps goed te kunnen afstellen zodat ik netjes binnen de limieten kan spelen.
Het pribleem is echter dat de npas langzaam maar zeker gedurende dag 'verschuift' waardoor de fps steeds verder afzwakt. Hierdoor moet ik m steeds opnieuw bijstellen want anders komen de bb's maar zo'n 5 meter ver :).

Heeft iemand dit probleem al eens eerder meegemaakt en kunnen oplossen?
 
Met mijn WE Scar-L hier geen last van in combinatie met de RA-Tech NPAS en ook nog niet eerder van gehoord. Wellicht olie in de npas gekomen waardoor deze dusdanig weinig weerstand heeft dat hij door de recoil kan draaien? Anders wellicht een fabricagefout vanaf RA-Tech?
 
Misschien kan een drupje threatlocker hier een oplossing voor bieden?
Zorgt voor weerstand zonder echt de dingen echt muur vast te lijmen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Ik zou nog even goed moeten kijken, maar volgens mij kan de alumium bolt niet uit elkaar, waardoor threadlock weer niet kan...
Ik zal vd week de boel weer eens demonteren en rustig bekijken.
 
zag afgelopen week ergens bij onze britse vrienden voorbij komen een nieuw iets. geen discs of npas maar een nieuw stuk bolt dat je er in zet en daar mee fps afstelt wat beter blijkt te werken

edit:
tadaa ff naar de groep en hopplakee:
https://www.begadi.com/fg-airsoft-a...lt-m4-m16-l85-hk416-50007-v2.html?___store=en

9bcf5c3d9ee86fd22ad719c1955758ca.jpg



the FPS adjustment is fantastic and allows changing mine at least down from about 480 FPS to as low as about 200 FPS and anywhere between, without a separate NPAS or the washers
22788868_10214726347739068_8192856013249719923_n.jpg

This one shows where the FPS is adjusted with a small allen key, best part is this is steel, so the cool down is not bad like the aluminium ones and also the centre nozzle is polymer so the FPS is very damn consistent
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80