Ombouw naar dmr scarH vfc

Gecko

Member
11 mrt 2024
10
2
Dag heren en dames,

Ik zit met een issue. Ik ben bezig met een team mate zijn scarH om te bouwen naar dmr. En nu ben ik op een probleempje gestoten. Origineel als assault m100 veer prometheus 1,13J. SP120 Guarder veer gestoken 0,9J met soms een uitschieter 1,48J-1,52J. Airsoftshop gebeld, zei dachten geen goei veer ofzo en steek ook maar een SP130 Guarder. Dit gedaan, nu 0,98J en uitschieters van 1,62J- 1,68J. Gebruikte BB's 0,4gr. Ik denk dat het probleem bij de sector delay chip ligt. Omdat ik denk dat de nozzle net iets telaat tegen de bucking zit en hierdoor druk verliest. Sector plate veer is zeker niet te zwak ofzo. Druk test cilinder is ook optimaal.
Dus iemand van jullie enig idee 😅

Mvg Gecko, team Proteus
 
Wat voor motor zit er in? is deze wel gemaakt voor een veer van boven de 100 110 te kunnen pullen. Heb je een barrel er opgezet die langer is dan de originele?
zo ja, dit geeft problemen omdat je cylinder gemaakt is voor een bepaalde barrel lengte
 
Barrel lengte en cilinder inhoud zijn op elkaar afgestemd, motor is een dragon m120 als ik me niet vergis.
 
Dag heren en dames,

Ik zit met een issue. Ik ben bezig met een team mate zijn scarH om te bouwen naar dmr. En nu ben ik op een probleempje gestoten. Origineel als assault m100 veer prometheus 1,13J. SP120 Guarder veer gestoken 0,9J met soms een uitschieter 1,48J-1,52J. Airsoftshop gebeld, zei dachten geen goei veer ofzo en steek ook maar een SP130 Guarder. Dit gedaan, nu 0,98J en uitschieters van 1,62J- 1,68J. Gebruikte BB's 0,4gr. Ik denk dat het probleem bij de sector delay chip ligt. Omdat ik denk dat de nozzle net iets telaat tegen de bucking zit en hierdoor druk verliest. Sector plate veer is zeker niet te zwak ofzo. Druk test cilinder is ook optimaal.
Dus iemand van jullie enig idee 😅

Mvg Gecko, team Proteus
Begrijp ik goed hieruit dat het geheel eerst zonder problemen met een m100 veer werkte en geen luchtlekkages had?
Verder kan ik er vanuit gaat dat de hele gearbox is verwijderd voor de veer wissel? (Of was het een quick sping change systeem)?
Zat de m120 motor ook al in de replica toen deze geen problemen gaf?

Ik heb het idee dat er hier niet per definitie iets lekt, namelijk, omdat soms de juist FPS wel gehaald wordt. Zit de sping om de inner barrel, waarmee de hop-up op de gearbox gedrukt wordt?

Verder zou het best kunnen dat de nozzle op de bucking bots, maar daar was verder niets veranderd, toch? Dan zou het in de orginele config ook problemen gegeven hebben.

Je zou eens als test kunnen teruggaan naar de orginele configuratie en kijken of het probleem dan verdwijnt.

Lastig probleem. Heel wispelturig ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: gambit
Motor is een tijd terug al veranderd geweest. Alles werkte normaal met de m100 veer 1,13J met 0.28 BB. Nog een raad gekregen van iemand anders om te testen met lager gewicht bb. Zoniet ga ik die m100 veer terug steken en dit ook een keer bekijken. Veer van hop up en innerlijke barrel is aanwezig en drukt deze mooi tegen de gearbox. Alvast merci voor alle reacties. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
 
Ok het probleem is gevonden. Het was de hop up, airsoft pro, deze vervangen door een maxx die ik nog had en probleem is weg. 300-305 fps 1,69-1,72J met 0,4gr
Allen merci voor de tips!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Nieuw probleempje 😅 met 0.4gr geen enkel probleem maar met 0.36gr 50% double feeding issues. Kan dit aan een sector delay chip liggen. Deze is indertijd gestoken om met 0.28 feeding problemen op te lossen. Alvast merci.
 
Nieuw probleempje 😅 met 0.4gr geen enkel probleem maar met 0.36gr 50% double feeding issues. Kan dit aan een sector delay chip liggen. Deze is indertijd gestoken om met 0.28 feeding problemen op te lossen. Alvast merci.
Korte, aanvullende vraag hierover.

Is bij beide gewichten het merk van de BB precies hetzelfde?

Verschil in merk kan namelijk dit verschil geven. Hoe vaag het ook klinkt. Heb je ook het merk van de BB's erbij wat je gebruikt?
 
Korte, aanvullende vraag hierover.

Is bij beide gewichten het merk van de BB precies hetzelfde?

Verschil in merk kan namelijk dit verschil geven. Hoe vaag het ook klinkt. Heb je ook het merk van de BB's erbij wat je gebruikt?
0.36 is g&g, de .40 zijn bls
 
Hmmm, dat zijn beide wel merken die dikke prima zouden moeten zijn. 🧐
Ik gebruik zelf ook overal G&G BB's voor, nooit problemen mee gehad of gezien. Bijzonder.

Hier even geen ideeën/ervaringen, sorry.
 
Probleem is weg gegaan met een nieuwe bucking te steken. Bb werden niet tegen gehouden door de lipjes enkel door de nub zal ik maar zeggen. Hierdoor is er inderdaad plaats voor 2 bb's in de hop kamer. Foto ter voorbeeld van wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • IMG-20240324-WA0000.jpg
    IMG-20240324-WA0000.jpg
    241,1 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie