Onderdelen bestellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rushy
  • Startdatum Startdatum

Rushy

New Member
7 aug 2015
1
0
Trophies
1
Beste lezers,

ik airsoft af en toe in belgie, en heb hier ook mijn wapens liggen. Ik ben van plan om mijn WE Glock 18c te gaan upgraden, en ik wil onderdelen bestellen bij EbairSoft. Ik ben nog geen NABV lid, aangezien ik nog 17 ben. Ik vroeg mij af het legaal zou zijn voor mij om onderdelen/attachments te bestellen naar mijn adres in Nederland. Het gaat om een loading nozzle, lower receiver(zonder mechaniek, helemaal leeg), speciale iron sights en een laser/zaklamp combi. Ik twijfel vooral over de lower receiver, aangezien dit nogal een groot, belangrijk onderdeel is, en voor de leek veel weg heeft van een pistool. De rest lijkt me niet echt iets wat problemen zou kunnen veroorzaken(misschien de laser?)

Zou ik in de problemen kunnen komen voor de lower receiver, of andere genoemde onderdelen/attachments?

Mvg,

Rushy

Beste rushy, 

Mijn ervaring is dat dit wel degelijk een probleem kan worden.

Zelf barrels en andere kleine dingetjes uit China gehaald. Geen NABV pas er op met de gedachte er zit geen.replica in.

Helaas. 2 weken later een brief van de douane met een vriendelijk verzoek om de benodigde papieren op te sturen. Anders zou alles met 6 weken.worden vernietigd........

Dus nee niet doen.

Greetings

@Rushy

Ik zou zeker geen onderdelen bestellen zonder de NABV pas

Aangezien je zonder de papieren in de problemen zou kunnen komen adviseer ik ook om het niet zo rond te strooien dat je een replica hebt liggen

Met vriendelijke groet

Juul

Mijn replica's liggen in belgie, zoals ik al zeg in mijn post. Het is mijn bedoeling om de onderdelen mee te nemen de volgende keer dat ik naar belgie ga, en daar mijn glock te upgraden.

Ik zou het niet willen riskeren om gepakt te worden, dan kan ik wel fluiten naar een lidmaatschap

Als ik het goed begrijp mag je sowieso geen onderdeln bestellen die kenmerkende eigenschappen ehbben van echte wapens?

je mag onderdelen bestellen die kenmerken hebben van echte wapens, als je maar de goede papieren hebt.

een Rail voor een replica is ook Kenmerkend op een echt wapen, maar met de NABV pas kun je ze gewoon bestellen

mm heb al meerdere onderdelen ( scope etc ) besteld online uit buitenland, zonder bijvoeging nabv pas.  geen probleem gehad nog ( hoewel ik wel vreemd vond bij die scope stond namelijk zelfs duidelijk op het pakje "Rifle Scope "  )

zal wel geluk hebben dan. :

Ik vind het overigens wel gek dat ik bijvoorbeeld wel bij verschillende Nederlandse en Belgische winkels onderdelen kan bestellen, zonder NABV bewijs. 

Dat komt puur en alleen omdat ze bij de Douane geregeld hun eigen regels maken. Bestel je dus in de EU, dan komt het niet langs de Douane en zal je geen probleem hebben met internals en accesoires.

@Rushy

Ik heb zelf op schiphol gewerkt en daar krijg je voor de x-ray apparatuur ook een cursus om te leren hoe onderdelen van (vuur)wapens er uit zien en ze te kunnen onderscheiden van de rest van de inhoud.

Onderdeel van = onderdeel van en wie weet heb je de rest al in huis en kan je daar een volwaardig apparaat van maken (vuur)wapen of replica, maakt niet uit. het is al geklassificeerd alszijnde wapen als het gebruikt kan worden voor afdreiging.

Ik zou het in Belgie of in bewaring van derden houden tot je je NABV lidmaatschap kan activeren.

Op je laatste comment zou ik zeggen, de douane en overheid is voorzichtiger met in en uitvoer van dan winkels.

Dat je daar geen pas voor hoeft te laten zien is het typische "burger" idee van het is toch niet compleet. (Zie bovenstaande uitleg over "onderdelen van" :) In het kort zijn die winkels gewoon fout bezig.

Het begrip Onderdelen kan in de volgende zin omschreven worden in verder detail: "Alle delen van een mogelijk (vuur)wapen ofwel replica waaronder, heft, lemmet, greep, slede, receiver, slagmechanisme, loop, munitie en/of patroonhouder / magazijn.

Gearbox zou ik mij geen zorgen over maken, een V3 heeft een pistool vorm, maar het is een electrisch apparaat, en hoewel dat dit 99% van je AEG is qua werkende onderdelen kan ik mij niet voorstellen dat dit al verboden is.

"Gearbox zou ik mij geen zorgen over maken, een V3 heeft een pistool vorm, maar het is een electrisch apparaat, en hoewel dat dit 99% van je AEG is qua werkende onderdelen kan ik mij niet voorstellen dat dit al verboden is. "

msg niet maar het heeft wel weer een doel om projectielen mee afteschieten. dus daar zou men over kunnen vallen.