Onderhoud.

• Onderwerp starter Onderwerp starter bobba
  • Startdatum Startdatum

bobba

Member
28 jun 2015
5
0
Trophies
1
Weten jullie ook of PTFE spray (MOTIP) ook geschikt is voor onderhoud AEG, voor zoals de barrel. ?

en voor een GBB is het ook niet verstandiger om een tipje olie of dergelijke zo nu en dan op de co2 gas cilinder te doen alvorens je ze in de Mag vast draait?

Lees het wel wat jullie do's and don’ts zijn :p

Ik zo voor een aeg lekker met een lapje en een unjamming rod (grote kans dat die gekke stok bij je aeg zat) de barrel doen, en de rest met rust laten voorlopig. Is je aeg al wat maandjes oud of weet je gewoon wat je doet, dan vet in de gearbox. Verder easy peasy.

zat me net ook te bedenken dat de idd niet zo verstandig is aangezien dit ( de bb meer weerstand geeft en nog wat ongemakken kan veroorzaken. )

en de gearbox lijkt me idd ook wel zo goed om zo nu en dan in te vetten. ( niet te veel neem ik aan XD )

en de unjamming rod heb ik er idd bij :P

Als je gaat invetten

Een dunne laag. Vergelijkbaar met de dikte van een laagje boter zal volgens mij genoeg zijn

Voor de zware belaste lagers op mij bedrijf is dat genoeg voor 100 uur gebruik

heb idd al 1 en ander gevonden over hoe en wat. alleen voor mijn GBB gun nog niet.

neem aan dat het ut zelfde is als de aeg?   maar dan de bewegende delen ( metaal op metaal ) invetten + de rubbers zo nu en dan voor zien van siliconen?

en de loop schoon maken uiteraad. 

dat is wat ik zo ff ken bedenken,

voor de bewegende delen zou ik eerder kiezen voor een Drupje Olie(WD40 kan, niet te veel)

Ik zou dus geen wd40 gebruiken, ondanks dat ze zeggen dat het rubber niet aantast zou ik de gok niet nemen. Daarbij is wd40 te dun dus dan kan je aan de gang blijven en elke pauze gaan invetten. Ik gebruik wd40 puur voor de buitenkant als roest werend middel maar die meuk komt echt niet in mijn replicas.

Vraag me af of er ook een algemene guid is voor onderhoud.  en wd40 zou inderdaad kunnen.

hoewel ik wel beetje twijfels heb bij de duur van wd40.

heb ook nog wel ( sommige noemen het ook wel naaimachine olie ) liggen

dat ook een aanrader?  aangezien dit ook zeer fijne olie is,

http://com-bat.nl/index.php?item=synthetisch-teflon-vet-_20ml_&action=article&group_id=10000006&aid=764&lang=nl

Koop een potje Synthetisch Teflon vet en gebruik dat om je gears ed. in te vetten. Werkt perfect.
WD40 ed zou ik zelf vermijden. 

Verder, standaard onderhoud die ik uitvoer is : 

Gearbox open

- gears opnieuw vetten

- Airleak controleren van piston en afhankelijk daarvan nieuwe O-ring of huidige stretchen

- Airleak van nozzle controleren

Gearbox dicht

Barrel van binnen schoonmaken 

Het is heel simpel: voor de gears gebruikje wat teflon grease en voor al de rest silicone olie, en dan wel met mate.WD40 moet je absoluut niet gebruiken omdat dit toch een beetje de rubbers aantast en laat opzwellen,dit laatste is nog het lastigste omdat dit de goede werking van je AEG beinvloed.

Hopelijk heb wat aan deze info groetjes BadRabbit 

Gebruik zelf inmiddels teflon, wapenolie en voor de gears heb ik ander spul voor. weet ff naam niet zou straks ff kijken. 

verder zeker wel wat aan dit topic gehad en de info van jullie :P