Online replica's

ThatOneNoob

Active Member
11 okt 2018
34
27
Trophies
8
Beste ACN,

Daar ben ik weer, met weer een nieuwe vraag. Inmiddels mn eerste skirm gehad, geweldige ervaring! meteen aangemeld bij NABV, zit nu te wachten op mn VOG, dus tijd om te kijken naar replicas :)

Is het aan te raden om je eerste replica online uit het buitenland te bestellen? Of is het beter om een winkel in NL op te zoeken? Ik heb namelijk al een aantal mooie replicas gevonden bij gunfire en taiwangun, maar vraag me af of dit wel slim is.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met de service van een van deze shops?
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Beste ACN,

Daar ben ik weer, met weer een nieuwe vraag. Inmiddels mn eerste skirm gehad, geweldige ervaring! meteen aangemeld bij NABV, zit nu te wachten op mn VOG, dus tijd om te kijken naar replicas :)

Is het aan te raden om je eerste replica online uit het buitenland te bestellen? Of is het beter om een winkel in NL op te zoeken? Ik heb namelijk al een aantal mooie replicas gevonden bij gunfire en taiwangun, maar vraag me af of dit wel slim is.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met de service van een van deze shops?


Beide shops hebben voor mij altijd correct geleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThatOneNoob
Jep! Beide shops hebben een prima reputatie voor het leveren van replica's. Voor de aanschaf zou je op skirms bij spelers kunnen vragen naar hun replica's en of je het één en ander even mag vasthouden. Dan kan je kijken welke modellen je fijn vindt. Dat is hetgene dat je kwijt bent met een online shop. Dat je niets kunt proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThatOneNoob
Gunfire heeft mijn replica supersnel en netjes afgeleverd.

Kleine randtekening : Gunfire biedt de mogelijkheid tot het gratis downgraden van je replica. De manier en nauwkeurigheid waarop dit gebeurd verschilt nogal afhankelijk of ze het heel druk hebben of niet. Dit is de ervaring met een hoop mensen. Ik heb er zelf voor gekozen om later na aankomst van de replica in een goede shop in Nederland de replica te laten downgraden, in plaats van dat dat daar gratis gedaan werd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en ThatOneNoob
Ik heb zelf ook al jaren goede ervaringen met zowel Gunfire als Taiwangun.
Soms hoor ik mindere geluiden (vooral wanneer het druk is en een enkele keer als iets op de website een andere voorstelling geeft dan hetgeen ze daadwerkelijk sturen), maar doorgaans gaat het goed en zijn hun prijzen scherper dan winkels in Nederland, België of Duitsland.

Heb in het verleden wel eens onenigheid gehad met de pakketbezorger, maar daar kon de winkel niets aan doen natuurlijk.
 
Zijn best wel veel goede shops in en uit Nederland.
De twee die je noemde heb ik beiden bij besteld en ben goed tevreden.

Heb wel eens een kleine stotter gehad met Gunfire, en dat hoor je zo nu en dan wel vaker. Vooral wanneer het om customer service gaat.
Niet dat het meestal niet goed eindigd, maar het voelt soms wat slordig en niet netjes.

Ik kan me wel inleven dat terug sturen naar buitenlandse websites i.v.m. garantie wel wat langer kan duren.
Maar dat heb ik ook met een NL winkel meegemaakt.
Voor mij voelt het wat fijner als ik dingen die wat gevoeliger liggen, wat dichter bij huis heb.

Happy shopping ;D
 
Maak voor jezelf de afweging betreft de garantie. Zelf trek ik over het algemeen een replica gelijk uit elkaar als die binnen komt, dus geen garantie meer. Daarom haal ik ze altijd bij de goedkoopste webshop.

Als jij nog niet van plan bent om alles te upgraden binnen nu en een jaar zou het wellicht de moeite zijn om het in NL te bestellen. Uiteraard heb je gewoon garantie bij gunfire & taiwangun. Echter is het denk makkelijker om in Nederland je replica terug te brengen. Of het sneller is durf ik niet te zeggen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Super bedankt iedereen voor de reacties,
Had idd ook op meerdere topics al lezen dat Gunfire een favoriet is hier binnen het ACN :)
En is ook een stuk goedkoper dan hier in NL, met al die goede ervaringen durf ik het gokje wel te wagen

:(nu die NABV pas nog
 
Ik heb ook zeker goede ervaringen met zowel Taiwangun als Gunfire. Ik vind het dan ook echt onzin om veel meer in een Nederlandse shop te betalen voor precies het zelfde product. Maar inderdaad, heb ook nog niet de garantie nodig gehad. (als er iets stuk gaat heb ik dat zelf gedaan door iets te bouwen dat te veel vraagt van het systeem of iets dergelijks)
 
Alweer ff geleden, maar toch even een kleine update.
Heb inmiddels bij Gunfire een Specna Arms SA-A03 besteld, kan elk moment binnen komen :D
Bij Taiwangun wat tactical gear besteld, dat heb ik al binnen, zat netjes verpakt, daar nog geen problemen.

ohja, en daarnaast op aanraden van iemand bij mijn laatste skirm, een reddotje besteld op Aliexpress
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Bestel dan gelijk de red dot bescherm glaasjes :)
Was bij een maat op zijn 1e skirm kapot geschoten
 
Die bescherm glaasjes zijn 2-3 euro per stuk. En je kan moeilijk spelen met een kapotgeschoten reddot