Oog bescherming

chrysolidocarpu

New Member
29 sep 2014
1
0
Trophies
1
Beste Airsoft Guru's,

Als complete nieuweling in deze tak van sport heb ik een vraag over de toegestane en geadviseerde oogbescherming. volgens de nabv richtlijnen moet de bril voldoen aan de EN166 1B, STANAG 2920 v50 en de 40296 norm. nu heb ik na wat zoeken online een bril gevonden die volgens de fabrikant voldoet aan de
EN1836:2005+A1:2007 norm en de STANAG 2920 norm; ( http://www.combatshop.nl/product_info.php?cPath=49_347&products_id=2474 ). betekend dit nu dat deze bril voldoet aan de eisen of is hij niet goed omdat alleen de stanag 2990 norm staat vermeld?

alvast bedankt voor jullie feedback
 
Bij deze bril kan je er vanuit gaan dat je voldoende beschermd bent.
 
Als aanvulling (en dus niet zozeer als reactie op jouw vraag) bedenk dat de regels van de NABV er zijn om je ogen te beschermen (en dus niet om je te pesten ;-) ).
<div>We zien namelijk wel eens de opmerking "ja, maar de regels van de NABV zeggen hier niets over" of "maar volgens de regels mag het dus wel".</div>Bedenk dan dat het wel je ogen zijn en je altijd goed moet blijven nadenken.Bij bijv. een zogenaamde Mesh bril kan de BB bij impact uit elkaar spatten en je alsnog splinters in je ogen krijgen.
 
Sander, Michiel; bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik weet dat de nabv best veel over oogbescherming stelt op de website; en het stuk over mesh brillen heb ik inderdaad gelezen. Het is ook logisch dat de regels streng zijn; je hebt immers maar 2 ogen. het enige wat ik een beetje jammer vond is dat ik geen verwijzingen naar de normen zelf kan vinden (dus wat ze inhouden).

nogmaals bedankt voor de reacties en ik hoop dat andere mensen er ook wat aan hebben.