Oops? Midcap overladen, rammelt nu

Lionear

Active Member
22 feb 2018
38
10
Trophies
5
Titel zegt het al... Maar ben een beetje dom geweest door twee van mij Ares Amoeba Midcaps te overladen met een speedloader waar een M4/M16 mag in past... Gaat erg snel fout ben ik inmiddels achter :(

Maar zoals al aangegeven in de titel hoor ik de BB's nu rammelen in de mag en vroeg ik mij eigenlijk af of er een manier is om de mags weer te fixen.

ff open draaien. Het klinkt mij als of er waarschijnlijk een bb langs de follower geschoten in de veer vast komen te zitten.
Mags zijn heel simpel. Stelt niet zo veel voor.

Had er 1 open gedraaid maar dan krijg ik de veer met geen mogelijkheid meer terug (gaat er ook niet helemaal uit maar dit hoort misschien zo)

Had er 1 open gedraaid maar dan krijg ik de veer met geen mogelijkheid meer terug (gaat er ook niet helemaal uit maar dit hoort misschien zo)
Het is normaal bij een midcap dat dit vrij moeilijk kan gaan. Er staat immers een spanning op de veer, wat er normaal voor zorgt dat de bb's zo goed feeden.

Het kan even prutsen zijn, geef niet de moed meteen op.

Heb zelf laatst mijn ICS Midcaps ook uit elkaar gehaald, omdat de veer dus 'versleten' was, wat er zat geen spanning meer achter. Met wat trucjes dat uiteindelijk gefixt, aleen de veer terugstoppen is dan wat moeizamer doordat er weer spanning op staat.

Welke midcaps gebruik je? Bij al mijn midcaps kan de veer er gewoon uit. Moet ook wel kunnen omdat je anders nooit de follower die tegen de bb's drukt kan vervangen of reinigen.
Maybe is die wel (af)gebroken of is er een bb gebroken die de boel nu blokkeert.

Welke midcaps gebruik je? Bij al mijn midcaps kan de veer er gewoon uit. Moet ook wel kunnen omdat je anders nooit de follower die tegen de bb's drukt kan vervangen of reinigen.
Maybe is die wel (af)gebroken of is er een bb gebroken die de boel nu blokkeert.

Ik maak gebruik van de Ares Amoeba Mid-Cap's (linkje naar de variant https://bunker501.nl/shop/accessories/ares-amoeba-mid-cap-magazine-for-m4m16-black/?sqr=amoeba mid)

Bij de Mid-Cap waar ik de veer niet terug krijg hoor ik inmiddels niets meer rammelen maar de 2e midcap durf ik nu niet open te halen. Zeer waarschijnlijk ligt het puur aan mijn onkunde met dit spul gezien ik redelijk nieuw ben ermee.

Hmm tja die heb ik dan net weer niet liggen. Maar zodra je de veer eruit hebt zit er niks meer in de midcap. Dan houd je alleen de behuizing over. Dus gewoon loshalen die handel.

Ok, maar heb nog geen mogelijkheid gevonden om de mag helemaal uit elkaar te halen, lijkt erop dat het allemaal gelijmd is namelijk. Maar zal nogmaals proberen of ik de veer er toch uit kan krijgen, wellicht met een dunne schroevendraaier door de gat aan de boven kant de follower naar beneden drukken.

De ronde knop die je zelfs op de afbeeldingen ziet van de website, daar zit de veer achter, als je die open draait dan kan je bij de veer komen.

De ronde knop die je zelfs op de afbeeldingen ziet van de website, daar zit de veer achter, als je die open draait dan kan je bij de veer komen.

Die had ik inderdaad al gevonden, alleen krijg dan de veer er niet in zijn geheel uit (lijkt wel of hij blijft steken). Als ik de veer dan weer terug probeer de drukken lukt dit voor +/- 10% van de veer en daarna zit het gewoon vast. Bij de Youtube video's van andere midcaps leek het inderdaad vrij gemakkelijk om het te doen.

Als het meerendeel van de veer er al uit is is de spanning er ook af. Kun je dan niet gewoon de schroefjes van de body losdraaien en de 2 helften van elkaar halen? Zo zit het bij al mijn midcaps.

Als het meerendeel van de veer er al uit is is de spanning er ook af. Kun je dan niet gewoon de schroefjes van de body losdraaien en de 2 helften van elkaar halen? Zo zit het bij al mijn midcaps.

Zal vanavond even kijken, maar heb geen schroefjes kunnen vinden. Lijkt wel of de mag is gelijmd.
Zal ook even wat foto's plaatsen van hoe het eruit ziet voor jullie beeldvorming :-)

Inmiddels heb ik 1 midcap weer heel. Moest behoorlijk 'breken' om hem open te krijgen (misschien iets teveel gebroken haha) maar de veer zit er weer goed in, leek wel of de follower uit de baan was geschoten.