Opgelet kopers van replica's zonder NABV pas

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Mede forum genoten,

Normaal denk ik ach laat maar, maar deze keer loop ik me toch op te fokken.

Heb een klantje voor een Dragunov sniper waar ik al een tijd mee loop te leuren. Heb een prijs afgemaakt met iemand

Die wilde morgen dat ding komen halen maar ik heb het gecancelled.

Als ik een advertentie plaats staat er met GROTE LETTERS UITSLUITEND VOOR NABV LEDEN !!!

Deze gast wilde perse die Dragunov maar heeft geen NABV pas !!!

Ik kon die 135,00 euro heel goed gebruiken maar toch.......

NIET DOEN WANT JE WEET NIET WIE / WAT ER AAN DE ANDERE KANT VAN DE LIJN ZIT.

Justitie, Politie noem maar op. Niet doen.  Ik had er een heel slecht gevoel bij. Het idee dat ik uit mn tent werd gelokt.

Het gaat er niet om wie er aan de andere kant van de "lijn" zit.

Een replica verkopen aan iemand zonder NABV pas is technisch gezien hetzelfde als illegaal wapenverkoop aan ongelicenseerd individu. Daarmee krijg je de stempel van illegaal wapenhandelaar en val je in hetzelfde straatje als een specifieke webwinkel welke nog niet is opgedoekt.

Doe jezelf, je familie en je portemonnee een lol; Altijd de pas fysiek te zien krijgen. Scheelt je tijd in de cel, je familie hoeft je niet te missen en je hoeft geen gigantische boete te betalen.

Heb je het ook bij de betreffende site admin gemeld? Kan wel handig zijn dan word zijn account geblokkeerd. Dat soort knakkers kunnen de sport wel schade toe brengen.

Heb die gast netjes maar onderbouwd commentaar gegeven. Vind het geen stijl dat wij als NABV pashouders alles netjes doen en goed regelen, en dat er dan van die figuren zo makkelijk met deze materie omgaan.

Hij was ook niet via die site aan het reageren maar na 1 keer direct op mijn mail. Dat kan ook aan mij hebben gelegen, dat ik niet via de site maar via mijn mailaccount response heb gegeven.

evt als je weet waar hij woond kun je zijn locale politie inlichten. Maar zolang hij niks koopt kunnen hun er niks mee.

Nou Toothpick ik heb zn naam en adres maar dat vond ik ook weer te ver gaan.

Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat NABV pashouders zich aan regels houden en dat deze apparaten niet in huis gehaald moeten worden door jan en alleman. Ook heb ik gezegd dat hij mensen die op deze manier benaderd worden een behoorlijk risico laat lopen als e.e.a. mis gaat.

Pas kwijt, VOG kwijt, en een vette boete op de mat.

Zo had ik er een tijd geleden ook een.
Hij zou naar een skirm gaan en wilde mijn AUG kopen om indruk te maken, had nog geen pasje, maar wel ingeschreven bij de NABV.
Zijn account nagetrokken, maar dus ook niet actief.

Sprong hoog en laag dat hij niets over de aankoop zou loslaten.
Uiteindelijk afgesproken dat hij mij zou contacteren wanneer zijn lidmaatschap in orde was.

Natuurlijk nooit meer van gehoord.