Opslag BB's / vullen magazijn(en)

Kallisto

Well-Known Member
1 dec 2016
108
33
Trophies
7
Hi iedereen,

Ik heb laatst even geschoten met een geleende replica (bij Bunker 501). Ik moest hier natuurlijk wel BB's kopen, dat heb ik ook gedaan. Ik kreeg de tip om het magazijn in de zak met BB's te drukken. Op die manier kan ik de BB's in het magazijn schuiven. Dit ging veel makkelijker dan wat ik had gezien bij anderen (speedloaders).
Nu leek het mij wel handig om een grote (soort) emmer te kopen, welke afsluitbaar is, om de BB's in te bewaren. Als ik deze dan meeneem naar zo'n oefensessie of naar een skirm, dan kan ik gewoon mijn magazijn in die "emmer" doen en dan de BB's erin schuiven. Dit lijkt mij veel handiger dan zo'n speedloader.
Ik vroeg me af of een van jullie al iets dergelijks doet. Zo niet, waarom niet? Zou het bijvoorbeeld de BB's kunnen beschadigen?
Alvast bedankt :-)

Gr. Kevin

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Schep je dan de magazijnen vol, draai je het wieltje aan en schep je weer, etc.? Dat werkt alleen bij high-caps dan, neem ik aan? Als je BB per BB in het magazijn drukt ben je voor een gemiddelde mid-cap 120 duimoefeningen verder. 120 * het aantal magazijnen dat je bij je hebt = pijnlijke duim, lijkt me :P. In dat geval druk ik liever 8 keer op een duimdrukknop van een speedloader per magazijn ;).

Bij mijn sidearm magazijnen wil ik nog wel eens zoiets doen. Ik houd de veer naar beneden, en in plaats van dat rare opzetstukje voor pistolmags te gebruiken, laat ik de BB's zo het magazijn in lopen vanuit de speedloader. De laatste 2 of 3 BB's vul ik desnoods met de hand bij.

Voor mijn low-caps gebruik ongeveer een pistol mag sized speedloader per magazijn van 60-70 BB's. Daarna weer aanvullen en een nieuw magazijn vullen.

Wat jij noemt, lukt waarschijnlijk alleen bij een high-cap. Daar zit er geen veer die de BBs weer naar buiten drukt. Nadeel van een hi-cap is dat ze rammelen als je er mee rondloopt. Een mid-cap is stil.

Wat wel top is, is zo'n Curver-achtig bakje te gebruiken waarin je je BBs bewaart. Ik doe dan het klepje van mijn (kleine) speedloader open, trekt hem er doorheen zodat ie vol is en dan vul ik de magazijnen er mee. Ik draag twee speedloaders in het veld bij me - één zwarte met mijn sniper BBs van 0.33 g en één witte met pistol BBs van 0.25 of 0.28 g.

Wat jij noemt, lukt waarschijnlijk alleen bij een high-cap. Daar zit er geen veer die de BBs weer naar buiten drukt. Nadeel van een hi-cap is dat ze rammelen als je er mee rondloopt. Een mid-cap is stil.

Wat wel top is, is zo'n Curver-achtig bakje te gebruiken waarin je je BBs bewaart. Ik doe dan het klepje van mijn (kleine) speedloader open, trekt hem er doorheen zodat ie vol is en dan vul ik de magazijnen er mee. Ik draag twee speedloaders in het veld bij me - één zwarte met mijn sniper BBs van 0.33 g en één witte met pistol BBs van 0.25 of 0.28 g.

Voor dat laatste heb je ook BB bags. Een soort zakje met schenktuit om BB's in te vervoeren. Het voordeel van in-field dit meedragen, is dat het ook niet zo'n herrie maakt als BB's in een zip lock.

Goede DIY tip: Zoek een zonnebrilhoesje (je weet wel, met zo'n trektouwtjesluiting), neem een kleine 0,5 liter PET-fles en snijdt de hals af tot aan de 'schouder' van de fles. Net voorbij het deel waar de fles verticaal wordt, zeg maar. Maak het hoesje open, plaats de flesdop met hals erin en trek de touwtjes stevig aan. Een tie-wrap voor de zekerheid om de hals van de fles voorkomt dat de boel losraakt. Vervolgens een gat in de dop, een stukje paracord erdoor rijgen en een knoopje aan de binnenkant. Stukje paracord weer aan de trektouwtjes van het hoesje of aan de tiewrap: Voila, je eigen cheap ass BB bag!

Voor dat laatste heb je ook BB bags. Een soort zakje met schenktuit om BB's in te vervoeren. Het voordeel van in-field dit meedragen, is dat het ook niet zo'n herrie maakt als BB's in een zip lock.

Goede DIY tip: Zoek een zonnebrilhoesje (je weet wel, met zo'n trektouwtjesluiting), neem een kleine 0,5 liter PET-fles en snijdt de hals af tot aan de 'schouder' van de fles. Net voorbij het deel waar de fles verticaal wordt, zeg maar. Maak het hoesje open, plaats de flesdop met hals erin en trek de touwtjes stevig aan. Een tie-wrap voor de zekerheid om de hals van de fles voorkomt dat de boel losraakt. Vervolgens een gat in de dop, een stukje paracord erdoor rijgen en een knoopje aan de binnenkant. Stukje paracord weer aan de trektouwtjes van het hoesje of aan de tiewrap: Voila, je eigen cheap ass BB bag!

Leuke tip inderdaad. Dat bakje draag ik niet met me mee overigens. Die laat ik in de spawn of in de safety. Op mij draag ik alleen twee speedloaders, 3 pistol mags en één sniper mag die ik met de speedloader vul.

Ik houd mijn BBs altijd in een hersluitbare BB-zak (ICS) .
Om te voorkomen dat ze rammelen, heb ik er een elastiek omheen. Speed loader in m'n pouch en klaar + stil is Kees.

Dank voor de reacties en tips :-) Ik heb geoefend met een midcap, dacht ik. Maar kan ook zomaar een highcap zijn. Ik had op dat moment niets voorhanden en toen zei de medewerker dat het handig is om het magazijn in het zakje te drukken. Zo diep dat de BB's er in "rollen" of "vallen". Ik heb verder geen ervaring met andere magazijnen, was wellicht wel handig om te vermelden :-P

Wat je kan doen is een plasticzakje in het flesje proppen, dat klemt je BB's dan in het flesje...

Ik neem 1 kleine speedloader mee om eventueel mijn pistol mag mee te vullen.
Vervolgens neem ik 6 midcaps ±90 bb's mee waar ik voldoende aan heb.

Het moraal van dit verhaal, minder sproeien en meer schieten op dingen die je wel kan raken. :p

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Kallisto, de domste vraag die je kan stellen is de vraag die je NIET gesteld hebt.:eek:

Dus zit er niet mee man.;)
Wij zijn allemaal begonnen met vragen die voor anderen gesneden koek waren.:rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: Kallisto
Ik vul mijn hi-caps op precies diezelfde manier. Ik bewaar al mijn BB's in een oude munitiekist.