Optics P90

• Onderwerp starter Onderwerp starter donz
  • Startdatum Startdatum

donz

New Member
26 jul 2015
3
0
Trophies
1
Zo, de license to beebee is binnen! :D Ga volgende week mijn P90 halen en ben op zoek naar wat advies van de P90-fans over eventuele optics. Ik zat te denken om te beginnen met een simpele magnifier van Swiss Arms, dat mistte ik wel in de huursetjes, en ook een simple red dot voor CQB. Is dat een goeie richting of zit ik er helemaal naast? Wat hebben jullie aan optics en wat zijn de ervaringen?

Een 20x+ scope. Gewoon om zeker te zijn dat ik kan zien dat de tegenstander geraakt is.

Zonder gekheid. Wat jij wilt kun je erop zetten. 4x is voor outdoorvelden al meer dan voldoende. Een reddot is zelfs al prima. Dus wat jij leuk/superawesomevet vind uitzien werkt het beste. Let bij magnified scopes wel op de eyerelief. Als deze niet goed is (voor jou) richt het gewoon biet prettig. Reddots hebben hier geen last van. Good luck!

Ik zou er persoonlijk geen vergroter op zetten denk ik. Afstanden gaan niet voorbij de 100 meter, dus zo klein wordt het doel niet. Nadeel van een vergroter is dat je gelijk een stuk minder SA (Situational Awareness) hebt. Dit omdat je een oog dicht moet doen bij het aanrichten. Met een SRIM (Snel Richtmiddel, ook wel 'red dot') kan je beiden ogen open houden. Naam zegt het eigenlijk al, je hoeft alleen je replica omhoog te halen, rode puntje op de gelukkige te zetten en af te drukken :).

Ik heb met mijn kijker (specterDR) een x4 en kan er met beiden ogen doorheen kijken. Doordat hij x4 is zie je beter waar je bb heen gaat en of de ttegenstander of het takje hit is.