Oudergem airsoft

Nielsson03

Member
19 jun 2023
11
3
Trophies
2
Hierbij deel ik mijn ervaring van afgelopen zaterdag 15 juli in Oudergem:

Samengevat:
Veld= 9/10
Gameplay= 6/10
Teams= 3/10
Briefing= 2/10
Organisatie= 3/10
Cheaters= 8/10

Tja.. het veld was echt prachtig! Met 16000 m2 kan er niet veel of juist wel veel fout gaan. Hoe dan ook was de locatie indrukwekkend, veel gangen, kantoren en verdiepingen. Ze hebben het wel leuk aangekleed en het is echt een mooie ervaring geweest.

Alle Nederlanders/Vlamingen kregen een aparte briefing van een persoon die zeer onduidelijk Nederlands sprak. We werden vervolgens in hetzelfde team geplaatst wat gunstig is voor samenwerken, dit werd aangevuld met zo een 20 Frans sprekende gasten.

Teamwork? Nooit van gehoord daar.. we hebben ons best gedaan en zelf squads gevormd waar het kon. Niemand had echt een idee hoe het veld in elkaar stak en je liep regelmatig tegen gesloten deuren aan. Dit is niet erg maar het andere volledig Frans sprekende team met duidelijk meer ervaring wist ons goed in te maken. Dit gebeurde niet 1 game maar letterlijk alle 5 de games. De marshalls vonden dat wij maar beter moesten spelen, best lastig als de andere helft van je team geen Engels spreekt.

Naarmate de middag vorderde werd er steeds meer gecheat binnen het Franse team (wellicht ons team ook maar de 85% was naar huis gegaan tegen de laatste game). Mensen die duidelijk hun hits niet callen of opeens binnen 10 seconden konden respawnen. De marshall zat letterlijk hoofdschuddend te kijken hoe voor de zoveelste keer dezelfde milsim speedsofter ging spawnkillen, vervolgens geen of soms wel een hit callde om daarna na 10 seconden te respawnen. Ons hele team of althans de 10 overgebleven mensen waren er op het eind van de middag behoorlijk klaar mee. De gamemodes waren opzich wel leuk bedacht maar als je een niet soepel lopend en half communicerend team hebt zonder radio's moet je geen ingewikkelde gamemodes gaan verzinnen met allerlei codes. Je raad het al: ook die gamemode werden we vol ingemaakt. Sterker nog: de persoon die de Nederlandse briefing deed zou met ons meelopen, hij was kennelijk ergens kwijt geraakt en de Frans sprekende marshall nam het over.. eh ja Frans spreken we niet dus niemand snapte het. Ook tijdens onze uitleg ging de air horn al af met het start signaal, de helft van ons team ging maar weg en de andere helft snapte na een uitleg in het Frans er nog steeds niks van en gingen ook maar op pad. Van de 300 meter bestaande uit 3 gebouwen aan elkaar zijn we niet eens het eerste gebouw uitgekomen, we stonden al vast. Dit opgevolgd door de gewone spawncampers/killers.

Nogmaals: het veld is echt uniek en ik vond het alsnog leuk, het had alleen vele malen beter gekund.

Oh ja.. een Frans sprekende Belg ging nog bijna op de vuist met mij. Hij zat op de frontlinie ( het was de laatste game en na al die tegenslagen zaten wij ook hoog qua spanning) en was half in het donker aan het kijken naar de andere kant van de verdieping. Ik schoot hem maar hij reageerde niet met zijn hand opsteken en ''hit'' callen. Ik schoot hem nog eens en weer geen reactie, op dit punt wist ik niet eens of ik hem wel raakte (ik heb geen tracers en in een donkere omgeving is je bb tracken lastig). Dus ik schoot nog eens 10x hoog en laag en jahoor.. meneer sprong boos op terwijl hij met zijn hand verwijten maakte. Ik stak mijn hand op in een soort ''excuses'' gebaar. Hij accepteerde dit zeker niet en begon op mij te schieten. Ik ging maar even om het hoekje staan om niet doorzeefd te worden door deze beste man en stak nogmaals mijn hand op. Kijkend om het hoekje kwam meneer al scheldend in het Frans naar mij toelopen met zijn armen alle kanten op zwaaiend. Hij stond zo een 50 cm voor mij en was niet bepaald vriendelijk met zijn ''puta!''. Ik zei nog eens sorry en probeerde duidelijk te maken dat hij niet zijn hand opgestoken had dus daarom schoot ik. Dit kwam niet aan bij hem dus ik liep maar weg want ik had geen zin in gezeur, zeker niet op mijn eerste skirm.

Ik hoop vurig dat Nederlanders wat eerlijker spelen met gezond verstand, plus dat de marshalls enige cheaters wegsturen of tenminste een time-out geven.

Hier ben ik naartoe geweest:
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie en QuickFix
Ik deel deze mening en dit is wat ik er op facebook over gezegd heb:

Ik ben er geweest met m’n team. De orga zelf is nog behoorlijk nieuw, dat merk je aan alles. De briefing en speluitleg is vaag, de game modes zijn vaag. Je loopt daar een beetje als een kip zonder kop in t veld. Brussel is natuurlijk Franstalig maar die briefing word dus ook in het Engels gegeven. Maarja wel beetje Frans Engels dus je verstaat eigenlijk de helft er niet van.

Verder is het best een toffe locatie. Alleen de lange gangen op verschillende verdiepingen zorgen voor veel choke points. Ook mogen niet alle deuren gebruikt worden waardoor het beetje ‘linie tegen linie’ schieten is.

Verder is de prijs voor een skirm dikke prima. Alleen niet voor zo ver rijden.

Overigens word er geclaimd dat er schone toiletten zijn. Nou als je de toiletten in loopt ga je al half over je nek.

Ook is het veld zo groot dat de respawn best een end lopen is en omdat alles op elkaar lijkt je zeer snel verdwaald en niet meer weet waar je heen moet.

Conclusie, de beelden zien er vetter uit dan de locatie.