Outer barrel Specna Arms K01 vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bats
  • Startdatum Startdatum

Bats

Well-Known Member
30 jul 2018
85
53
Trophies
10
Ik wil mijn specna arms iets compacter make en wil dit voor mekaar krijgen door de outer barrel te vervangen voor iets kleiner.

Nu ben ik opzoek naar een 8inch outer barrel die op mijn specna past. Maar na enige zoekwerk kom ik toch vrij weinig tegen, vooral met die lengte. dus ik hoop dat iemand mij een duwtje in de juiste richting kan geven waar ik deze eventueel zou kunnen vinden?

Ik heb deze gevonden, maar past hij?
https://www.fire-support.co.uk/product/gp-8-inch-aluminium-m4-outer-barrel-14mm-cw

Daarnaast krijg ik een deel van mijn handguard niet los geschroeft (zie foto) heeft iemand enige tips om hem er af te krijgen? Ik krijg hem misschien beetje gedraaid maar dan zit hij vast.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• f06f7645-3b03-4d15-bdfa-912f194833db.jpg
    f06f7645-3b03-4d15-bdfa-912f194833db.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 213
Zo te zien is de outer barrel voor marui en dus wss niet tapered, maar zeker weet ik het niet. Handguard zal potentieel nog ergens vast zitten met een schroef, zo niet kan het ook goed zijn dat hij gewoon met frictie erop zit, gezien wat eronder zit een normale barrel nut lijkt.

EDIT: Ik zie op de rail een draad zitten, zo te zien moet je de rail van de barrel nut afdraaien.

Zo te zien is de outer barrel voor marui en dus wss niet tapered, maar zeker weet ik het niet. Handguard zal potentieel nog ergens vast zitten met een schroef, zo niet kan het ook goed zijn dat hij gewoon met frictie erop zit, gezien wat eronder zit een normale barrel nut lijkt.

EDIT: Ik zie op de rail een draad zitten, zo te zien moet je de rail van de barrel nut afdraaien.

Thnx voor je reply Rebel!

Is de barrel van een specna taperd? Goed om te weten want dan moet ik daar naar zoeken.
Het is alleen onwijs lastig om er een in de juiste maat te vinden! Enige tip waar men veel aanbod heeft? meeste begint toch pas bij 10 inch!

Er zitten geen schroefjes meer vast etc, of er moet er een heel goed verstopt zitten. Ik kan de barrel echt een klein beetje draaien maar dan zit hij weer pittig vast. Weet neit of wat WD40 wonderen kan doen? Of moet even een bankschroefje gaan opzoeken!

Specna is marui spec, dus niet tapered, G&P outers komen zo wel met of zonder tapering. De marui opmerking op de site zou moeten inhouden dat hij niet tapered is, maar 100% zeker weet ik het niet.

Ik zie dat er een draad zit aan de binnenkant van de rail zit die lijkt over de barrel nut te zijn geschroefd, meer kan ik er ook niet van zien.

Heb toevallig ook net een Specna in elkaar geschroefd en ik denk het volgende;

- je moet de nut met een hamer en drevel een tik geven om hem los te maken in de richting van de pijl. Die nut draait in de handguard. Als die los is is de spanning van de moer af en kan de handguard losgedraaid worden. Het is handig om vooraf een streepje te zetten en te onthouden hoeveel slagen je hem los draait. Dan heb je straks weer een goede indicatie van waar die moer moet komen te zitten. Ik zou hem 3 of 4 slagen los draaien voor wat ademruimte. Als hij uit zichzelf ineens weer gaat klemmen omdat er te weinig ruimte is zit alles weer vast.

Als je twijfelt over de draairichting dan moet je even de draad bekijken in de rode cirkels. De kant met de meeste windingen zichtbaar is de kan waar je naartoe moet draaien.
Als bijv. in onderstaande foto de linker cirkel de meeste windingen heeft dan moet de moer gedraaid worden in de richting van de pijl.

epZkZNW.jpg

Als het daar hetzelfde systeem is als bij de 2 die ik los heb gehaald dan zitter er 2 moeren in je handguard.
Op onderstaande foto staat een upper en daar zit aan de rechterzijde schroefdraad op. Daar steek je je outer barrel in en daar schuift een moer omheen die je vast kunt zetten op de draad van de upper.
Die moer zelf heeft ook weer draad aan de buitenkant en daar draai je je handguard weer op vast.
Die handguard komt uiteindelijk niet mooi recht uit met de rails en daarom zit er een extra moer in zodat je kunt stellen.

Die moeren hebben normale schroefdraad dus als je je replica met de loop omhoog neerzet kun je alles losdraaien zoals je een dop van een fles frisdrank draait.

QBaOqQK.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bats en Twinfromhell
Had nog een losse handguard liggen, nog een paar foto's ter verduidelijking:

Beide ringen
UU4evMC.jpg

Dunne ring gemonteerd
FslCdGU.jpg

Beide ringen gemonteerd. Bij deze foto zou je b.w.v. de outer barrel + upper er zo in kunnen laten zakken en aandraaien.
4MrfCMV.jpg

• Leuk
Waarderingen: Bats