Paintball maskers

sherlockzor

Well-Known Member
12 apr 2018
571
327
Trophies
15
Hey gasten,

Als brildrager ben ik stillaan aan het overwegen om een paintball masker aan te schaffen.
Momenteel draag ik een daisybrill met RX inserts, maar ik voel me toch niet heel veilig hierachter aangezien de randen niet wijd genoeg gaan voor mij.

Ik heb ook wel een set goggles, maar die heb ik eigenlijk gekocht domweg op ebay, ze zijn nog niet gebarsten of geblutst maar heel verstandig is het niet.

Ik heb dan nog een gewone gekeurde bril maar dan ziet ik weer zwak omwille van mijn minder zicht.
Vrijdag ga ik lenzen passen maar ls dat niet lukt zeg ik gewoon f*ck it en ga ik voor een paintball masker.

Mijn vraag hierom is eigenlijk of er mensen hier zijn met ene dye i4 of i5 in de buurt van limburg die ik eens mag passen. Ik heb de virtue vio al gepast en die vond ik heel comfy maar sommige zeggen nog altijd dat de dye, zeker de i5, beter zit.

Ik hoef geen reacties dat paintballmaskers niet passen en je immersie breken :P voor mij gaat het om veiligheid, comfort en men goed zicht te kunnen bewaren.

Heb je de bolle x1000rx al gecheckt? Deze full seal goggle past perfect over mijn bril.

http://www.bolle-tactical.nl/tactical-goggles/x1000-rx-fax1rxi
Wbt die dye maskers? Heb op youtube wat filmpjes gezien waarin ze lieten zien dat met name de gril voor je mond niet helemaal bb proof is. Er past met een beetje goede wil een bb doorheen.

Anders zou je nog een warq helm kunnen proberen? @The Walker heeft dr een review van gepost.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Misschien is dit niet helemaal wat je zoekt, maar heb je de Swisseye Raptor al eens geprobeerd? Daar zijn namelijk ook goede inserts voor te verkrijgen die, naar ik heb gehoord, heel goed werken.

Misschien is dit niet helemaal wat je zoekt, maar heb je de Swisseye Raptor al eens geprobeerd? Daar zijn namelijk ook goede inserts voor te verkrijgen die, naar ik heb gehoord, heel goed werken.

Is ook zeker eentje om te overwegen, maar ergens voel ik me toch veiliger en durf ik harder te gaan met iets dat full seal geeft.

Is ook zeker eentje om te overwegen, maar ergens voel ik me toch veiliger en durf ik harder te gaan met iets dat full seal geeft.

precies de reden dat ik voor een half face mask met full seal goggle (voor over mijn bril) ben gegaan.

als je voor paintball masker gaat kun je namelijk ook beter pistool op HPA met speedtrigger nemen.
Zo spelen de meeste speedsofters die ik tegen ben gekomen iig :D:p

Maar ik zou beter voor de bolle gaan met inserts. Kun je ook meer warmte afvoeren ipv dat het in je masker blijft hangen en beslaat

• Leuk
als je voor paintball masker gaat kun je namelijk ook beter pistool op HPA met speedtrigger nemen.
Zo spelen de meeste speedsofters die ik tegen ben gekomen iig :D:p

Maar ik zou beter voor de bolle gaan met inserts. Kun je ook meer warmte afvoeren ipv dat het in je masker blijft hangen en beslaat

Als je recht kan schieten heb je geen speedtrigger nodig :P

De bolle waar ik men eigen bril kan achter dragen is wel een optie, inserts niet. ik heb een bril met rx inserts en dat vind ik echt niet comfortabel.

Ik draag zelf een bril en heb deze bril http://www.airsoftshop.be/nl/valken-v-tac-tango-goggles-black.html deze komt met 3 verschillende lenzen en komt met een inzetstukje waar je op maat gemaakte glazen kan laten inzetten. Werkt zeer goed enkel moet je de mousse ronde de rubber verwijderen voor betere ventillatie.

Ik heb geen zin meer in inserts, vind dat het comfortabeler moet kunnen.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Bedenk wel dat je met zo,n paintball masker moeilijk kan richten met je red dot die moet je dan verhogen .

Heeft allemaal zijn voor en nadelen .

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
De bolle waar ik men eigen bril kan achter dragen is wel een optie, inserts niet.
zal vanavond ff het montuur van mijn bril opmeten, dan weet je wat zowiezo in de x1000rx past.

Helaas is combatshop d'r mee gestopt. Zij hadden altijd wel een x1000rx in de vitrine liggen. Ideaal om ff te passen voordat je de goggle koopt.

EDIT: mijn montuur van ruwweg 13cm breed en glazen van 3cm hoog past er goed binnen. Heb alleen de inkepingen aan de zijkant (voor de brilpootjes) iets groter gemaakt, voor minder druk op de brilpoten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Poh, dat moet lekker zijn ja! Kan je ongeveer zeggen wat je daarvoor kwijt was? En waar laten maken?

Mijn eerste ballistische bril was duur omgerekend zo'n 450€ maar dan hebben we het over bijna 20 jaar geleden.
Mijn tweede bril heb ik vorig laten aanmeten bij pearl en die besteden het dan uit aan intersafe die koste 150€ 50 per glas en 50 voor montuur. Ik heb aan 1 kant een cilinder maar daar werd niks extra's voor gerekend.ik heb - 1.25 /- 1.75

• Leuk
Mijn eerste ballistische bril was duur omgerekend zo'n 450€ maar dan hebben we het over bijna 20 jaar geleden.
Mijn tweede bril heb ik vorig laten aanmeten bij pearl en die besteden het dan uit aan intersafe die koste 150€ 50 per glas en 50 voor montuur. Ik heb aan 1 kant een cilinder maar daar werd niks extra's voor gerekend.ik heb - 1.25 /- 1.75

Dat is zeker geen verkeerde prijs.

tering...

vandaar komt jou profielfoto dus, dat is je gezicht toen je de factuur zag...

Of eerder dat ik zo hard moet knijpen met alles om het goed te zien :P, gelukkig heb ik 4 jaar met mijn nog huidige bril gedaan en hoef ik het zelf niet af te tikken, maar goedkoop is het niet en ik wil ook nog een bril op sterkte voor airsoft.

• Leuk