Paintballworld Arnhem - 20 Juli

Danny

New Member
27 jun 2014
4
0
Trophies
1
Voor de mensen die naar Paintballworld Arhnem gaan CQB'en ik heb 1 plek vrij in de auto.

Ik vertrek zelf vanuit Tilburg.
 
Ik vond het matig. Er waren 60 man, waardoor er groepen van ongeveer 20 gemaakt moesten worden. Drie groepen die dus weer moesten rouleren met tegen elkaar spelen. Wel gewoon 25 euro betaald. 
20 voelde ook net wat te vol en het feit dat er twee teams waren die het CQB spelletje en vooral die locatie al goed kennen maakt dat we heel veel in de spawn hebben gestaan, wat natuurlijk weer erg jammer was! Prima als het een keer gebeurd, maar alleen maar is niet leuk, daar betaal ik niet voor. 
Dan krijg je tips voor uitbreken van de marshalls: Gebruik 1 iemand die moe is, die vangt dan de bb's, kunnen jullie zien waar ze zitten en ze weg schieten. Dat vind ik al erg twijfelachtig. Andere tip was banana peel, geweren op elkaar schouder en schieten de spawn uit komen. Tja, min of meer hetzelfde als hierboven. Als jij als voorste man staat en er lopen er 3 te douwen achter jou, dan stop je pas als je in cover staat, want dan stoppen ze met douwen. Dan geef je je hits pas, wat resulteert in 3 man veilig over gestoken die eigenlijk allemaal gehit zouden zijn. 
Gister had een peel manoeuvre als effect dat ze 6 meter de spawn uit kwamen in plaats van 3. Dus die op het randje tactiek had ook geen zin gister. 
De sfeer was ook niet echt heel top in het begin en ik had al snel het idee om weg te gaan. Gelukkig laatste game, rond half 3 gok ik, tegen team rood die wel gebalanceerd was (ongeveer 15 tegen 15) waardoor je goed kon zien wat de potentie van de locatie was. 
Het gaat dan om kijk/schietlijnen en tactische posities innemen en elkaar ondersteunen. Als je een fout maakt zie je hem net te laat, terwijl de tegenstander BB al onderweg is. Wat alleen maar mooi is ^_^ 
Locatie was ook flink kleiner dan het leek op de video's en foto's. Al met al is mijn conclusie, dankzij die laatste game: Leuke locatie MITS je er met gezellige mensen op speelt die elkaar een leuke dag toewensen. Maar dat heb je natuurlijk altijd wel aangezien het een gentlemans game is. 
Al heb ik het gevoel, dat je bij openbare CQB locaties, vaak een bepaald slag mensen krijgt, waardoor die sfeer er wat minder snel is. 
Je hoeft voor mijn gevoel hier absoluut niet in je eentje heen te gaan zonder een team of vrienden. Als je pech hebt en je bij het "random" team komt te zitten zit je dus de hele dag in de spawn. 
 
Met jouw en David's verslag klinkt dit als een plek waar ik heel erg ver vandaan moet blijven.
 
Ik sluit me volledig aan bij Jan, maar wil daar graag aan toevoegen dat de marshalls erg meedenkend waren en ervaren.
Al met al heb ik een leuke dag gehad op een supermooie locatie waar alles goed verzorgd was. Misschien hier en daar nog wat dingetjes in aanbouw, maar over het algemeen zag alles er keurig en.gestyled uit. Mooie ruime kantine, hal, terras en.kleedruimte. Helaas veel te veel mensen toegelaten, maar naast dat een super locatie naar mijn zeer bescheiden mening.
 
Ik sluit me bij deze ook volledig aan bij @Jan.

Het is een veel belovende locatie, maar wij hadden de pech dat er 2 kei van een teams waren die goed zijn in CQB. Inderdaad in de middag tegen team Rood ging het een stuk beter. Veel minder vast zitten in de spawn en gewoon lekker kunnen spelen.

De locatie ansich is niet verkeerd, alleen jammer dat het op de video's groter lijkt dan het is. Een max van 30 man op het veld (15 vs 15) is dan ook wenselijk.

Ik zal dan ook niet aanraden om alleen hier naartoe te gaan.
 
Inderdaad! Faciliteiten zijn echt super. Mooie omkleedruimte met werkruimte voor iedereen en de kantine / relax gedeelte is tres bien! 
 
Zodra dit gehele terrein in hun bezit is is dit potentieel de vetse locatie ever! Voor nu, alles ziet er slick uit en het veld is ook erg tof.

En de ervaring deze dag? Laten we het opstart kwalen noemen..
Het blijft natuurlijk ook een bedrijf..
Er zijn kosten en daar moeten inkomsten tegenover staan.
Helaas leent airsoft zich niet voor sardine games.

Ik zeg, prive event hier houden en dit heeeel snel vergeten.
 
Ik was hier (en 90% van mij  teamgenoten + wat gasten) ook, bij team 'blanco'. Ik denk dat wij een van de groepen waren die jan bedoelde als zijnde het cqb spelletje beheersende (al was het voor ons team pas de 2e keer hier, en voor een paar zelfs de eerste keer). Wat betreft het overvol zijn die dag, helemaal mee eens, heeft paintballworld zelf ook door en deze hebben dan ook zojuist op facebook aangekondigd vanaf augustus elke zondag te gaan organiseren met max 35 personen tegelijkertijd. Verder is het terrein zoals het er nu bij staat nog niet de definitieve versie. Een aantal huisjes wil men uitbreiden met een extra verdieping en ook een aantal ramen van de flats wil men (varieerend) sluiten. Op lange termijn wordt er uitgebreid naar de andere loodsen en zelfs een gedeelte naar buiten toe.
Over het verloop van de dag zelf: fijn knaldagje, in de speelloods viel het qua temperatuur verrassend mee, maar warm was het toch voor de meesten wel(ook hier wil men nog wat meer aan gaan doen). Dat team blanco vaak de overhand had klopt wel, maar makkelijk was het lang niet altijd. Missies was medium, dat spel met die potjes was bagger, dingen waren veel te klein en zelfs de wereldkampioen verstoppertje is makkelijker te vinden.Dat de gekleurde teams soms vastgezet werden kan inderdaad frustrerend zijn geweest, wil hierbij wel zeggen dat de oorzaak best simpel is: communicatie. Later op de dag speelde iemand die eerst een bandje had mee aan onze zijde en deze wist te zeggen dat in verhouding tot blanco de bandjes als heel chaotisch over kwamen. Zeker in cqb geldt dat teamwork allesbepalend is.
ik hoop dat, ondanks dat een gedeelte van jullie een iets mindere dag heeft gehad, ik jullie toch hier vaker tegen mag komen. Het veld en de orga zijn niet perfect, maar aan beide zaken wordt gewerkt en ik ben ervan overtuigd dat het de potentie heeft om HET cqb terrein van de benelux te worden.
 
Mee eens dat de oorzaak van het 'falen' ook wel aan onze kant lag.
Als ik met 1 game recht van spreken heb.

We gingen erin als cqb noobs en icm andere onbekende is organisatie inderdaad simpelweg ruk.

Maar is is het dan niet aan de orga om hier in te bemiddelen?
Als ik de term 'huis team' mag gebruiken;
Wat als je steeds noobs afknalt.. Die eigenlijk 0 kans geeft (want zo was het toen je alleen nog de respawn uitkon en alle hoeken gedekt waren)

Tegen wie speel je dan als niemand nog zin heeft om te komen?
Af en toe een stapje terug was voor beide partijen leuker geweest.
Dat men beter was, was toch al duidlijk toch?

Later op de dag, toen de aantallen ook lager lagen geel vs rood was het redelijk gelijk (rood alsnog beter) was er lol te zien.
Ook na het spel..

Maargoed, laten we hopen dat het in de toekomst wat beter gebalanceerd wordt. En we komen zeker nog een keertje terug. (Ik althans wel)
 
** nog een aanvulling;

Heb mensen, die ik overigens niet kende, horen zeggen 'als we tegen blanco moeten pas ik'
Lijkt me niet dat je dat als team wil veroorzKen..

Is overigens geen afzeiken wat ik allemaal aankaart.
Begrijp de enthausiasme, zeker als je goed bent in wat je doet.
En wellicht ervaren jullie het anders, of merken dit niet op.

Maar wellicht kun je onze 2cents meenemen als opbouwende kritiek..
 
De orga kan alleen bemiddelen als haar iets verteld wordt, gedurende de dag heb ik vanuit de orga noch vanuit onze tegenstanders signalen opgevangen dat het niet leuk meer was. Durf ons ook aan te spreken, wij zijn zeker niet te beroerd om hier dan in mee te denken, op de oude locatie kwam deze situatie ook al een keer voor en dat is toen goed opgelost.
Wat betreft de term huisteam, zoals ik al zei, de meesten waren er pas de 2e keer, enkelen zelfs pas voor de eerste keer. Waren wij ervaren? Ja, dat wel. Maar een huisteam zijn we zeker niet.
Voor de mensen die zeggen 'als we tegen blanco moeten pas ik'. Wij hebben dit ook gehoord, echter wederom, pas nadat de dag afgelopen was. Wij zijn er niet specifiek op uit om dat te creeren. Echter is het een spel, en dat winnen wij net zo graag als een ander. Als je dan een keer een mindere dag hebt, kom dan niet af met zo een instelling, maar besef gewoon dat je jezef nog kunt verbeteren en motiveer jezelf om daar dan ook wat aan te doen. Aan een ongemotiveerde tegenstander (die met zo een instelling altijd slechter presteert) beleven wij ook minder plezier. Ook hier geldt weer, spreek ons aan, durf wat te vragen. Wij zijn niks meer of minder als een ander en voeren graag een praatje.
 
Zo blijkt maar weer dat je niet naar velden moet gaan met huisteams. Dit was (voor mij) in gasselte al zo en dat lijkt nu ook hier zo te zijn.
 
Noh, de teams in Gasselte  zou ik zelfs op een voor hen nieuw veld niet tegen willen spelen ^^
 
Zo blijkt maar weer dat je niet naar velden moet gaan met huisteams. Dit was (voor mij) in gasselte al zo en dat lijkt nu ook hier zo te zijn.

In Arnhem heb ik geen enkel iets gezien dat als huisteam aangemerkt kan worden. Denk zelfs dat er bij de bandjes wel een aantal mensen zaten die er meer zijn geweest als bij blanco.
 
Bedankt voor je reactie Oddball! Goed om die kant te horen. 
Wij hebben bij de marshalls geregeld ons beklag ingediend over het rechtstreeks in de spawn schieten en hebben naast de marshalls gestaan terwijl we zijden dat het voor ons zo niet hoefde en dat we nog 1 game probeerden voordat we naar huis gingen. Dus schijnbaar doen ze er dan niets mee. Ze gaven je een paar tips die het effect hadden een paar extra stappen te kunnen zetten vanuit de spawn, maar dat was het.  
Achteraf gezien hebben ze er inderdaad wel wat mee gedaan. Wat een goede zaak is. 
Een deel van rood speelt er met regelmaat hoorden we van de marshalls en van rood zelf. Dus wat dat betreft was er sprake van "een thuisteam". 
Als het een CQB veld is met 1 klein veld/hal ga ik er niet snel meer heen. De oude Factory beviel me op zich wel, al gaf dat wel weer erg weinig opties. Ook daar was het risico op spawn trappen erg hoog. De kans op een herhaling van zondag is mij te groot.  
Door de snelle stijl zag ik bij alle teams ook vaker rare dingen gebeuren. Bijv. De gele spawn uit rennen als de marshall nog maar bij de 3 is. Ik dacht al: uuuhm! Je hebt nog 3 seconden, waar ga je in hemelsnaam heen?! Wanneer marshall 0 schreeuwt,  staat er een blanco speler in onze hoek. Ik vroeg me af bij welke seconden hij is gaan rennen :p Of bijv. andere gele bandjes die staan te respawnen die vanuit de spawn met hun buddy's in het veld praten via de radio (en dan niet over wat ze gegeten hebben) is ook zoiets. Heb hier wel wat over gezegd tegen ze maar ze reageerden er niet op. 
Een groter CQB veld zoals je ze in Engeland ziet of Amerika zou ik wel eens willen proberen. Dan heb je denk ik minder snel gezeur omdat er meer te doen is voor mijn gevoel. Geen idee of er zoiets in België is, zodat dat een dagje te proberen is zonder gelijk een reis naar Engeland te ondernemen. :p 
 
Verliezen vind ik echt niet erg, maar was het niet overduidelijk een humiliation als iemand zijn respawn niet of nauwelijks uit kan? :p

Maar een praatje was misschien ook geen gek idee geweest.

Volgende (minder hete) keer beter..
 
Ik snap trouwens waar je vandaan komt met deze reactie, en wat het idee er achter is. Het is iets waar wij wel aan willen werken. 
Quote:<b>Echter is het een spel, en dat winnen wij net zo graag als een ander. Als je dan een keer een mindere dag hebt, kom dan niet af met zo een instelling, maar besef gewoon dat je jezef nog kunt verbeteren en motiveer jezelf om daar dan ook wat aan te doen. 
</b>
Je gaat er dan alleen van uit, dat iedereen speelt en airsoft wilt ervaren zoals jullie. Gelegenheidsteams, vriendengroepjes en niet te vergeten, intros of nieuwe spelers, gaan dat niet doen. Die krijg je als resultaat nooit naar een locatie zoals deze, of misschien 1x.
 
Ik was er niet bij maar volgens mij is het bij cqb wel een vereiste dat je als team samenwerkt. Als je gelegenheids teams hebt die niet op elkaar zijn ingespeeld en die moeten tegen een team die al talloze trainingen hebben gehad in cqb en in het veld , waarvan je blindelings weet wat ze doen is het al snel duidelijk wie die dag zal domineren.
 
Ik heb me nog nooit geïnteresseerd in het winnen of verliezen. Ik ga om een leuk dag te hebben. Maar vertel mij eens hoe ik in jullie team kan komen? Een grote bek kan ik geven dat hebben jullie al ervaren. Alleen ik neem mijn hit wel dat is het eerste probleem denk ik? En ik speel geen eigen rechter. Dus ik kan nooit bij jullie team. Want jullie durven niet voor jullie fouten uit te komen. En eerlijk te zijn. En ik hoop jullie team nooit meer tegen te komen vanwege jullie slechte gedrag. En zo denk ik er over en dat hebben jullie aan jullie zelf te danken. En dit heeft niks met winnen of verliezen te maken want al maak ik 1 hit ben ik al tevreden. Maar jullie vinden je eigen zo goed dus blijkbaar denken jullie dat je voor eigen rechter mag gaan spelen. En ik weet het dit mag ik eigenlijk niet allemaal zeggen. Alvast mijn excuses hiervoor maar de waarheid is nu eenmaal hard. SORRY DAT IK HET NIET KAN LATEN. Maar dit is mijn gedachten over hun team.