pang regel

jtalboom

Member
28 dec 2015
7
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

ik vraag me iets af waar ik nergens antwoord op kan vinden. is het toegestaan om met een 180fps spring powered handgun binnen 5 meter te schieten ipv pang roepen?

grtz
 
5 meter is altijd PANG tenzij anders aangegeven door desbetreffende organisator.
 
Hangt af van de organisatie. Op buitenvelden is meestal 5m de pang afstand en op een binnenveld meestal 3m pang afstand. Maar ik kom tegenwoordig als maar meer locaties (RTT, U13 Sittard, Helenaveen, RSL (buiten!)) tegen, die zonder pang afstand spelen.

Echter denk ik dat de meeste velden die een pang afstand hanteren van 3 of 5 'm de springer niet gaan toestaan zonder pang afstand. Zo zijn er namelijk ook AEP (full-auto) die slechts 180 FPS schieten. En zo schieten de TM replicas allemaal standaard +- 280 FPS. Dus waar wil je de grens gaan trekken? Ik snap je punt wel, en ik zou zelf ook zeggen alles <300 FPS semi = geen pang. Maar er zijn altijd wel luitjes die gaan zeuren omdat het kan. Dus de pang afstand voor alle apparaten (muv sniper / dmr) gelijk trekken is gewoon het beste.

En ik kan me een situatie op BH herinneren van Robin, waarbij hij met 2 AEPs de hoek om springt en 3 gasten op een meter of 3 raakt. En die lachen er om. Dus ja, het kan ook zeker wel goed gaan. :)
 
(sorry als onderstaande post dubbel is, maar het vorige bericht valt bij mij deels weg)
Hangt af van de organisatie. Op buitenvelden is meestal 5m de pang afstand en op een binnenveld meestal 3m pang afstand. Maar ik kom tegenwoordig als maar meer locaties (RTT, U13 Sittard, Helenaveen, RSL (buiten!)) tegen, die zonder pang afstand spelen.

Echter denk ik dat de meeste velden die een pang afstand hanteren van 3 of 5 'm de springer niet gaan toestaan zonder pang afstand. Zo zijn er namelijk ook AEP (full-auto) die slechts 180 FPS schieten. En zo schieten de TM replicas allemaal standaard +- 280 FPS. Dus waar wil je de grens gaan trekken? Ik snap je punt wel, en ik zou zelf ook zeggen alles <300 FPS semi = geen pang. Maar er zijn altijd wel luitjes die gaan zeuren omdat het kan. Dus de pang afstand voor alle apparaten (muv sniper / dmr) gelijk trekken is gewoon het beste.

En ik kan me een situatie op BH herinneren van Robin, waarbij hij met 2 AEPs de hoek om springt en 3 gasten op een meter of 3 raakt. En die lachen er om. Dus ja, het kan ook zeker wel goed gaan. :)

Video om sterke verhalen te bewijzen @3:50:

https://www.youtube.com/watch?v=CkVaz0AaH9I
 
Geniale vid! xD
*Leeeeroy Jenkins!*

Maar het zou leuk zijn idd als je met een lage fps pistol zo ruimtes kan clearen enzo.
 
"Voordeel" van pang is dat je in de richting moet pangen.
Maar met schieten moet je raak schieten ipv in de richting.
 
Ik speel regelmatig bij een organisator waarbij er geen pang regeld geld.
Dit vind ik zelf veel leuker en houd de spanning er echt in.

Ben wel in oktober 2014 op zo'n 8 meter geraakt door een sniper, die bloeduitstorting zit er nu nogsteeds :'(
Maar dat terzijde was het het spelen zonder pang regel absoluut waard. :)
 
null

Sniper en geen pang afstand valt dan bij mij ook niet echt onder het kopje " gebruik je verstand"
 
nou moet ik zeggen dat ik ook liever van een meter afstand op mn donder geschoten wordt, want dan weet je tenminste dat je hit legit is, dan wanneer er een dubieuze "pang" geroepen wordt en je eigenlijk weer de neiging krijgt om een discussie erover te starten.
 
Pang regel is hit or mis inderdaad. Het meest irritant is, als je verdekt opgesteld zit en iemand pangt. Dat werkt nog redelijk als er één persoon is, maar als er twee zijn weten ze niet wie je pangt. Bij een dubbele pang krijg je bijna altijd gezeur.
 
Jan;18249 zei:
Pang regel is hit or mis inderdaad. Het meest irritant is, als je verdekt opgesteld zit en iemand pangt. Dat werkt nog redelijk als er één persoon is, maar als er twee zijn weten ze niet wie je pangt. Bij een dubbele pang krijg je bijna altijd gezeur.

Om nog maar niet te praten over wanneer je iemand pang hoort roepen en niet door hebt waar het vandaan komt maar dat het voor jou bedoelt is, weet je nog. ;-) Haha