Pas wordt vrijdag gemaakt, maar nog wat laatste vragen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Vrijdag wordt mijn pas gemaakt dus ga volgende week een replica halen. Ga voor een Specna Arms, er zijn een paar modellen die ik wel zie zitten afhankelijk van wat ze op voorraad hebben.

Nu ik eindelijk zover ben, zit ik nog met wat vragen...

- Wat zijn topmerk BB's? 

- Welk gewicht BB's raden jullie aan?

- Wat betreft een extra accu? Welke vorm zal ik nodig hebben (ik ga uit van een nunchuck model) en waar moet ik op letten qua voltages en ampère?

- Heb ik een discharge adapter dingie nodig voor mijn oplader?

- Waar vind ik goedkope M4 midcaps?

Ik ben van plan om er meteen een nieuwe barrel in te duwen samen met een nieuwe hop-up. Wat betreft de barrel zou een tightbore barrel 6.03 mm volstaan? en wat zijn dan goede merken? Wat betreft de hop-up zullen jullie me bij moeten praten. Ik weet hoe het werkt maar dan houdt het ook op. Net als bij de accu... Dat zijn twee zaken waar ik mezelf niet of nauwelijks in heb verdiept...

Ik zie jullie hulp graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Binky Jules

Qua bb's gebruik ik altijd Extreme precision, dit is volgens mij 1 van de topmerken net als Hidd en green devil. Maar dit mede omdat ik een precision barrel heb en die het beste willen eten ;P

Ik denk dat je vooral met een specna arms alle bb's wel kunt gebruiken, ik zelf ben ook begonnen met een m4 die de 101inc bb's goed slikte, maar ja dit is puur mijn ervaring. Qua gewicht zou ik voor de 0,25 gaan. Dit omdat ze dan iets meer stopping power hebben tegen over de takjes en blaadjes die ze meestal onderweg tegenkomen en je iets minder last hebt van waaiers in de wind.

Zelf gebruik ik nu alleen maar lipo en zou je eigenlijk aanraden hier meteen mee te beginnen, maar zou je wel aanraden wat onderzoek hier naar te doen aangezien lipo's iets meer verzorging vragen. Maar nimh batterijen zijn in principe ook niet verkeerd om mee te beginnen.

Taiwangun heeft goedkope plastic midcaps van het merk Dboys http://www.taiwangun.com/en/magpack-5x-130rd-mid-cap-magazine-for-m4-series-boyi?from=listing&campaign-id=19 en passen waarschijnlijk wel in de specna arms. Ik dacht dat @Jan Hoos ze ook gebruikte.

Qua barrels stuur ik je door naar mijn collega forumers die hier iets meer ervaring mee hebben :P

Ik kan je alleen de batterij een beetje uitleggen, aangezien ik maar met 1 merk BB's ervaring heb en 1 gewicht. 

Bij batterijen kom je 2 waardes tegen, het voltage, en de mAh (Milli-Ampère uur).

Het voltage kan je vergelijken met de PK van een motor, hoe hoger het voltage, hoe krachtiger de batterij. Een 9,6 volt batterij laat de motor van je replica sneller draaien dan bijvoorbeeld een 8,4 volt batterij. Dus bij een 9,6 volt batterij draait je motor bijvoorbeeld 900RPM vergeleken met 850 voor een 8,4 volt. En heeft bijvoorbeeld ook minder moeite met een zwaardere BB. 

Pas echter wel op, je motor kan wellicht een hogere RPM niet aan, je wilt natuurlijk schade voorkomen aan je replica.

De mAh kan je vergelijken met de grootte van je brandstoftank in een auto, hoe meer mAh, hoe langer de batterij mee gaat.

Qua vorm zou ik hetzelfde nemen als de standaard batterij die erbij komt, tenzij er een grotere in past. 

Hopelijk helpt dit een beetje. ;) En veel plezier met spelen!

Voor de BB's zijn inderdaad extreme precision een goede keuze.. En wat Lockheed al zegt. Liefst dan de 0,25 gr.

Wat accu betreft, kijk vooral wat past. Als de replica rear wired is, heb je niet mega veel keuze.  Maar probeer in het zelfde voltage te blijven en dan meer mAh.

Voor goedkope midcaps, kun je kijken bij begadi:

http://begadishop.com/catalog/index.php?cPath=55_386_388

dit is een duitse shop, met super service. Ben er zelf erg tevreden over.  

Let er wel op, dat elke (merk) replica,  magazijnen heeft die wel en niet werken. Het is dus verstandig eerst op een skrim een paar magazijnen te testen van anderen, voordat je ze zelf gaat kopen.

Voor de barrel raad ik de volgende aan:

Prometheus. Erg goed, maar ook aardig prijzig.

Modify,  redelijk goed koop en werkt goed bij mij, wel lastig te installeren want deze is erg fout gevoelig...

Miracle, Veel positieve verhalen, echter valt deze bij mij tegen :O

Voor een hopup, zou ik gaan voor een modify flathop:

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=modify-flat-hop-up-bucking-0_25g_&action=article&group_id=20000094&aid=12842&lang=nl

Erg makkelijk te installeren, en dan heb je zo een meter of 60 bereik. (mijn ervaring)

je moet uiteraard met je zuur verdiende geld doen wat je niet laten kan,maar kan je me vertellen waarom je  eer je een schot gelost hebt,of zelfs je replica maar binnen hebt al gaat verbouwen?

Nu klinkt het een beetje alsof je op voorhand al weet dat je een stuk ellende hebt aangeschaft.Ik zou als beginner gewoon een tijd met mijn onaangepaste repli spelen,en de eigenschappen daarvan doorgronden.Als je dan gaat upgraden,weet je wat je doet en zie je het resultaat ook daadwerkelijk.

Nu geef je aan wat je allemaal wilt,maar vervolgens vraag je welk merk het beste is?.Gewoon een heel lastige! Iedereen heeft zo zijn eigen merk waar hij bij zweert.Je kan er geen objectief antwoord op geven.Dat Jan heel tevreden is over merk A en xx gram BB gebruikt is geen garantie dat jij dat ook bent.Misschien heb jij wel een combinatie van alle aangerade spullen nodig?.Of....je komt er achter dat je gewoon heel tevreden bent met hoe hij 'out of the box" presteerd .