Pasfoto NABV hoe fix je dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

He allemaal,

Heb mijn vog aangevraagd en wil alvast een pasfoto uploaden. Maar dat ding moet aan zoveel eisen voldoen, dus met een ordinaire selfie kom ik er niet mee weg.

Vandaar de vraag hoe anderen dit gedaan hebben?

Gr, Jules

Ik heb met mijn mobiel een foto van een pasfoto gemaakt die oorspronkelijk voor mijn paspoort bedoelt was. Je krijgt er altijd 5 mee en hebt er maar 2 nodig voor je paspoort.

Wat @Sander zegt. Ik heb hem in Photoshop nog ff wat mooi rechtgetrokken qua kleur en wat ruis er uit gehaald. Paar minuten werk voor een leven lang lol :) 

Dat is wel het handigst natuurlijk. Helaas had ik geen pasfoto's meer liggen. Ik heb wat selfies tegen een blanco muur gemaakt, beetje naar mijn paspoort foto gekeken voor de compositie. Als de foto maar voldoet aan de matrix richtlijnen (geen schaduw rond de ogen, mond dicht, etc) en egaal belicht is kan dat ook prima. NABV heeft hem goedgekeurd iig :)

Krijg je niet tegenwoordig bij het maken van pasfoto's voor rijbewijs/paspoort vaak een digitale versie erbij.

Had dit laatst bij me lokale fotozaak wel gelijk gebruikt voor NABV

Ben gewoon naar een fotoshop gegaan. 

Zodoende is de foto altijd goed en krijg je een paar extra exemplaartjes mee om bij je ACN vriendjes in hun poeziealbum te plakken.

Heb die van mij gemaakt met mijn I pad en een witte deur als achtergrond !

Was geen probleem. Beetje bijsnijden naar verhouding echte pasfoto en klaar.

Heb drie pogingen ondernomen om mijn pasfoto goed te krijgen, kreeg bij poging 2 een mailtje van de NABV met extra eisen haha.

Mocht het zelf niet lukken, vaak hebben ze op een station of gemeentehuis wel zo'n pasfoto booth. Is wat goedkoper dan zo'n foto zaak.

Digitale camera, witte achtergrond (muur o.i.d.) en op de self timer.

Als je je nog kan herinneren hoe het gaat bij de fotograaf zit je goed.

Kijk trots, kin omhoog, vage glimlach en zorg dat de contouren van je aangezicht goed te zien zijn.

Kin omhoog, schouders naar achteren, borst naar voren, buik inhouden... het standaard riedeltje wat je moeder je altijd mee gaf. Die van mij in elk geval wel (god hebbe haar ziel :) ).

Goede tip voor uitlijning, zet een stoel of kruk neer, camera op tafel zetten (of statief) en lijn eerst uit zodat je weet waar je gezicht moet zijn ter hoogte en breedte van de muur.

Nog een tip, zet de camera wat verder weg zodat je herkenningspunten om de muur kan plaatsen, die kan je er op de computer vanaf knippen (crop).

Ik ben na een paar foute foto's te hebben gestuurd naar de NABV ook maar naar een fotograaf gegaan en heb het digitale exemplaar dat ik daar ontving doorgestuurd. Is duurder dan zelf doen inderdaad, maar ik was het ge-eikel zat. ;)

Je hebt overigens ook sites als http://www.pasfoto.nu/, waar ze een appje hebben die je geuploade foto toetst aan de matrix eisen, digitale foto krijg je meteen en afdrukken kun je laten opsturen. Ik heb geen idee of het goed werkt overigens, maar je kan het maar weten :)

Het is handig om te kijken welke hoek een fotograaf gebruikt op oude pasfoto's.

Dan inderdaad zelf timer met goede belichting. Kan niet misgaan eigenlijk.

Ik heb simpelweg tegen een lege muur gestaan, gevraagd of mijn vriendin een foto wou maken voor pasfoto. Foto van telefoon op pc gezet, beetje bijgesneden en vervolgens geupload. Eerst keer werd hij wel ofgewezen omdat een stuk van mijn kuif er niet opstond. Zorg ervoor dat heel je hoofd goed in beeld is.

Heb een pasfoto ingescanned die ik nog had liggen, meteen goedgekeurd :D

Ik verwacht dat mn VOG deze week ergens binnen komt!

Top! Wanneer heb je de VOG aangevraagd? Ik 26 juli, had positieve verhalen gelezen dat ie met n week binnen zou kunnen zijn, maar heb m helaas nog niet :( 

Hoop niet dat ze de volledige 4 weken uitnutten ;)

Houd er rekening mee dat het vakantie periode is, dus 3 a 4 weken zou niet gek zijn.