Passende haakse schoentjes (connectors)

Chill

Well-Known Member
8 mrt 2017
65
35
Trophies
6
Beste mensen,

Ik had een kapotte connector op de Turbo 3000 motor van mijn ICS replica.
Dit is een haaks schoentje. Nu had ik deze laatst laten vervangen voor een rechte, welke haaks is gebogen. Echter na 2 keer los halen, is ook dit schoentje over gebroken.
Zijn er ergens stevige haakse schoentjes te koop, ik kan ze nergens vinden. Ook niet op Conrad, want daar zijn de haakse varianten een slag gedraaid.

Je moet bij vlakstekkers kijken, 2.8mm insteekbreedte en 0.5mm insteekdikte pasten volgens mij goed op SHS en stock motors of een keer je portemonnee pijn doen en 10 golden plated connectors halen bij QTAC voor een duur bedrag en niet te veel meer slopen :P. Het vervelende is idd als ze breken dus daarom moet je ze ook een keer buigen en dan niet blijven buigen bij het los halen daar kan het nou eenmaal niet tegen.

https://www.conrad.nl/nl/vogt-verbi...-180-ongeisoleerd-metaal-1-stuks-1226351.html. Ik heb ze hier liggen en pasten goed op de motors die ik had, maar eigenlijk nog nooit hoeven gebruiken gezien ik daarvoor een keer van die dure gold plated motor connectors heb gehaald XD. (net nog even geprobeerd en passen prima)

Ik heb ze toen voor mijn ics l86lsw de haakse bij conrad gehaald. Niet speciaal goud/chrome oid. Maar gewoon welke ik tegen kwam. En werken al jaren goed

Thanks voor de hulp. Heb ik nog een vraag. Is het belangrijk dat de connectors wordt gesoldeerd?
Toen ik ze vorige keer erop heb laten zetten, hadden ze de connectoren met een tang vast geknepen.

Beide kan, vanuit de fabriek klemmen ze ze ook meestal, ik zelf soldeer meestal de connectors aan de bedrading gezien ik wil zorgen dat ik niet nog een extra breekpunt creëer.