Past dit shirt bij mijn broek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tim641
  • Startdatum Startdatum
T

tim641

Hallo,

Ik heb net mijn eerste aankopen gedaan qua gear (https://i.gyazo.com/75aaa87732aee0f8f4c877715c08d4a0.jpg) En ik wilde er ook nog een tactical shirt bij kopen, om later eventueel een plate carrier over te doen.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit shirt: http://www.nltactical.nl/nl/nltactical-combat-shirt-marinier.html?id=52787114&quantity=1

En of de camos van dat shirt overeen komen met mijn broek. De broek is een Invader Gear Predator combat pants Woodland (http://www.nltactical.nl/nl/invader-gear-predator-combat-pants-us-woodland.html)

Nu heb ik totaal geen verstand van Camo's en heb ik geen idee of dat shirt van NLtactical ook woodland camo is.

Is allebij woodland maar omdat het 2 merken zijn kan er wat kleurverschil zijn

De invader gear broek is een andere camo dan het shirt. De woodland van invader gear is amerikaanse woodland, en dat komt niet overeen met de Nl woodland.

Het shirt is niet het originele shirt btw, het is een imitatie. Dit is de originele en die camo is weer iets anders, maar past beter bij de Amerikaanse woodland volgens mij.

4001301-SPE-130-Mariniers-UBAC-e1486509342873.png

Hey Tim641. Als een gear leverancier geen officiële supplier van een defensie instelling is, kunnen de kleuren van het camo pattern afwijken, en zijn er ook verschillen onderling per leverancier. Maar zelfs bij officiële defensie kleding zijn er soms kleurverschillen, dat kan ook met de samenstelling van de stof te maken hebben. Qua pattern, het NLD Korps Mariniers heeft o.a. DPM US camo, dat is net anders dan DPM Woodland. En bij NLtactical.nl let Clint wel op dat hij kwaliteit in zijn store heeft.

Het shirt is niet het originele shirt btw, het is een imitatie. Dit is de originele en die camo is weer iets anders,

Helaas is dit niet waar, bij de psu van het korps zit geen ubacs of variant daarvan.

Tevens is het camo patroon wat het nl korps gebruikt exact hetzelfde als de originele Amerikaanse us woodland, het verschil zit hem in andere dingen zoals bv de epauletten met klittenband en zo zijn er nog een paar verschillen.

Helaas is dit niet waar, bij de psu van het korps zit geen ubacs of variant daarvan.

Tevens is het camo patroon wat het nl korps gebruikt exact hetzelfde als de originele Amerikaanse us woodland, het verschil zit hem in andere dingen zoals bv de epauletten met klittenband en zo zijn er nog een paar verschillen.

sorry, zal het beter verwoorden: die UBAC is, en volgens mij wordt, maar dat weet ik niet 100% zeker, geleverd aan het korps Mariniers. Niet standaard bij de psu.

De standaard uitrusting van de mariniers is inderdaad de US Woodland. Zat bij een paar van die gasten in de rijopleiding. Zij hadden altijd mooie rip stop kleding en wij niet :(

Beste mannen. De professionals dragen in het veld echt niet alleen PSU, in veel landen wordt dit vaak aangevuld met eigen aankopen van gelicenceerde suppliers. Zeker een UBACS ideaal onder een plate-carrier.

Eigen aankoop ubacs kan idd maar is dus niet origineel korps mariniers.
Daar ging het volgens mij om.

Maar ik heb overigens nog nooit een Nederlandse marinier met ubacs gezien.
Misschien bij de landmacht dat weet ik niet.
Bij het korps heb ik ze in 8 jaar tijd nog niet voorbij zien komen.
En eigen aankoop werd ook niet gewaardeerd bij de marine.

Belangrijk is dat een ieder zelf de loadout kiest die hij/zij interessant vindt. Ik geef alleen wat info door. Zie de foto's van NLD Mariniers met UBACS (groen en coyote) op ISAF missie in Afghanistan (2009-2010).

Bijlagen

• ISAF-Mariniers-1.jpg
    ISAF-Mariniers-1.jpg
    144,1 KB · Weergaven: 591
  • ISAF-Mariniers-2.jpg
    ISAF-Mariniers-2.jpg
    153,5 KB · Weergaven: 442
  • ISAF-Mariniers-3.jpg
    ISAF-Mariniers-3.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 269
Hmmm tijden veranderen, ik ben er in 2007 uitgegaan.
Mijn laatste missie was in Senegal met marns. Daar werd niks anders gebruikt dan psu. Het was officieel ook niet toegestaan iets anders te gebruiken ivm eenheid van tenue.

Als ik de titel van deze thread lees krijg ik zo'n gevoel van: "Lijkt mijn kont dik in deze broek?" Zal wel aan mij liggen ;)
Of zijn er nog meer mensen met zo'n gestoorde geest?