Pinion gear vervangen

B

Batavum

Beste allemaal,

Ik ben met mijn motor bezig voor mijn HK417. De pinion gear is versleten en er moet een nieuwe op.
Nou ben ik erachter gekomen dat er een oude pinion gear op zit met een recht stuk in het rondje, de pinion gear die ik heb gekocht is helemaal rond.

Waar vind ik een pinion gear met een recht stuk in het rondje? Of kan deze van eagle force er ook op?

Hoor het graag!

hey! Je hebt 2 soorten pinios gears een O type of D type. De O of D slaat op de vorm van de onderkant van de piniongear. Jij hebt een D type nodig aangezien er geen perfect ronde is. (O-type) Die zijn gewoon overal te krijgen onder de naam Pinion gear D-type

• Leuk
Waarderingen: Batavum
hey! Je hebt 2 soorten pinios gears een O type of D type. De O of D slaat op de vorm van de onderkant van de piniongear. Jij hebt een D type nodig aangezien er geen perfect ronde is. (O-type) Die zijn gewoon overal te krijgen onder de naam Pinion gear D-type

Bedankt voor de super snelle reactie!

Mijn volgende vraag; iemand die mijn O-type piniongear wil ruilen tegen een D-Type?

D type pinion gear kopen en een inbus die in de set screw past en loctite om te zorgen dat hij niet los gaat en er meer fout gaat XD. PS als je nog op de stock motor zit is er meer baat bij om een aftermarket te halen. Voor de rest zou ik wel even kijken waardoor hij versleten is, kan natuurlijk zijn dat hij gewoon niet heel sterk was maar slechte shimming kan hem ook doen slijten.

EDIT: SHS D-Type pinions zijn heel sterk, makkelijk te verkrijgen en ook niet heel duur.