Portofoon: geen connectie

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hé allemaal! Enkele dagen geleden kwam via Ebay mijn Puxing PX-777 binnen.

Alles ziet er goed uit en werkt. Bij aanzetten bleek de verkeerde frequency rage ingesteld te staan (136-170mhz), maar via de Puxing is dit eenvoudig over te zetten naar de alom bekende/gebruikte 400-470mhz.

Echter, and this is where the troubles come in, ik heb de oude PX-777 erbij gepakt en daar de exacte instellingen van overgenomen; blijken ze niet te kunnen praten met elkaar.

Op dezelfde frequentie (bijv PMR446-1) praat ik door Oud: komt niets binnen op nieuw. Praat ik door nieuw: komt niets binnen op oud.

Scan ik de gehele PMR446, pik ik op oud hier en daar wat signalen op. Op de nieuwe echter niet. Iemand énig idee?

Wissel van Antenne én accu heeft niet geholpen; oud blijft werken met de nieuwe antenne/accu.

Thanks!
 
probeer ze allebei opnieuw te programmeren met de freq lijst erbij zonder dat je instellingen kopieert van de een naar de ander. zo hebben ze allebei hun eigen instellingen en kan dat niet zo snel met elkaar botsen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
probeer ze allebei opnieuw te programmeren met de freq lijst erbij zonder dat je instellingen kopieert van de een naar de ander. zo hebben ze allebei hun eigen instellingen en kan dat niet zo snel met elkaar botsen

Bedankt voor je reactie! Met instellingen bedoel ik dingen als Vox, Backlight, ANI etc.

Kan dus allemaal geen kwaad.

Gebrui op beide géén CTCSS of DCS. Heb je enig idee?
 
Ben bang dat je dan langs moet komen om te kijken.....

Alleen woon je best eind bij me vandaan. Of je moet keer bij 3div. Gaan spelen. Dan ben je best dichtbij mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Thanks! Ik probeer nog wat en anders overweeg ik 't.. :-(