Pouches beter 'vormen' (inserts?)

Foodie88

Well-Known Member
23 aug 2016
431
233
Trophies
16
Beste airsofters,

Ik zit met een probleempje; ik gebruik als Russofter een Russisch vest met vrij zachte pouches, het voordeel hiervan is dat het vest heel licht is en dat het helemaal niet in de weg zit bij CQB of iets dergelijks. Het nadeel, merk ik nu, is dat de pouches vaak 'plat' gaan zitten, waardoor ik lang zit te prutsen om een magazijn erin te doen. In CQB heeft me dit al vaak de kop gekost, ik probeer mijn magazijn te wisselen maar voordat ik mijn oude magazijn terug in de pouch gestopt heb, ben ik al geraakt door iemand anders :D

Ik zal ook gebruik gaan maken van een dump pouch om wegstoppen van een leeg magazijn sneller te maken maar het probleem met de pouches blijft - soms herlaad ik mijn pistool al als het magazijn half leeg is en dan wil ik hem terugstoppen in de pouch. Daarom de volgende vraag; kennen jullie dit probleem? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb al ergens iets over inserts gelezen die de pouch constant volledig 'voorgevormd' houden maar dit lijkt alleen bij heel specifieke pouches te passen. Ik vind het niet erg om een beetje te moeten knutselen dus ook zulke suggesties zijn welkom. Of misschien zelfs 3D printen?

Groeten,
Foodie88

Ik heb ooit metalen / alu stips gebogen en in mijn pouches gestopt. Vast gezet met dubbelzijdig tape en ze staan altijd "open"

Welk vest gebruik je exact? Het komt trouwens vaker voor dat soldaten uitgerust zijn met dump pouches, en de magazijnen daarin dumpen. Terug stoppen in het vest komt haast niet voor.

Enige optie...iets beter vest kopen...met stevig materiaal...mijn SSO/SPOSN smersh is lekker stevig...pouches blijven goed rechtop staan en hij is licht (vind ik) kost iets meer, maar veel meer plezier mee

En tsja..lege mags de pouches terug stoppen is altijd klooien, Ik doe het ook, omdat ik geen dump pouch heb mja...meestal gooi/laat vallen, ik de lege mag eerst op de grond en als het gevaar geweken is raap ik de lege mag op & Doen hem terug de pouch in

@Strelok : Ik gebruik deze http://www.redarmyairsoft.eu/epages/78612109.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/78612109/Products/884444. Is een goedkoop vest maar heeft voor alles voldoende ruimte. Het voordeel van het dunne materiaal (licht en wordt niet zo warm) is ook het nadeel, dat de pouches dus zo plat gaan staan.

Het voorstel van Jorst klinkt wel goed, ik denk dat ik daarmee wel iets kan. Ik ga eens kijken bij de bouwmarkt of ik daar wat aluminium strips kan vinden waarmee ik de pouches zou kunnen openhouden.

@Redrum : Inderdaad, een beter vast zal dikkere pouches hebben die net zo mooi open blijven staan maar de oplossing wil ik juist proberen te vinden in het huidige vest.. Ik zal wellicht nog een keer een ander/beter vest kopen. Buiten laten vallen is prima, maar in CQB vind ik dat niet zo prettig, wanneer ze hard op een stenen vloer kletsen..

Herkenbaar :) Bij mijn oude pouches minder last van, nu wat meer. Gelukkig nu ook een dump pouch wat een hoop scheelt. Een insert er in lijkt me een aardige oplossing, maar ook een "spannende". Straks duw je de insert naar beneden of krijg je je mag er niet in omdat de insert in de weg zit.

Je zou kunnen beginnen met Jorst's oplossing inderdaad.

@Jan :Volgens mij zijn de officiële inserts precies pas, zodat de mags er ook vast in zitten. Dat wil ik niet, want dan moeten de inserts ook echt honderd procent in de pouch vastzitten. Mijn idee is meer dat de inserts puur zorgen om de pouch te allen tijde open te houden. zodat ik niet eerst mijn hand in de lege pouch hoef te steken om te zorgen dat ik mijn mag erin kan doen - dat is nu vooral het probleem. De insert zal ik in ieder geval zo maken dat de mags er niet klem in blijven zitten.

Idealiter zal ik de insert in een U vorm maken, met de 'lettervorm' naar voren gericht. Tevens de uitstekende bovenkanten iets naar buiten gebogen zodat een mag niet op de bovenrand blijft hang (en ik de pouch sloop omdat ik de inserts naar beneden duw :eek:)

Ik speel ook cqb ;-) met beleid laten vallen/neer leggen gaat prima. ..

De enige oplossing is een Smersh vest kopen. Deze hebben verstevigde pouches die ontzettend fijn zijn. Ze hebben ook een tussenschot voor als je er 2 mags in kwijt wilt. Als het schot eruit is kan je er 3 per pouch kwijt.
Het kost ff wat, maar het is het geld zeker waard.
Ik heb een korsar vest met zachte pouches en heb er soms ook last van. Meestal sla ik mn mag uit mn replica of gooi hem ff op de grond en pik ik hem op als het rustig is.

Edit: een echte old skool AK pouch voor op je riem is ook een optie. Past wel alleen bij een 80s look, maar die zijn echt ontzettend fijn. Ik heb er ook eentje en die heb ik dit jaar nog het meest gebruikt.

Laatst bewerkt:
@ChaoSState : Heb je een link naar het specifieke vest dat jij hebt? Ik wil even checken hoe dat eruit ziet/werkt. Zitten er ook pistol mag pouches in?

@ChaoSState heeft deze : Korsair M3-4
Zijn er paar verschillende versies, kwa afwerkingen van de pouches en nek-guards. Zit geen holster in standaard. Let wel, het is eigenlijk geen Russisch vest, maar Oekraïens.
UA-Newarmor.jpg

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Ik zit op mn telefoon en daar werkt alles niet zo best.
Als je Googled op SSO Smersh dan kom je er wel. Bij red army airsoft verkopen ze ze ook intussen.
Er zitten geen pistol mag pouches op, want welke rus neemt er standaard een pistool mee, maar genoeg grenade pouches waar je mags ook in kunnen.

Edit: ik las je post verkeerd xD
Ik gebruik 2 van de pouches op het vest voor mags. Er gaan 2 mags per pouch in (met wat moeite).
Pistool gaat in de overgebleven mag pouch en er kunnen hier ook 2 pistool mags in 1 grenade pouch.

Ik heb de SSO Smersh inderdaad gezien maar eerlijk gezegd zitten de AK mag pouches op plekken waar ik ze niet wil hebben.. teveel aan de zijkant, ik heb ze liever recht voor me. Bij mijn huidige vest heb ik een koppel waar ik aan de rechterkant een pistoolholster heb zitten en er zit niets boven zodat ik hem makkelijk kan trekken als het nodig is. Ik moet dus nog even verder zoeken. De layout van mijn huidige vest is eigenlijk prima, het enige probleem is de stevigheid van die pouches. Ik heb gezien dat GreyShop ook een 'premium' versie van mijn huidige vest heeft, alleen deze is wel meteen 160 dollar!

Tja, dan wordt het een beetje lastig denk ik. Je hebt nu zo'n Tarzan vest? Aangezien dat één van de goedkopere vesten is om aan te schaffen.
Je zou misschien nog voor van die open pouches kunnen gaan met zo'n elastiekje aan de bovenkant. Die hebben ze wel in een verstevigde vorm. Maar dan heb je iets met molle nodig om ze op te doen, en of je dat wilt is nog maar de vraag..
Misschien is er nog een moderne lifchik met stevige pouches, maar daar betaal je ook gelijk weer veel geld voor. Het speelt trouwens wel erg fijn.

@ChaoSState : Ja, ik heb zo'n goedkope Tarzan. Die heeft geen molle, dus andere pouches plaatsen is geen optie. Ik ga eerst wel even knutselen met dit vest, eens zien of ik het wat kan verbeteren. Daarna binnenkort eens aan een Rusfed skirm meedoen, wellicht zie ik dan bij onze 'collega's' een type vest dat mij bevalt! Op dit moment duizelt het me een beetje.. het is allemaal niet zo straightforward als bij onze aartsvijanden, haha!

Ik heb deze toch al heel wat skirms gebruikt intussen =P
Met warm weer loop je hierin fluitend rond terwijl de rest zich kapot zweet in hun plate carrier.
En die buckle is geniaal idd 8)

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Ik heb de SSO Smersh inderdaad gezien maar eerlijk gezegd zitten de AK mag pouches op plekken waar ik ze niet wil hebben.. teveel aan de zijkant, ik heb ze liever recht voor me.

Je kan de pouches iets meer naar voren plaatsen hè....de smersh is het lekkerste vest wat ik ken...does the Job. ..tot 13 magazijnen bij je...plus een tas etc...
En bij grey shop, veel top notch stuff

Ik heb hier nog 2 pouches van mijn lokale legerdump. Hoewel niet Russisch, maar gewoon Nederlands zijn ze ideaal voor magazijnen. Ze zijn heel stevig en hebben een plastic plaatje in het midden zodat de magazijnene gescheiden zijn.