Precision Barrel en andere Hop-up ICS CXP.08

Meddox

New Member
25 mei 2015
4
0
Trophies
1
Hallo allen,

Heb recent een AA gekocht bij unit13. Het gaat om de ICS CXP.08 Concept rifle: http://www.unit13shop.eu/index.php?item=ics-cxp_08-concept-rifle-with-crane-stock&action=article&aid=5690&lang=NL

Nu was in mij wat aan het inlezen over precision barrels en daar kwam al snel naar voren dat het dan verstandig was om de hop-up te vervangen voor bijvoorbeeld een R-hop. Nu las ik op dezelfde fora weer dat op de ICS AA's bijna geen andere hop-up's passen omdat deze er niet in passen, mijn vraag was of iemand hier ervaring mee heeft, want ik kan over mijn AA geen exacte informatie winnen en voor een ritje naar unit13 ben ik 2.5 uur onderweg en dat wilde ik op deze manier voorkomen.

Verder heb ik een vraag over een precision barrel, ik zat zelf te kijken naar een madbull 6.03 precision barrel. Nu las ik hier positieve en negatieve ervaringen over, omdat hij niet lang mee zou gaan, maar ander mensen zeggen dat de ervaring is dat het voor de prijs een goede kwaliteit is.

Verder zit ik wat te tobben over de lengte van de precision barrel, hij mag wat mij betreft iets langer, daar dit nu wel een CQB model is. De barrel die er nu in zit is 200mm. Nu vind ik op unit13 en op tag-shop verschillende maten met verschillende aanradingen voor welke barrel bij welke gun het beste is. Nu staat er op unit13, dat de 363mm aangeraden wordt voor een M4, maar daar ik een CQB model heb lijkt me dit te lang. Er staat ook een 247mm daar, maar daar staat niet dat het aangeraden wordt voor een m4. Nu was mijn vraag of dit uitmaakte of niet?

Op TAG-shop.nl vind staat een madbull precision barrell van 285mm waarbij aangeraden wordt deze voor een M4 CQB model te gebruiken. 

Deze bovenste precision barrels zou ik natuurlijk een silencer voorop zetten zodat de barrell niet uitsteekt. Om maar te blijven vragen vroeg ik mij ook af of het uitmaakt dat je precision barrell 3cm voor het einde van je silencer al stopt of niet, daar de kortste silencer die ik heb kunnen vinden 11 cm is en de barrell 8.5cm uit zal steken.

Graag hoor ik jullie ervaringen, tips en dingen die ik vooral niet moet doen.

Alvast bedankt.

Nu was in mij wat aan het inlezen over precision barrels en daar kwam al snel naar voren dat het dan verstandig was om de hop-up te vervangen voor bijvoorbeeld een R-hop. Nu las ik op dezelfde fora weer dat op de ICS AA's bijna geen andere hop-up's passen omdat deze er niet in passen.

Ik heb nu even geen tijd voor een lang verhaal, dat doe ik van de week wel even.

Maar ik ben bang dat jij met hop-up.. Het rubber gedeelte en de unit door elkaar haalt.

De hop-up unit van ICS is vrij uniek. Deze past inderdaad niet op andere merken en visa versa. Maar hoe dat met de recentere modellen zit weet ik niet.

Maar de hop-up rubber, buckings, nub ect... passen over het algemeen altijd (prometheus puple als uitzondering, deze is namelijk te dik)

Een barrel zomaar verlengen van 200 naar 363 is niet aan te raden. Je zit namelijk met het volume van je cilinder. Hoe dit helemaal werkt weet ik ook niet. Maar ik weet wel dat je dat niet ongestraft kunt doen.  Uitleg van een van de andere leden volgt waarschijnlijk wel.

Maak je niet al teveel zorgen over de 'aangeraden' barrel lengtes. Deze zijn meestal zo dat ze even lang zijn als de outer barrel van het soort replica waar ze in passen. 363 mm is bv de standaard lengte van een normale m4. Zie het als een hulpmiddel, niet als een moet.

<blockquote> Een barrel zomaar verlengen van 200 naar 363 is niet aan te raden. Je zit namelijk met het volume van je cilinder. Hoe dit helemaal werkt weet ik ook niet. Maar ik weet wel dat je dat niet ongestraft kunt doen.  Uitleg van een van de andere leden volgt waarschijnlijk wel.
</blockquote>

Ik vraag me inderdaad ook af hoe het gaat met het verlengen van een barrel met zo'n 50%. Als het goed is (PostNL...) heb ik morgen de 300mm Python II barrel van Madbull. Dan gaat mn CM16 Raider short van 220mm naar 300mm (als het past met de silencer).

Ik zal laten weten of het werkt :)

Als het goed is zit er in de ICS al standaard een hele goede hop up (flat hopup) dus ik zou het eerst met de standaard hop up proberen,dat scheelt misschien weer wat geld .En een langere barrel moet je gewoon eerst proberen,werkt vaak zonder verdere aanpassingen goed.Zoniet dan pas gaan aanpassen,dit is de slimste manier om het te doen.Hopelijk heb je zo wat meer info zodat je verder kunt.

Groetjes BadRabbit 

Voor zover ik weet zit er geen standaard flat-hop in een ICS , volgens mij in geen enkele replica.

Ja maybe in een systema ofzo maar daar betaal je dan ook voor.

Dat zijn upgrades die je zelf zal moeten installeren

Hoi Sander

Ik heb zelf een g33 van ICS en daar zit standaard van de fabriek een flat hop in alleen van mijn ICS m4 weet ik het niet zeker

Ik heb ff wat onderzoek gedaan en er zit geen flat-hop in, er zit wel een flat travel hop-up unit in.
Dat is een aanzienlijk verschil.
Volgens mij is de G33 ook de enige met die hop-up unit maar dat weet ik niet zeker. In mijn L86 en Sig 551 zit een "normale" hop-up unit

Edit : die hop-up unit van de g33 is overigens wel ideaal om te R-hoppen

Hallo Heren,

Dank voor het antwoord en sorry voor het late antwoord. Afgelopen tijd geen tijd gehad om te reageren.

Volgens de man van unit13 kan de standaard turbo3000 motor die er in zit tot 400mm. Want dezelfde motor zit in de andere modellen met een barrel lengte van 363mm.

Dit heb ik dus ook geplaatst in mn ICS. Van 200mm naar 363mm prometheus gegaan. Hier een purple prommy op gedaan en een namazu firefly nub flatohp, dit alleen nog niet kunnen testen omdat het niet goed werkt.

Hey Med. Ik weet niet wat ze je wijs hebben gemaakt bij unit13 (normaal schijnen ze heel goed te helpen) maar een motor heeft niks met je barrel lengte te maken. Hiervoor moet je de cilinder checken. Wat de verhoudingen zijn weet ik dan weer niet.