Probleem met BB's schieten

quintenklump

Member
3 jul 2018
16
2
Trophies
2
Beste mensen,

Ik heb een Specna Arms M4 gekocht alleen er ik merkte al snel dat het niet helemaal goed zat. Als ik een midcap erin stopte schoot hij soms vloeiend 8 balletjes achter elkaar en daarna schiet hij geen balletje. Dit gebeurd soms wel eens 6 keer achter elkaar. Ik heb gehoord dat dry fire niet goed is voor je replica dus ik hoop dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Alleen ik kom er maar niet uit wat het is.

Ik gebruik zelf Blackbird Mach 3 balletjes die 0,20 gram wegen. Zou het eraan kunnen liggen dat de balletjes te ligt zijn waardoor ze niet goed gefeed worden aan de replica?

Ik kwam er wel achter dat de laatste twee BB's in mijn midcap altijd gezellig samen knus zitten en niet onder elkaar. gelukkig is het niet heel erg omdat dit de laatste BB's zijn. Ik dacht ik vertel het toch maar als detail,

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Ik hoop niet dat ik nieuwe midcaps moet gaan kopen want die zijn aardig duur.

alvast super bedankt voor het reageren!! Jullie zijn de beste!

Dry firen is niks mis mee, is een fabel, er komt iets meer stress op de GB shell omdat er geen tegen druk is van de samen geperste lucht, maar dat verschil is zo minimaal dat het niet gaat uitmaken.

Heb je al eens geprobeerd je mags naar voren te duwen zodat ze beter tegen de hop up unit zijn feed tube aankomen? Gewicht moet het niet aan schelen. Mid caps hoeven niet heel duur te zijn ook al is duur relatief, maar voor 8 euro heb je amoeba mid caps en die feeden praktisch in elke specna die ik heb gezien.

He @quintenklump, dryfire is niet zo heel spannend tenzij het extreme proporties aanneemt. Anyways, het kunnen twee dingen zijn:

1) Je magazijn pakt niet lekker op de hopup, waardoor er feeding-issues ontstaan. Op te lossen door óf het magazijn bijvoorbeeld te klemmen (denk aan stukje velcro of schilderstape), of voor andere magazijnen te kiezen.

2) Het kan ook zijn dat de veer in je magazijn nog veel te sterk is als 'ie nieuw is. Een tip is dan om je magazijn helemaal te vullen (niet té vol, gewoon zoals normaal), en dan een nachtje of 2 tot 3 weg te leggen.

Succes!

He @quintenklump

2) Het kan ook zijn dat de veer in je magazijn nog veel te sterk is als 'ie nieuw is. Een tip is dan om je magazijn helemaal te vullen (niet té vol, gewoon zoals normaal), en dan een nachtje of 2 tot 3 weg te leggen.

Dan zou hij dubbele schoten per cycle krijgen niet feeding issues of zoals hier totaal geen feeding na een aantal bbs. Een magazijn veer die te sterk is is ook niet echt logisch, gezien je aftermarket veren hebt. Zoals de maple super feed springs die zorgen dat je zelf .45 op dsg niveau RPS kan feeden, het is dan eerder dat je een lichtelijk modificatie moet doen om te zorgen dat je hop up geen dubbel feeds toe laat. Zie hieronder: