problemen met me m4 bolt

theotje25

New Member
4 apr 2015
3
0
Trophies
1
goede dag mijn m4 bolt schiet vaak stukke balletjes en hij schiet alleen als de lipo bat tegen elkaar aan ligge

wat is het 

Welk merk BBs gebruik je? Dat zou mogelijk de kapotte BBs kunnen verklaren.

En dat de accu's tegen elkaar moeten liggen heeft waarschijnlijk met een kabelbreuk / slechtcontact te maken. Als je nog small tamiya stekkers hebt, kijk dan eens in het mannelijke stekkertje. Zijn de pennen gespleten?

hey al vast bedankt ik gebruik 101 inc bb,s

en mij lipobat zijn beetje bol en kan ze indrukke 

Dan heb je vermoedelijk de twee oorzaken al.. 101 = poep.

En lipo's die bol staan in je huis houden Is toch echt geen aanrader. Ik zeg asap bij het KCA! Deze kunnen namelijk gaan gassen en ontbranden. Dat zijn die paar eurie echt niet waard!

Je kunt even foto's van je lipo's hier plaatsen, maar ik zou ze voor de veiligheid al vast buiten (droog!) neerleggen. Liefst in een stalenbak ofzoiets.

Ik moet trouwens wel Zeggen, 101 inc is troep. Maar dat ze allemaal gespleten uit je loop komen verwacht ik toch ook niet van 101 inc. Misschien Is er ook wel wat anders mis. Maar probeer in iedergeval een ander (goed) merk BBs (en dan heb ik het dus niet over gunfire rockets)

Als je LiPo accu bol staat, heeft het waarschijnlijk te maken met het helemaal ontladen bij je laatste gebruik. Heb ik ook met mijn eerste setje accu's gedaan, daarna zijn ze onbruikbaar.

Ik weet niet precies de chemie in een LiPo, maar als je ze helemaal van hun lading ontdoet, zijn ze niet meer op te laden. Volgens mij wordt dit effect versterkt als ze nog nieuw zijn, en weinig laadcycli achter te rug hebben, maar nu lul ik misschien uit mijn nek..

Anyways, zodra je merkt dat je AA minder goed je motor laat draaien, je accu verwisselen om te voorkomen dat ie helemaal ontlaadt. Alternatief is een connectortje met circuit die checkt of het voltage van je accu nog hoog genoeg is en anders de verbinding verbreekt. Deze kleine circuitjes kosten een paar dollar op ebay en zijn specifiek aan het aantal cellen/voltage van je LiPo.

Als je Lipo gepuffed is heb je kans dat met het laden hij nog verder puffed en uiteindelijk ontploft.

Ik heb hier ook een iets gepufte Lipo liggen die werkt verder nog prima en ik ben ook niet bang dat hij zal ontploffen.

Wel zaak dat je hem in de gaten houd en mocht hij verder Puffen dan is het ontmantelen een hele goede optie.

Of als je hem niet meer vertrouwd is dit ook de beste optie , of niet bekend bent met de chemische werking van een lipo.

Het puffen is waterstof gas (best wel explosief) 

Hoe een Lipo te ontmantelen : je legt hem aan je smart charger en pakt het ontladen programma.

Nu zal je lader hem niet helemaal ontladen uit veiligheid zodat hij niet kapot kan gaan.

Als hij ontladen is pak je een fietslampje oid en hangt hem daaraan en je wacht tot hij echt diep ontladen is. Vervolgens vul je een emmer met water en gooit daarbij een kopje keukenzout.

Je kan nu de lipo opensnijden ( geen open vuur erbij ivm het opgehoopte waterstof gas) en kiepert hem in de emmer zout water. Laat hem daar een nachtje in liggen en de Lipo kan gewoon in de kliko bij de rest van het afval.