Product peiling, wat zoeken jullie? Opslag AA's

diedster69

Active Member
3 jun 2018
34
37
Trophies
6
Na een lange afwezigheid toch mijn weg weer naar jullie terug gevonden, hahaha!
Ik ben door COVID19 flink lam gelegd in mijn normale werkzaamheden en hoewel ik voor dit jaar gepland had meer vanuit mijn werkplaats te gaan werken, had ik niet verwacht dat er weinig anders op zou gaan zitten.. Dus ik zeg aan de slag!

Zoals wel meer van jullie is mijn collectie FLINK uit de hand gelopen. Ik heb inmiddels ruim 20 replica's verzameld in de afgelopen 3 jaar en het opbergen hiervan is echt een dingetje aan het worden.. Nou was ik een vette kast aan het schetsen en dacht ik bij mezelf zou hier geen markt voor zijn? Het concept is vrij simpel; een kast voor replica's en eventuele toebehoren.

Mijn vragen aan jullie zijn:

- 1 Ben je überhaupt geïnteresseerd in een replica kast?
- 2 Wat zou je er aan willen uitgeven?
- 3 Wat wil je kunnen opslaan?
- 4 Hoeveel wil je kunnen opslaan?
- 5 Hoe groot of klein zou mag hij worden?
- 6 Gadgets?

als ik naar mijn situatie kijk, dan heb ik nauwelijks ruimte voor kasten hoger dan heup en dieper dan een cm of 30 (voordeel van heul veul schuine daken).

Wat me wel iets lijkt is iets vergelijkbaars als dat je onder ikea bedden kunt krijgen. Dus uittrekbare lades die je onder een bed/slaapbank kunt plaatsen. Dan met een degelijk slot en schuim d'r ben ben je aardig op weg.

• Leuk
Waarderingen: diedster69
Zelf gebruik ik een archiefkast. Niet te duur, past staand een mooie hoeveelheid rifles in en aan de binnenkant van de deuren hangen mn pistols.
Nog een paar schapjes voor bbs en mags er bij.
Werkt goed!

Als je van plan bent om de kasten met de hand te vervaardigen denk ik dat je een betere markt aan kan boren door kasten op maat aan te bieden. Iedereen heeft namelijk andere wensen doordat zowel iedereens collectie als hun woon situaties met elkaar verschillen.

• Leuk
Als je van plan bent om de kasten met de hand te vervaardigen denk ik dat je een betere markt aan kan boren door kasten op maat aan te bieden. Iedereen heeft namelijk andere wensen doordat zowel iedereens collectie als hun woon situaties met elkaar verschillen.

Dat is inderdaad het plan! Ik stoei alleen heel erg met de verkoop waarde. Een complete custom kast word naar mijn mening simpelweg te duur.. Ik heb daarom een tussenweg bedacht. Stel je wilt 6 side arms, 4 carbines en 2 snipers kwijt. Vertaald in die blokken kan ik een blok maken van 40 x 20 waarin 6 side arms kunnen, een blok van 40 x 100 waarin 4 carbines kunnen en een blok van 20 x 120 waarin 2 snipers kunnen. Als ik van die blokken uit ga, dan kan ik mallen maken en een aantal vaste maten hanteren waardoor de tijd flink gedrukt worden de kasten dus goedkoper!

• Leuk
Waarderingen: Crix
Interessant idee, vooral als het is opgezet in blokken waarmee je dan zelf een configuratie kan maken en kan uitbreiden wanneer dat nodig is.

Uitdaging is dan wel: hoe sluit je het af, want op elk blok een deurtje is misschien wat te duur. En als je er een grote deur voor zet kan je weer niet uitbreiden..

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt :)

• Leuk
Ik heb zelf alles in koffers liggen
Mn rifles in een nuprol l
Laatst een pistol case aangeschaft waar max 5 pistols en 12 magazijnen in kunnen
En een grotere pistol case voor mn hpa marker.
Verder heb ik twee stellingkasten vol met airosft zooi haha

Eigenlijk vind ik dit t fijnst, hoef niet een kast open te trekken, replica eruit. Replica in koffer, koffer dicht.

Qua prijs denk ik dat je ergens tussen de 100 en 150 goed zit (ik weet custom werk is duur maar een archiefkast met wat zelf gemaakte inserts heb je al voor 5 tientjes).

Ik hoop dat je eruit komt en dat t allemaal goed gaat lopen

• Leuk
Waarderingen: diedster69 en lj.nl
Qua prijs denk ik dat je ergens tussen de 100 en 150 goed zit (ik weet custom werk is duur maar een archiefkast met wat zelf gemaakte inserts heb je al voor 5 tientjes).

Je zal inderdaad goed moeten bedenken op welke doelgroep je je gaat richten. Persoonlijk heb ik twee (nieuwe) archiefkasten aangekocht (ivm de benodige afmetingen) en daarin gaatjesborden met van die winkelhaakjes gemaakt. Dat kost aanzienlijk meer dan vijf tientjes maar dan is alles ook piekfijn.

Voor mij zou zo'n configureer- en uitreidbare kast perfect zijn, en de kosten van het op maat maken het wel waard zijn. Zolang het net zo degelijk is, en onder de prijs van de nieuwe archiefkasten blijft.

Genoeg beschikbare opties inderdaad.

Ik denk dat 'op maat gemaakt' pas interessant is voor collecties van 20 of meer (lange) replica's waarbij standaard kasten niet meer voldoende zijn. Maarja, dat is wel een kleine doelgroep om een productie voor op te zetten denk ik :)

• Leuk
Waarderingen: Sander
Damn! Reacties en veel ook :D Leuk!!

Mag ik vragen wat voor werk jij doet Diedster?

Zeker! Ik ben industrieel ontwerper en ik zit in de aankleding van evenementen en interieurbouw. Voornamelijk buitenfestivals en sport evenementen. Ik heb oa. booten gebouwd voor de Gaypride, schietbanen en tv set voor het WK Archery, verschillende cafe's voorzien van een nieuw interieurtje en op ADE voor Tomorrowland een stage in de Ziggodome. Daarnaast werk ik als ontwerper met verschillende bedrijven in de high end meubel industrie.

Interessant idee, vooral als het is opgezet in blokken waarmee je dan zelf een configuratie kan maken en kan uitbreiden wanneer dat nodig is.

Uitdaging is dan wel: hoe sluit je het af, want op elk blok een deurtje is misschien wat te duur. En als je er een grote deur voor zet kan je weer niet uitbreiden..

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt :)

Ik zit te denken aan 3 of 4 basis kasten die je met die blokken kan vullen. Ik heb momenteel vooral in mijn hoofd hoe het eruit moet komen te zien en daarvan staat een deel op papier. Ik zal tzt een ontwerp met jullie delen!

Genoeg beschikbare opties inderdaad.

Ik denk dat 'op maat gemaakt' pas interessant is voor collecties van 20 of meer (lange) replica's waarbij standaard kasten niet meer voldoende zijn. Maarja, dat is wel een kleine doelgroep om een productie voor op te zetten denk ik :)

Vol gas op maat gemaakt kan echt alleen op bestelling. Dus als iemand een epische James Bond muur wil, geen probleem! Stuur me maar een pm. Ik zit voor dit plan meer aan een configurator te denken. Zoals ik eerder al zei, met het "blokkendoos" concept kan ik de prijs lager houden en zo word het ook leuk voor de eigenaar van 4 of 5 replica's.

Ik zelf val onder de categorie 20 stuks of meer en ik ben super trots op mijn verzameling. Ik heb het nu maar een beetje in kisten en bakken, maar ik wil het zien! Ik zou het liefst een kamer op offeren, maar aangezien we al ruimte te kort komen, gaat het hem voor mij niet worden met de James Bond Wall Of Doom..
Ik zelf zoek een compacte, maar georganiseerde oplossing. Ik wil mijn replica's kunnen verlichten en ik wil ze zien. De kast zal in mijn geval in de woonkamer komen en ik wil geen dichte deur, maar een rooster of glas, zodat ik ze kan zien. Als extra gadget zou ik graag een "Lipo loading dock" willen. Als ik een Airsoft winkel in zou lopen en wat ik voor ogen heb zou daar staan voor 5/600 euro, dan heb je grote kans dat ik hem meteen meeneem.

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ik ken je woonsituatie niet, maar aangezien je zelf aangeeft dat jouw kast in de woonkamer gaat komen en dan zonder dichte deur en met een rooster of zelfs glas. Jouw replica's mogen niet zomaar zichtbaar zijn voor andere mensen, houdt hier wel even rekening mee om problemen in de toekomst te voorkomen.

Had er al een keer iets over gedeeld op het forum maar ik heb een ladekastje gemaakt voor mijn replica's. In het verticale deurtje zit een slotje en vanuit de ruimte daarachter kun je pinnen loshalen die de lades blokkeren.
Ik heb nog een grote lade in een andere kast met nog wat meuk maar kan verder alles goed kwijt hierin.
Voor een grote verzameling is het minder praktisch denk ik. Wordt wel een hele hoge kast met 20 buksen, of je moet er eentje naast zetten...

D1QgtJV.jpg

Die knuppel is niet voor airsoft trouwens. Beetje een gevalletje van 'waar moet je er anders mee heen...' :D:p
egEmdxH.jpg

Huidig MK16 projectje.. Als die klaar is kan hij meteen in het foam wat al klaar ligt.
C2ZRzWq.jpg

sr6L2vW.jpg

hbobG2T.jpg

YSCM7qP.jpg

23L94ge.jpg

WECHvms.jpg

Gunbags en wat kleding.
JjfDDGY.jpg

• Leuk
Waarderingen: lj.nl en victor
Dit is de tekening die ik gemaakt heb destijds. Die afmetingen heb ik bijna exact aangehouden.

Ook even naar je foto's gekeken natuurlijk en man, wat een te gek ding! Zeer onder de indruk.. Bedankt voor het delen!

Ik ben zelf ook druk met tekenen en er ontstaan allemaal nieuwe ideeën door jullie reacties! Ik wil nog niet teveel spoilen, maar kan door de post van @Solstice niet meer wachten iets van mijn ideeën met jullie te delen..

DEN_JUNIOR_GC_001_2020-May-21_07-34-40PM-000_CustomizedView727391899.png

Ik moet nog wel een paar kleine aanpassingen maken aan dit ontwerp, want na het maken van een prototype ben ik tot de conclusie gekomen dat hij vooral erg geschikt is voor Glocks en 1911's, maar voor een revolver of c96 word het allemaal toch wat krap..

• Leuk
Waarderingen: lj.nl en Solstice
Merci! jouw ontwerp ziet er ook goed uit. Had eerder ook zo'n soort standaard gemaakt voor mijn vorige airsoftkastje maar die werd overbodig met de komst van deze.
Blijft leuk om zulke dingen te bedenken en uit te werken :D
Ben benieuwd naar de rest van je creaties.

• Leuk
Ziet er goed uit!

Misschien ook wat bedenken voor wanneer er pistols-lights etc. zijn toegevoegd?