Proforce mpx-Deans swap aanbeveling en adres

Tim H

Member
26 feb 2024
7
2
Hallo veelal heren..denk ik;)

Sinds eergister eigenaar van m'n nieuwe proforce mpx. Meteen met een retractable stock zoals hij ook hoort te zijn.

En waar ik dacht bij m'n kriss vector weinig batterij ruimte te hebben..is deze toch echt erger! Daar komt nog eens bij dat de halve rail eraf moet om hem te kunnen plaatsen, en de originele bekabeling erg stug is.

Persoonlijk denk ik dat een deans stekker functioneler zou zijn, en daarbij wil ik proberen om de accu te plaatsen door de silencer eraf te draaien en de lipo te plaatsen. Deze ruimte is er namelijk ook.

Nu wil ik vragen of jullie misschien een adres voor me hebben waar ik hem zou kunnen laten ombouwen naar Deans stekkers. Heb zelf namelijk nul soldeer ervaring of materiaal.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Foto1 is met accu in de achterste stand
Foto2 is de setup voor nu..
Foto3 voor de liefhebbers;)
 

Bijlagen

  • IMG-20240226-WA0002.jpg
    IMG-20240226-WA0002.jpg
    234,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20240226-WA0003.jpg
    IMG-20240226-WA0003.jpg
    256,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20240226-WA0004.jpg
    IMG-20240226-WA0004.jpg
    465 KB · Weergaven: 24
Misschien handig om de regio te benoemen waar je woont ;). Zelf ben ik namelijk werkzaam in de electronica :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim H
Regio Nijmegen zit ik, maar ik kan m'n eigen verplaatsen;) maar idd 180km heen, en weer 180km terug..is misschien een beetje gekke werk:p
 
130 km enkele rit is het van centrum Nijmegen tot centrum Lemmer . Dus is nogsteeds fors :(
 
Net ff gecheckt..ik kan het helaas niet combineren met iets..neemt niet weg dat het nog steeds optioneel zou kunnen zijn;)

Mochten jij of andere forum gebruikers iemand of een winkel weten, dan hoor ik dit graag:) maar eviltwin staat iig genoteerd, thanks!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
het is niet zo moeilijk om naar deans om te bouwen dat red je makkelijk zelf
 
Thanks gambit, maar als dit de bedoeling was..had ik de vraag niet uitgezet of benoemd dat ik geen materiaal of ervaring ermee heb;) het apparaat is me te duur en precious om er wat mee aan te klote
 
het is niet zo moeilijk om naar deans om te bouwen dat red je makkelijk zelf
Als de topic-starter al van te voren aangeeft dat hij het solderen niet prettig vindt of ziet zitten, dan hebben dit soort opmerkingen niet zo veel zin, helaas.
Ik kan het altijd waarderen als iemand aangeeft dat hij/zij dit niet aandurft, omdat dan iemand z'n grenzen aangeeft.

Dat ter zijde:
Thanks gambit, maar als dit de bedoeling was..had ik de vraag niet uitgezet of benoemd dat ik geen materiaal of ervaring ermee heb;) het apparaat is me te duur en precious om er wat mee aan te klote
Vroeger zou ik je aangeraden hebben om naar de fysieke winkel van Com-Bat in Geldermalsen te rijden. Daar konden ze dit standaard voor je doen. Helaas is Com-Bat overgegaan naar een webshop only airsoftwebwinkel. Je zou eens kunnen mailen of ze nog reparaties/sleutelwerk doen, aangezien ze officeel een Wolverine Airsoft Repair Center zijn. Daar zal vast wel eens af en toe soldeerwerkzaamheden zijn.

Ander optie is eventueel contact te zoeken met Krale Airsoft in Staphorst of Bunker501 in Oldenzaal. Beide zijn echter wel weer wat verder rijden, plus vraag ik mij af of zij dit soort dingen wel uitvoeren. Overigens zou de reparatiedienst van Veluwe Airsoft in Hulshorst misschien ook nog iets kunnen, voor de korte tijd dat ze daar nog zitten.

Denk dat bij all deze voorstellen het even handig is om vooraf een afspraak er voor te maken, dan zul je er vast wel op kunnen wachten terwijl ze dat regelen.

Oh, ik weet verder niet of je replica een F-mark van Duitse Airsoft replica's heeft? Dan zou je eventueel nog de grens overkunnen voor airsoftwinkels aldaar. Maar mijn kennis van winkels in Duitsland is letterlijk vrij nihiel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tim H
Thanks gambit, maar als dit de bedoeling was..had ik de vraag niet uitgezet of benoemd dat ik geen materiaal of ervaring ermee heb;) het apparaat is me te duur en precious om er wat mee aan te klote
Jha jammer ik had het graag voor jou gedaan maar ik woon te ver weg. Maar het gaat om electra dus je kan altijd nog een electra repair shop bij jou in de buurt kunnen vinden die het zou kunnen doen voor je, dan moet je wat deans kopen op amazon maar dat is wel te doen. En hun kunnen wel via het internet opzoeken wat waar op moet. Verder zou ik het niet weten @Kroeskoppie heeft al goede voorbeelden gegeven van wat je kan doen via airsoft winkels. mijn aanvulling op dat is dat je de replica nog zou kunnen opsturen naar een shop
 
Thanks voor de reply Kroes;) ben bekend met airsoft2go net over de grens hero..echter ivm NL proforce mpx..kunnen hun hier niet aan sleutelen idd.

Zal eens contact zoeken met de genoemde bedrijven:) zou graag iemand of bedrijf willen die ook iets weten tav airsoft ipv alleen maar elektricien zijn..daarom is eviltwin ook nog steeds een optie maar zoals gezegd zal de andere eens checke qua km's en benaderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
@gambit jou reply kwam tijdens mijn vorige type..maar idd dat zou nog optioneel zijn..en in de vriendengroep zeggen ze altijd al..als t bij Tim niet binnen 24uur kan..dan word t um niet..dus opsturen is sowieso een no go..ik wil er zelfs bij zijn..en als ze het erg vinden dat ik ze op de vingers sta te kijken..dan moeten ze maar handschoenen aantrekken:pechter in welke regio zit jij dan..maybe kan ik dat wel combineren met iets;)
 
Ik woon in de kop van noord-holland dus dat is meer dan 2 uur rijden voor jou. Dus niet echt handig en ik werk lange dagen dus ben ook vaak niet thuis. ik heb een vriend in hoofd dorp die het kan doen maar weet niet hoe hij in zijn tijd zit
 
Maar het gaat om electra dus je kan altijd nog een electra repair shop bij jou in de buurt kunnen vinden

Dat is dus niet mogelijk. Je moet lid zijn van de NABV om een replica te hanteren. Airsoft reparatie shops hebben daarvoor ook een vergunning / certificaat (volgens mij zelfs een deel wapensmid opleiding) voor nodig.

Stel dat jij een feestje hebt thuis en een paar kameraden een replica in de handen drukt, ben je al fout bezig... Daarom zou volgens de regels, dus enkel een nabv-lid of erkende shop deze handeling mogen uitvoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: gambit
@gambit oke dat is idd geen optie dan!

@Kroeskoppie net ff com-bat gemailt aangezien die t dichste bij zit van de door jou genoemde opties..de shell is al zo blij met me:p
 

Bijlagen

  • 20230901_153153.jpg
    20230901_153153.jpg
    1 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Dat is dus niet mogelijk. Je moet lid zijn van de NABV om een replica te hanteren. Airsoft reparatie shops hebben daarvoor ook een vergunning / certificaat (volgens mij zelfs een deel wapensmid opleiding) voor nodig.

Stel dat jij een feestje hebt thuis en een paar kameraden een replica in de handen drukt, ben je al fout bezig... Daarom zou volgens de regels, dus enkel een nabv-lid of erkende shop deze handeling mogen uitvoeren.
Ik heb daar niet eens bij stil gestaan. Je hebt helemaal gelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL