Zoals ik al aangaf in het topic "wat heb je gekocht of binnengekregen mk2" hier een wat meer gedetailleerd verslag.
Ik heb even getwijfeld of ik wel een masada van A&K moest aanschaffen, er zijn namelijk wisselende reviews van, op evike.com doet hij het voornamelijk goed, terwijl op verschillende fora er ook slechte verhalen over zijn.
En voornamelijk zouden de internals slecht zijn, en een aantal proprietary parts zijn voornamelijk de rede waarom dit apparaat afgeraden wordt.
In de advertentie stond dat er een WiiTech hopup unit en nozzle in zit, en een versterkte Kingarms gearbox.
Dit heeft mij uiteindelijk doen besluiten er toch voor te gaan, zowat alles wat slecht zou kunnen zijn is al vervangen
Echter de body verkeerd in zeer slechte staat.
Zoals te zien heeft het oppervlak wat weg van de zoutvlaktes van death valley, alsof hij er ook daadwerkelijk een dag in de zon heeft liggen bakken
Na een stukje weg te hebben gekrast kwam de originele kleur tevoorschijn onder een donkere primer laag.
De fire selector switch heeft lekker ingevreten in de lower reciever, zo is te zien dat de detents waar het palletje in moet klikken zo goed als afgevlakt zijn.
Hier moet ik nog een goede oplossing voor verzinnen (ben aan denken om het schoon te maken,op te vullen met een epoxy en er nieuwe detents in boren)
De stock is recent vervangen, deze heeft namelijk de originele zwarte kleur.
(De term "bolt action" heeft hier een andere betekenis)
Op naar het binnenwerk.
Dankzij het quick detach systeem is de barrel er in een handomdraai uit.
De slider kartelt niet echt meer, hij schuift er als het ware gewoon over.
Ik weet niet of dit normaal is, of dat het geen kwaad kan (heb hem nog niet uitgebreid getest of hij zijn hopup goed behoud)
Nog een leuke verassing.
Er bleek een maple leaf 60° macaron bucking en een concave nub in te zitten!
Ben heel erg benieuwd naar de resultaten hier van, als er iemand ervaring mee heeft laat maar wat weten
(Heb op mijn main replica een R-Hop met M-nub, hier ook zeer tevreden over!)
De inner barrel is 400mm, misschien dat ik hem wil polijsten of lappen als daar een goede DIY methode voor is.
Na de loop en bucking goed schoongemaakt te hebben meteen maar even een upgrade uitgevoerd.
De gearbox is inderdaad van king arms, mooi ge-radiused en fijne stevige alan boutjes.
Binnen in zit een setje king arms gears met delayer chip! (nieuw voor mij).
Bearing spring guide en bearing piston head (mushroom type)
De piston+head combo voelt lekker zwaar (aangezien ik toch altijd single only schiet, geen probleem voor mij. Dit wordt toch geen DSG built)
Trouwens de piston (full metal rack) is al voorzien van de juiste AOE!
Toen ik de spring en guide er uit pakte viel me wat op in het hoekje achter de guide.
Het bleek een stuk van een bushing te zijn onder de sector gear.
Gelukkig had ik nog een setje bushings liggen, dus direct vervangen.
De nozzle was ook flink vervuild.
Zo haalde ik er 3 volle wattenstaafjes schmoo uit
Hoe dat zo vuil kan zijn is mij een raadsel...De pistonhead en cylinderhead waren ook nogal vies.
Nog even de motor.
Het is een Jing Gong Golden Eagle high torque motor.
Als ik JG zie denk ik niet aan kwaliteit, maar er zitten wel verdomd sterke magneten in (sterker dan mijn main)
De tijd zal het moeten zeggen of het wat is.
Dit zijn zo ongeveer wel de dingen die ik in een avond heb kunnen na kijken (de avonden zijn tegenwoordig kort
)
Echter wel nog een issue met de selector plate of safety lever.
Als ik de selector plate in semi zet, dan blokkeert de trigger, alsof hij op safe staat.
De enige werkende stand is dus full auto.
Ik denk dat de safety lever te lang is of niet goed zit, hier moet ik nog eens goed naar kijken.
Desnoods de selector plate af vijlen waar het de cut-off lever raakt en er zo een single only apparaat van maken.
Ik ben vandaag begonnen met het schuren van de body, wat een tijdrovend proces is.
Maar gelukkig komt de verf van metalen onderdelen er zo af met oplosser.
Wat ik graag nog wil bereiken:
- Nieuwe paint job (duh) ben er nog niet uit wat, foliage green of olive drap. Of wat anders...
- DIY mosfet.
- XT60 connectors.
- AWG16 wiring. (als het past)(of is het niet nodig als ik al silver plated wiring heb?)
- Gears shimmen.
- Liefst FPS dichter bij de 350. (schoot 310 bij aankoop, maar twijfel aan de accuraatheid van de chrono waarmee ik getest had)
- Type 0 of 4/5 cylinder. (zonder JC te creëren)
- Inner barrel stabiliseren. (voor zover het kan)
Mochten er opmerkingen vragen of ideeën zijn hoor ik het graag.
En ik hou jullie op de hoogte

Ik heb even getwijfeld of ik wel een masada van A&K moest aanschaffen, er zijn namelijk wisselende reviews van, op evike.com doet hij het voornamelijk goed, terwijl op verschillende fora er ook slechte verhalen over zijn.
En voornamelijk zouden de internals slecht zijn, en een aantal proprietary parts zijn voornamelijk de rede waarom dit apparaat afgeraden wordt.
In de advertentie stond dat er een WiiTech hopup unit en nozzle in zit, en een versterkte Kingarms gearbox.
Dit heeft mij uiteindelijk doen besluiten er toch voor te gaan, zowat alles wat slecht zou kunnen zijn is al vervangen

Echter de body verkeerd in zeer slechte staat.
Zoals te zien heeft het oppervlak wat weg van de zoutvlaktes van death valley, alsof hij er ook daadwerkelijk een dag in de zon heeft liggen bakken

Na een stukje weg te hebben gekrast kwam de originele kleur tevoorschijn onder een donkere primer laag.

De fire selector switch heeft lekker ingevreten in de lower reciever, zo is te zien dat de detents waar het palletje in moet klikken zo goed als afgevlakt zijn.
Hier moet ik nog een goede oplossing voor verzinnen (ben aan denken om het schoon te maken,op te vullen met een epoxy en er nieuwe detents in boren)

De stock is recent vervangen, deze heeft namelijk de originele zwarte kleur.
(De term "bolt action" heeft hier een andere betekenis)

Op naar het binnenwerk.
Dankzij het quick detach systeem is de barrel er in een handomdraai uit.
De slider kartelt niet echt meer, hij schuift er als het ware gewoon over.
Ik weet niet of dit normaal is, of dat het geen kwaad kan (heb hem nog niet uitgebreid getest of hij zijn hopup goed behoud)

Nog een leuke verassing.
Er bleek een maple leaf 60° macaron bucking en een concave nub in te zitten!
Ben heel erg benieuwd naar de resultaten hier van, als er iemand ervaring mee heeft laat maar wat weten

(Heb op mijn main replica een R-Hop met M-nub, hier ook zeer tevreden over!)

De inner barrel is 400mm, misschien dat ik hem wil polijsten of lappen als daar een goede DIY methode voor is.

Na de loop en bucking goed schoongemaakt te hebben meteen maar even een upgrade uitgevoerd.

De gearbox is inderdaad van king arms, mooi ge-radiused en fijne stevige alan boutjes.

Binnen in zit een setje king arms gears met delayer chip! (nieuw voor mij).
Bearing spring guide en bearing piston head (mushroom type)
De piston+head combo voelt lekker zwaar (aangezien ik toch altijd single only schiet, geen probleem voor mij. Dit wordt toch geen DSG built)
Trouwens de piston (full metal rack) is al voorzien van de juiste AOE!

Toen ik de spring en guide er uit pakte viel me wat op in het hoekje achter de guide.

Het bleek een stuk van een bushing te zijn onder de sector gear.
Gelukkig had ik nog een setje bushings liggen, dus direct vervangen.

De nozzle was ook flink vervuild.
Zo haalde ik er 3 volle wattenstaafjes schmoo uit

Hoe dat zo vuil kan zijn is mij een raadsel...De pistonhead en cylinderhead waren ook nogal vies.

Nog even de motor.
Het is een Jing Gong Golden Eagle high torque motor.
Als ik JG zie denk ik niet aan kwaliteit, maar er zitten wel verdomd sterke magneten in (sterker dan mijn main)
De tijd zal het moeten zeggen of het wat is.

Dit zijn zo ongeveer wel de dingen die ik in een avond heb kunnen na kijken (de avonden zijn tegenwoordig kort

Echter wel nog een issue met de selector plate of safety lever.
Als ik de selector plate in semi zet, dan blokkeert de trigger, alsof hij op safe staat.
De enige werkende stand is dus full auto.
Ik denk dat de safety lever te lang is of niet goed zit, hier moet ik nog eens goed naar kijken.
Desnoods de selector plate af vijlen waar het de cut-off lever raakt en er zo een single only apparaat van maken.
Ik ben vandaag begonnen met het schuren van de body, wat een tijdrovend proces is.
Maar gelukkig komt de verf van metalen onderdelen er zo af met oplosser.
Wat ik graag nog wil bereiken:
- Nieuwe paint job (duh) ben er nog niet uit wat, foliage green of olive drap. Of wat anders...
- DIY mosfet.
- XT60 connectors.
- AWG16 wiring. (als het past)(of is het niet nodig als ik al silver plated wiring heb?)
- Gears shimmen.
- Liefst FPS dichter bij de 350. (schoot 310 bij aankoop, maar twijfel aan de accuraatheid van de chrono waarmee ik getest had)
- Type 0 of 4/5 cylinder. (zonder JC te creëren)
- Inner barrel stabiliseren. (voor zover het kan)
Mochten er opmerkingen vragen of ideeën zijn hoor ik het graag.
En ik hou jullie op de hoogte