Project replica (specna arms sa-v26) schiet niet

larsbr

New Member
14 feb 2024
4
0
Hallo allemaal,
Een tijd geleden heb ik de specna arms sa-v26 gekocht om deze vervolgens om te bouwen tot een DMR. Door de jaren heen heb ik eraan geknutseld om steeds tegen nieuwe problemen aan te lopen. Volgens mij is het steeds redelijk gelukt het probleem te begrijpen en ook te verhelpen. Het probleem is nu alleen dat de replica nog steeds niet schiet en ik achterhaald krijg waar het probleem nu zit.

Om een beeld te geven van de internals heb ik deze hieronder opgesomd.

Upper receiver:
Prowin CNS Hopup Chambe
Prometheus 6.03mm precision barrel 363mm
Prommy purple bucking
Flat nub

Gearbox:
SHS Piston 15 metalen tanden
SHS Piston head + Cylinder head V2
SHS MP5K nozzle (heb ergens een leer gelezen dat deze worden aangeraden voor specna m4's)
SHS Aluminum Cylinder
SHS M130 spring
Tornado 13:1 steel high speed gears
Modify 8 MM bushings
Perun mosfet

De replica heeft nooit geschoten omdat ik hem gelijk wilde ombouwen.

Ik heb de upper receiver geprobeerd te gebruiken op een werkende specna replica die ik heb liggen. Het verbaasde me dat deze combinatie helemaal niet schoot.

Vervolgens heb ik de werkende upper receiver op mijn dmr lower getest. Hier kwam met .28 bb's een resultaat van 0,55j uit.

Wanneer ik de dmr upper en lower receiver combineer krijg ik een resultaat van 0,1j.

Ik had gehoopt dat de testresultaten iets meer duidelijkheid zouden bezorgen maar dat is helaas niet het geval. Wel heb ik de airseal van de cilinder icm de piston gecontroleerd en hier is niets mis mee.

Ook is me opgevallen dat er ergens iets aanloopt gezien er schuurplekken op de nozzle zitten.

Hopelijk weet iemand hier wat er aan de hand zou kunnen zijn en waar ik nog naar zou kunnen kijken om de replica werkend te maken.
 
Volgens mij wel.

Ik heb even foto's bijgevoegd voor de beeldvorming.

De nozzle is nu zichtbaar in de hop up kamer omdat ik net de gearbox weer uit elkaar heb gehaald.


20240215_101021.jpg
20240215_101116.jpg
 
ziet er wel goed uit ik heb zelf ook een prowin in een van mijn replicas en werk perfect eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Ja in mijn werkende m4 zit ook een prowin waar ik geen problemen mee heb. Vandaar zo vreemd dat het in deze replica niet schiet.
 
Hmmm.

Ik ben geen tech-goeroe, maar het lijkt er inderdaad op dat er, om wat voor een reden dan ook, lucht ontsnapt. Ik zou dan inderdaad beginnen met zoeken bij de aansluiting van de hop-up op de gearbox. Dit is ook het makkelijkste.

Ik heb 2 dingetjes die je makkelijk kunt controleren, eigenlijk:
- Met het magazijn in je replica, open dan eens het de fake ejection port en trek je charging handle naar achter. Kijk dan eens of er niet ruimte ontstaat tussen de gearbox en de hop-up chamber. Het komt zo heel af en toe eens voor dat een magazijn de hop-up assemble met inner barrel licht naar voren drukt. Je verliest dan joules/opgebouwde druk. Laatste gezien bij een kameraad van mij met een magazijn van de skirm organisatie: hij schoot opeens veel zachter bij de FPS/joule dan met zijn eigen magazijnen. Wat heel apart was.
- Zit er om de inner barrel een veer/spring? Deze veer drukt de hop-up unit strak tegen de gearbox aan voor goede aansluiting. Misschien ben je die vergeten? Kan veel schelen.

Check deze kleine dingen eens. Ik ben aan de binnenkant van de gearbox niet heel technisch, maar het kan zoiets stoms zijn. :)

Oh, en euhm. Prowin hop-ups zijn in mijn ervaring hit-or-miss. Ik hoor er goede en slechte dingen over, maar vindt ze relatief duur. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je stock hop-up unit er weer inzet. Kun je dingen misschien uitsluiten.
 
je hebt voor een prowin idd wel een barrel spring nodig, die drukt net even wat beter de hop up tegen de gearbox aan
 
Ik heb weer even geknutseld! Er zit inderdaad een probleem bij de prowin, met en zonder spring wilde hij het in ieder geval niet doen. Als ik nu mijn eigen foto's terugkijk lijkt het erop dat de nozzle geen volledige airseal geeft op de hop up kamer. Ergens zat daar iets niet lekker en met de oude chamber schiet hij wel weer... nieuw probleem ... dit is met 0,1 joule 😂 maar hij schiet wel!
 
Ik heb weer even geknutseld! Er zit inderdaad een probleem bij de prowin, met en zonder spring wilde hij het in ieder geval niet doen. Als ik nu mijn eigen foto's terugkijk lijkt het erop dat de nozzle geen volledige airseal geeft op de hop up kamer. Ergens zat daar iets niet lekker en met de oude chamber schiet hij wel weer... nieuw probleem ... dit is met 0,1 joule 😂 maar hij schiet wel!
Een 'nieuw' probleem is een stukje vooruitgang, meestal. :)

Je zou kunnen kijken of de orginele nozzle dan geen problemen geeft, in zowel de Prowin hop-up unit als de stock hop-up. Kijken wat er dan gebeurd qua joule. Als er hierna niets veranderd, zit er in de gearbox toch iets niet goed.

Hierna zijn bij mij echter wel een beetje de ideeën een beetje op, aangezien mijn kennis qua gearbox relatief laag zit. Misschien handig om iemand met veel ervaring eens mee te laten kijken of te overleggen met een airsoftwinkel.