Project specna aka back to basic

chris93

Well-Known Member
Trophies
11
okay dan ik dacht misschien is het leuk om dit wat meer budget georienteerd projectje met jullie te delen.

bij een skirm van balls en arrows een tijdje terug had mijn eerste backup het begeven dit was een abs replica oh well die paar tientjes gaven tenminste nog bruikbare onderdelen.

anyway met hulp van een forum lid een niet lekker werkende SA B02 bemachtigd met een airsoft pro hop up chamber als aftermarket upgrade en een leuke gearbox met een 4/5 port cylinder degelijke gearbox aftermarket alunozzletje. leuke shs 18:1 gearset gewoon een leuke basis.

maar goed beestje is verder stock en feede niet lekker/cycle de niet lekker.
qua feeden moest er heel veel bagger uit de bucking en barrel gehaald worden.
qua cyclen was de cutoff lever op en waren de borsteltjes voor de motor die erin zat ook bijna op. combineer dat met een ferriet motor en een veer die 350af geeft (nu359) en je heb cycles die nergens over gaan.

dus een krytac 30k neo motor en een jefftron v2 gen2 van iemand van een ander forum later gecombineerd met wat airseal nalopen aoe checken klein beetje shimmen en hervetten en je heb weer een leuk boxje

ik had nog een veer liggen voor 355 fps en hij zit wel aardig op het randje

daarna alles in elkaar en je hop up afstellen en hij zit op de 50-55meter.

parts list
SA B02
airsoft pro hup up chamber
veer
jefftron v2 gen 2(kan lichte 11.1 batt aan)
30k neo motor van krytac
deans
motor grip trident mk2

rps op 11.1 is 25 per sec wat mijn doel ook was
range is 50/55m

tegen slagen:
de cut of lever was letterlijk net niet goed genoeg dus dat werd bijveilen.
kortsluiting in de draden.
schroefjes door gedraaid dus dat was ook erg leuk...

thoughts?
 
Laatst bewerkt:
Fijn om te horen dat je er wat leuks van hebt kunnen maken. Verder snap ik wat je hebt gedaan maar zou zelf niet weten hoe het te doen, maar vind het interessant om te lezen.
 
Fijn om te horen dat je er wat leuks van hebt kunnen maken. Verder snap ik wat je hebt gedaan maar zou zelf niet weten hoe het te doen, maar vind het interessant om te lezen.

Als je het wel begrijpt is het allemaal redelijk simpel XD. Leuk om te lezen maar thoughts dunno, probleem is dat het een stuk meer budget had kunnen zijn, een nieuwe krytac motor zou aardig duur zijn (yes I know from other gun) en een jefftron triggerboard is ook aardig geprijsd.
 
@boudwijn ik probeer alles zo simpel mogelijk te houden ik heb alleen geen goede foto equipment maar ik ga het denk ik uitbereiden :) plus ik laad altijd namen weg totdat die gene reageerd ik respecteer ieders privacy namelijk;)

@Rebelattack jeps die 30k motor is spare goed geraden :) en de jefftron had ik voor 3tientjes 2de hands en was een demo unit die het super goed doet

als je gaat kijken naar als je dit gaat na doen dan kom je uit op een shs ht motortje en een simpelere mosfet maar dit is dus eindelijk een waardige backup geworden

maar voor mij isie budget maar voor iemand ander from scrap is dit mid tier denk ik

maar in the end of the day was dit simpel maar wel aardig tijd rovend. echter niet zo veel tijdrovend als mn high speed build die skirm 10 sinds reparatie overleeft en nog lekker gaat
 
Als je helemaal budget gaat dan had je een neo speed motor in de aanbieding moeten kopen en ombouwen naar torque :p, mosfet zelf solderen met een 3034 basis (ben zelf pcbs aan het laten printen :) ), compressie stock op nozzle na, shimmen met oude shims uit oude guns en dat soort shit, maar leuke build voor een back up of loaner gun. Hoe bevalt de jefftron, prima toch voor een stock ratio setup?
 
pff no thanks rebel ik bedoel te budget is waf mij betreft ook een beetje te veel van het goed mijn tijd is me ook wat waard;)

en mn shims heb ik over genomen tot zo ver nodig was ik bedoel die build lag toch in ekaar

Loner ik weet niet hij is prima voor out door en ik vind dat hij wel iets heb
jeffje is prima alleen hij is single niet zo rap als een titan maar ergens heb ik zo iets van we laten hem hierbij

maar zal hij ooit in 1van mn krytacs zn titans vervangen nope nope en nope :p
 
Laatst bewerkt:
pff no thanks rebel ik bedoel te budget is waf mij betreft ook een beetje te veel van het goed mijn tijd is me ook wat waard;)

en mn shims heb ik over genomen tot zo ver nodig was ik bedoel die build lag toch in ekaar

Loner ik weet niet hij is prima voor out door en ik vind dat hij wel iets heb
jeffje is prima alleen hij is single niet zo rap als een titan maar ergens heb ik zo iets van we laten hem hierbij

maar zal hij ooit in 1van mn krytacs zn titans vervangen nope nope en nope :p

Heheh, ik vind dat juist wel leuk lekker zelf dingen doen, cylinders polijsten dat soort shit XD.

Ja snellere single op titan zal ook wel komen door het feit dat de trigger pull daar veel korter kan worden gemaakt en je in je andere guns lage ratio gears hebt zitten :p.
 
hehe tja ik vind het opzich wat je noemt ook leuk maar ik heb de tools niet om een cylinder te polijsten

staat denk ik wel op de planning voor als 1van de 3kindjes het begeeft maar dan zoek ik hulp:)

maar idd jeffje is wat dat betreft beter als dat je geen mosfet heb en idd mijn ratios bij mijn snelle aeg helpen ook wel alleen wilde nog wel veilig blijven voor jeffje maar zijn response is aardig on par met mijn titan dmr alleen de herhaling is lager

oh well its good if its good
 
Terug
Bovenaan