Prometheus Delta Strike 6.2 widebore 509mm

Sander

Partime Mod
10 mei 2014
2.224
1.564
Trophies
36
<b>OORSPRONKELIJK GESCHREVEN DOOR SEAGON</b>



Nou, ik heb gisteren eindelijk weer meegedaan aan een skirm zodat ik de barrel kon testen.
Ik moest een deel van ronde 1 overslaan omdat het pennetje van de hop-up arm uit mijn hop-up unit verdwenen was, maar na wat zoek werk en McGuyver denkwerk heb ik het tijdelijk gefixed met een afgesneden stukje plastic van een roerstaafje (werkte perfect)
Maar goed, de barrel.
In de eerste ronde had ik niet veel kans om de lange afstanden te controleren, maar qua FPS ging mijn AUG er wel iets aan achteruit. Met stock barrel op 340FPS schoot ik nu met 300 FPS, maar dit is te verwachten van een wijdere loop.
Als je het helemaal door leest zal je misschien ook wel lezen dat 300FPS mogelijk niet accuraat is want er waren nog wat problemen achteraf.
In de 2e ronde hadden we wat meer open gebieden, zo was het ongeveer 60-70 meter van mijn positie naar het vijandelijke fort. Ik schoot, en ik raakte. Dat verbaasde me heel erg want de BB’s gingen zelfs over de muur van het fort heen vlak na de daling van de BB.
Ookal heb ik de points of impact niet volledig kunnen checken omdat ik mijn scopt niet lekker kon zeroen voordat alles begon merk ik wel dat er een behoorlijke range increase in zit.
De spread van de BB’s bleven op 7x-9x zoom nog behoorlijk binnen het zicht van mijn optiek, dus de grouping is ook niet al te slecht. Uiteraard speelt de wind altijd parten met de drift en door het originele model van de hop wat gewoon een plat stukje is kan dit natuurlijk makkelijker af drijven dan een r-hop.
Echter ben ik bang dat een r-hop niet zo makkelijk te installeren zal zijn.
De loop zelf is een centimetertje korter dan normale lopen, maar dit komt omdat er in de bucking een plastic buis zit die de delta strike zijn extra functie geeft. Dit stukje plastic heeft ook de uitsparing voor het hop-up systeem.
Het plastic buisje verbind zich met de barrel door 2 uitsparingen waar de loop de 2 pennen heeft om het in de juiste positie te houden.
De bucking overlapt en gaat ook over de barrel zelf heen wat er voor zorgt er voor dat het allemaal goed in elkaar blijft zitten.
Al met al, een solide performance.
Nu voor het probleem wat ik gaandeweg kreeg.
Mijn FPS viel na een halve dag van 300 naar een variabele 84-240 (ja, onder de 100).
Na wat sleutel werk kwam ik er achter dat ik de metalen ring die tussen de hop-up unit en de barrel zit niet goed bevestigd was wat voor speling zorgde. Ook zat dat rongetje klem IN de veer tussen de inner en outer barrel waardoor die ook niet goed meer werkte om het goed lucht dicht te houden.
Dit heb ik nu op weten te lossen, dus straks nog even een FPS test om te kijken of het verschil heeft gemaakt en bij de volgende skirm kijken of het allemaal goed blijft gaan.
Deze review zal wellicht nog ge-edit worden voor meer details en updates van de FPS test zowel als de eerst volgende skirm.
 
Hey, grappig dat ik dit weer tegen kom.


Ik ben inmiddels weer verder gaan sleutelen met mijn AUG na wat mankementen met de Gearbox. Nu kan ik dus weer aan een nieuwe piston omdat een te sterke veer de pick-up tand er af heeft geslagen.


Als ik alles weer binnen heb en de AUG goed heb kunnen testen met nieuwe Matrix V3 7mm QD gearbox, Prommy Delta Strike Binnenloop, Full metal hop-up unit, nieuwe rubbers etc. (ja, volledig nieuwe internals) dan zal ik weer eens een post maken.


Let wel, als iemand een JG AUG A3 heeft en ook zo'n mooie GB van Matrix willen bestellen (compleet incl motor van Evike) bewaar dan de trekker delen van de oude gearbox want die moet je even over zetten omdat deze van de nieuwe GB iets te dik zijn.
 
Ik vind het wel grappig dat mensen denken, "Oeh ik heb nou meer range met deze wide bore." terwijl je eigenlijk meer range hebt om dat je ook meteen een flat-hop o.i.d. hebt geïnstaleerd. In iedergeval vaak wel.
 
Weet iemand met zekerheid of de Prometheus Delta Strike Barrel, zonder modificaties, compatible is met de Prowin hopup? Daarnaast welke bucking gebruiken?