PTT/headset/comms

Crumble

Well-Known Member
23 mei 2017
564
426
Trophies
19
Goedemorgen,

Ik heb zelf als radio een TopCom Twintalker RC6406. Nu heb ik nog het standaard oortje erbij met PTT (standaard security oortje). Dit oortje is echter verschrikkelijk hinderlijk als je een lange dag speelt, laat staan een weekend. Ook het geluid is niet denderend en als er dan ook nog mensen om je heen staan te blèren dan is het niet altijd goed verstaanbaar.

Nu ben ik dus op zoek naar iets anders. Het liefst een koptelefoon die omgevingsgeluid wel versterkt maar waarbij de spraak via de comms ook goed te horen is. Ik speel normaal met een pet, maar ben op dit moment ook bezig met een loadout met (fast)helmet. Het moet voor beide dus te passen zijn.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en wat jullie aanraden.

Groet, Sven

Earmor is aan te raden! Het is alleen wat warm, zeker als je zo'n oortje gewend bent.

Had ik inderdaad van @Tactical Bear begrepen. Hij had het erover dat sommige van jullie de mod2 hebben. Ik kan alleen de mod1 vinden. Heb jij miss een linkje??

Als je het wat minder tacticool wilt doen, een simpel retevis oortje werkt ook heel goed en zit nooit in de weg.

De Opsmen Eamor m32 headsets zijn in mijn ervaring niet aan te raden. Ikzelf heb nu drie keer een defect model gehad. Waarvan twee keer een mod1. Daarnaast heb ik ook 1 keer een defecte ptt gehad.

Teamleden ervaren hetzelfde. We hebben onderling zo’n 7 van die headsets al kapot zien gaan onder normaal gebruik. Ze halen meestalnog niet eens 1 dag skirm.

De Opsmen Eamor m32 headsets zijn in mijn ervaring niet aan te raden. Ikzelf heb nu drie keer een defect model gehad. Waarvan twee keer een mod1. Daarnaast heb ik ook 1 keer een defecte ptt gehad.

Teamleden ervaren hetzelfde. We hebben onderling zo’n 7 van die headsets al kapot zien gaan onder normaal gebruik. Ze halen meestalnog niet eens 1 dag skirm.

Welke zou jij adviseren dan?? Moet ook samen met een fasthelmet kunnen, maar ook afzonderlijk.

Welke zou jij adviseren dan?? Moet ook samen met een fasthelmet kunnen, maar ook afzonderlijk.
Goeie vraag. Ik heb in mijn airsoft avonturen met veel verschillende comms setups gespeeld. Tot nu toe is me maar één setup ECHT bevallen.. en dat was een Baofeng 5 euro security oortje voor de UV82 (dubbele PTT knop). Gek genoeg sluit dit oortje mijn gehoor niet volledig af, wat andere oortjes (bijv een Midland oortje wat ik ook heb) wel doen.

Hoewel de Earmor er supervet uit ziet, is de werking ervan gewoon niet ideaal. Er zullen vast mensen zijn die veel betere ervaringen hebben dan ik, maar in mijn team staan ze niet bekend als een betrouwbaar stuk uitrusting. Bij warm weer zal transpiratie wellicht een probleem zijn. Ik geloof niet dat het binnenwerk in hars oid zit. Bij koud weer is het wel weer fijn, een schot op een koud oor doet pijn hahah, maar de kabel van de PTT scheurde bij mij toen het licht onder nul ging qua temperatuur.

Ik blijf m'n 5 euro oortje gebruiken tot ik weet wat ik wil. Ik ken een paar mensen die de dure weg van een echte Peltor Comtac gekozen hebben, maar dat is zo'n bak met geld.. dat zal voorlopig niet gebeuren :P.

Mag ik dan gelijk even wat vragen over dit onderwerp ?

Z-Tactical Bowman Evo II headset (Z027)

Is dat wat ? Prijs is wel aantrekkelijk ik zie de laatste tijd ook wel de voordelen in van goede radio communicatie .

Mag ik dan gelijk even wat vragen over dit onderwerp ?

Z-Tactical Bowman Evo II headset (Z027)

Is dat wat ? Prijs is wel aantrekkelijk ik zie de laatste tijd ook wel de voordelen in van goede radio communicatie .
je mag de mijne overkopen als je wil. vind het persoonlijk niet zo aangenaam. is met Kenwood PTT voor 20 euro van jou